👻BAB 8✌

551 40 19
                                    

Jangan hiraukan gambar di atas..👆👆

°°°°°
°°°
°

°

°

°

°

°

°

·
·
·
·
·
.

Aku melihat sekumpulan pelajar perempuan sedang berjalan ke arah kami...
(Mestilah berjalan...Takkan terbang pulak..)😒

Iaitu...wawa and the geng...

Mereka berjalan dengan gaya catwalk.. Ingat model ker? Ni sekolah okay...😌tak perlulah nak jalan gedik sangat...

"Woi! Jomlah naik atas...Aku malas nak tengok diorang ni lama-lama..." kata Sarepah sambil tarik tangan aku supaya ikut dia ke kelas...

Aku pun ikut Sarepah naik ke kelas...
Malas nak tengok muka-muka gedik tu lama-lama..Dahlah jalan macam kura-kura terakhir di dunia...Lambat gila!
Harap muka jer cantik...

Aku berhenti di depan kelas. Seperti biasa, kelas akulah yang paling bersepah..
Semua meja berselerak,kerusi tak cukup kaki,buku entah terbang ke mana, pelajar-pelajar sedang berkaraoke, tapi yang paling pelik...
Cikgu pun ikut sekali berkaraoke..
Lagu ( let it go~)

Ada seorang lelaki yang bernama Faris sedang main lampu...
Sekejap tutup, sekejap buka, sekejap tutup, sekejap buka...

Aku mengeluh perlahan. Aku harap sangat hari ni takder benda-benda pelik berlaku...

Aku melangkah masuk ke dalam kelas dengan kaki kanan..
Tiba-tiba...

Semua mata memandang aku..
Pelajar-pelajar dan cikgu yang sedang berkaraoke tadi berhenti. Buku-buku yang terbang tadi pun berhenti..
Bagaikan ada orang tekan butang pause dekat situ...
Situasi ini sama macam drama-drama yang kita tengok tu...
Bagaikan masa terhenti,dan hanya aku sahaja yang bergerak...

Aku terkaku sebentar...Kenapa semua orang tengok aku? Aku ada buat salah ker?

Apabila aku keluar semula dari kelas..
Keadaan kembali normal..
Semua orang sambung balik apa yang mereka buat tadi..
Apabila aku masuk balik, diorang semua jadi kaku semula...

Aku keluar dari kelas dan berfikir sejenak...
Aku salah masuk ker tadi?

Eh! Tadi aku masuk dengan langkah kanan! Ok, tapi apa kaitannya dengan diorang jadi kaku?

Aku melangkah masuk ke kelas dengan kaki kiri pulak..
Fuhh... kali ini diorang tak jadi kaku macam tadi...
Ni memang peraturan untuk masuk ke kelas ker?

"Wahh! Cantiknya kelas hari ni...!"😄kata Sarepah yang baru sahaja masuk ke dalam kelas. Sarepah baru masuk kelas sebab dia pergi tandas tadi...

Sarepah..oh..Sarepah..
Cuba tengok betul-betul. Cantik ker kelas ni? Macam tempat pelupusan sampah aku tengok!

"Tengoklah siapa yang hias..."kata Rasydan..[kalau tak tahu siapa rasydan, baca semula bab 5 atau 6]

Cehh...bangga sebab burukkan kelas!

"Aku tak tanya pun..😒 Aku puji kelas ni yang cantik,bukan puji orang yang jadikan kelas ini cantik.."

Rasydan mencebik mendengar jawapan dari mulut Sarepah yang tak gosok gigi 1 abad itu...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 15, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sekolahku Bagaikan Hospital Sakit JiwaWhere stories live. Discover now