Hmmm...dah sampai pun kat sekolah aku...tapi kenapalah aku rasa mcm tak sedap hati jer nak masuk sekolah ni..takperr,kita mulakan langkah dengan kaki kanan dan dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim.......
Kggruukkgruuggk!!!!
Bunyi guruh yang begitu kuat tiba -tiba, membuatku terkejut..!nasiblah aku jerit tadi tak kuat mana pun akibat terkejut tadi...
"Hai awak...!"tiba2 ada suara datang dari belakang aku.
"Hai...."
"Eh ,timohh!!"
Peliknya..mcm mana dia boleh tahu nama aku..??aku pernah jumpa dia kerr...??lebih baik aku tanya dia jer...."Errr....kita pernah berjumpa ke??"
"Ish..ish..ish..bengongnya mu ni! Aku ni jiran kau lah... Timohh ni kan...tk sangka ko ni pelupa.."
"Ooohh... maaf,aku baru pindah.. jadi aku tak ingat...sorry.." Mestilah aku tk ingat sbb aku baru pindah semalam kot..lagipun lepas sampai ke rumah baru, aku terus tidur...jadi tk sempat nk berkenalan...tapi mcm manalah dia kenal aku..??
"Kau mesti pelik mcm mana aku bolah kenal kau kan.???Aku nampak gambar kau tergantung dkt rumah kau"
"Oooh..,yeke..mcm tu rupanya.." aku jawab dengan nada faham.
"Ok,lepas awak pergi ke pejabat untuk tahu kelas awk...,kau kene masuk kelas secepat mungkin...sbb aku tk nk kau terlepas pelajaran..dan jangan tanya aku mana pejabat...! Ni ,ambik ni..ni peta sekolah...pandai-pandailah kau cari pejabat dan kelas kau nanti... Ok!"
"Err, ok..terima kasih.." Peliknyalah sekolah nii,setiap pelajar ada peta sekolah ker? Peliknyalah..! Takper, jom kita mulakan sesi pencarian...aku mulakan langkah aku sambil melihat peta yang ada di tangan aku... Nasib baiklah aku tahu cara untuk melihat peta, Kalau tak,..Matilah aku!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selepas balik dari pejabat sekolah ni....aku menuju ke kelas....aku ingatkan pejabat tadi...semua cikgu tengah disko tadi...lampu berkelip- kelip,semua orang menari mcm org gila.....aku ingatkan aku betul2 sesat... tapi, tiba2 ada cikgu mengajak saya menari sekali...aku ckp aku tk nk... lepas tu...dia pandang aku pelik...
"Awak ni budak baru ke..??"
"Ya, saya budak baru pindah sekolah ni....."walaupun suasana di pejabat agak bising.. aku masih dapat dengar apa yang cikgu tu ckp...
"Ooo....patutlah tadi tk nk menari...rupanye budak baru..."
Aku pula senyum jer...rupa-rupanya..
Cikgu dekat sini mmg biasanye.. ajak murid-murid dia menari kalau masuk pejabat....Ooooo....tapi pelik jugak kan....."Disebabkan awak masih lagi baru....mesti awak tak biase lagi dgn sekolah nii...so,awak janganlah risau...lama-lama biasalah..."
"Ya cikgu...,tapi cikgu.....saya kelas mana....??"tanyaku dgn penuh tanda tanya..
"Boleh tak jgn panggil saya cikgu...kau buat saya rasa tualah..!!..kau boleh panggil saya john..kalau nk panggil saya darling pun takpe..."
"Ooooh...sorry cikgu john...Eh!...sorry joo..h..hnn."kataku sambil sedikit tergagap..."
"Hmm.... pasal kelas tuu....kau boleh jer masuk kelas yg kau suka..."
"Okey...,terima kasih.." peliknyaa...boleh masuk jer kelas yg aku suka...kalau aku nk masuk kelas tingkatan 1 mcm mana... best kan.....!tak perlulah aku nk stress sebab nak SPM tahun ni...
Aku baru saja nk keluar dari pejabat... tiba-tiba ada cikgu lelaki lain masuk....
"SAYANG!!!"tiba2 cikgu john jerit ke arah cikgu yg baru masuk tuu...dia panggil cikgu tu apa tadi..? Sayang!?..
"Ya,sayang nk apa"balas cikgu tu sambil memegang kedua-dua pipi cikgu john...Eeeee....gelinya...
"Sayang...."kata cikgu john dan memeluk cikgu tadi...
"Sayang...saya nk keluar sekejap ye...nanti saya akan kembali kepada sayang...."kata cikgu itu tadi....
"Jangan lama-lama ya sayang..."kata cikgu john sambil memberi flying kiss dekat cikgu tu....
Cikgu itu pun menangkap flying kiss yang diberi oleh cikgu john tadi dan menciumnya balik....Eeeee....sungguh mengelikan ...... nampak sangat yang kedua-dua cikgu tu gay...aku meninggalkan pejabat sebelum melihat apa yg bakal berlaku nanti....
Sungguh..! Ni kali pertama saya melihat sekolah sebegini.... takper aku masih lagi kuat....takkanlah setakat benda ni nak pindah sekolah baru balik...aku kene bersemangat dan teruskan perjalanan....
YOU ARE READING
Sekolahku Bagaikan Hospital Sakit Jiwa
Teen FictionSorry ,takder sipnosis...😅 INI BUKAN CERITA HANTU...tapi cerita ni best....so, silalah baca yer... Saya cuma nak bagitahu yang cerita ni pasal sekolah yg pelik dan pelik...hihi Dan, ada jugak kisah cinta dlm ni..tapi takderlah romantik mana...💗💘 ...