Harap-harap bukan lelaki....Aku buka mataku sedikit demi sedikit.... aku tengok muka orang yang menyambutku tadi....
"Aaaaahhh..! lelaki..!"terjerit kecil apabila melihat seorang lelaki sedang memeluknya....
"Eh sorry,awak tak apa-apa.?....."kata syed selepas melihat fatimah kurang selesa dengannya..
"Saya tak apa-apa....." kata fatimah dengan nada perlahan akibat malu.
"Sempat lagi diorang buat suasana romantik dalam kelas...ala2 macam cerita hindustan..."kata cikgu Kamal dengan nada mengusik...
"Haaa.....Cikgu Kamal.....takder kelas ker? Pergilah masuk kelas yg awak harus berada sekarang ni....nanti budak-budak bising nanti...."kata cikgu Ayu kepada Cikgu Kamal...
"Cikgu,....budak-budak mana bising.... Cikgu Kamal yang bising...nangis situ sebab kalah dalam game....macam perempuan.....dahlah kuat dia menangis..."kata Sarepah sambil memuncungkan bibir....
Cikgu Kamal hanya mencebik....
"Dah..! Masuk kelas sekarang Cikgu Kamal..!"
"Aaalaah.,...sabarlah dulu... Satu game jer lagi....nanti saya masuklah..."
"Tak Boleh..! Nanti nangis pulak sebab kalah dalam game.....takder siapa nak pujuk kau nanti....pergi sekarang..!"
Cikgu Kamal hanya mengangguk dan berlalu pergi dengan berat hati...
Tiba-tiba ada orang tegur saya dari tepi....
"Sorry awak...saya terlanggar awak tadi....tak sangka sampai awak terpeluk orang.."kata seorang perempuan di depan saya....
"Awak ker yang langgar saya tadi...??" Aku tanya dia dengan penuh tanda tanya .....sakit hati wei...! Dalam hidup aku....ni first time aku peluk orang...
Mestilah first time kan...takkanlah peluk sokmong.😅...berdosa....
Tapi yang penting aku sentuh seorang lelaki bukan muhrim...tak patut ni...."Ya....saya yang langgar awak tadi....aku betul-betul minta maaf... tadi aku betul-betul dalam keadaan terburu-buru.....sorry.."🙇
Maafkan jelah...aku tengok dia macam betul-betul ikhlas minta maaf...kita pun ikhlas jelah maafkan orang...."Ok,saya maafkan kau...tapi lain kali..dalam keadaan terburu-buru pun,..biar mata tu bukak luas-luas..
Tengok ada orang ke tak...nanti....
tak pasal2 kau langgar orang tu nanti..
Habis dia jatuh tergolek dekat lantai..
Kalau perempuan dengan lelaki..
dua-dua jatuh tergolek....tapi ada jugalah yang sengaja bergolek...."panjang aku nasihat..."Ok,! Terima kasih banyak-banyak sebab awak maafkan saya....Sayang awak!"kata perempuan tadi sambil memeluk aku...
Nama dia apa? Dia sama kelas dengan aku ker...? Aku tengok dia macam orang putih sikit...dia ni campuran orang putih ker...? Wah!..dia ni memang cantik.....
Tak sempat aku nak bukak mulut...ada orang jerit dari tepi... siapa lagi kalau bukan Sarepah... memang suara dia ni kuat....hampir pecah gegendang telingaku sekarang ni...dia nak aku jadi pekak ker...?
Sarepah lari ke arah perempuan di sebelahku....diorang ni saling mengenali ker...?
"Humaira...! Bakper lama sangat kau cuti...kau pergi mana sampai dua minggu kau tak datang sekolah....
Jangan2 kau dah kahwin.... lepastu...
pergi honeymoon selama 2 minggu....
Amacam...?? Best tak....? Suami kau handsome ker..??"tanya Sarepah dengan penuh minat...sampai mata bersinar.. Nak tahu sangatlah tu..."Wei....! Jangan fikir bukan2....lagi2 soalan terakhir tu....kalau aku betul-betul dah kahwin......aku takkan memperkenalkan suami aku dekat kau...tak pasal2 kau suka dekat suami aku...Pergi mengurat syed dulu...."
YOU ARE READING
Sekolahku Bagaikan Hospital Sakit Jiwa
Teen FictionSorry ,takder sipnosis...😅 INI BUKAN CERITA HANTU...tapi cerita ni best....so, silalah baca yer... Saya cuma nak bagitahu yang cerita ni pasal sekolah yg pelik dan pelik...hihi Dan, ada jugak kisah cinta dlm ni..tapi takderlah romantik mana...💗💘 ...