Aku masuk ke kelas dengan muka selamba. Seorang budak pandang aq semacam. Aq pun kata kat dia " ko pahal" . Dia pun balas," tali kasut ko tu.. ikat lacikit.. pijak kang" . Ske hati aq la.. desis hati kecilku.. tidak lama kemudian seorang cikgu yang pelik masuk ke kelasku. Rambut kusut berbaju tidur yg koyak sedikit."sorry .. cikgu baru bangun tido.. smalam tengok bola ". Napelah cikgu pelik sangat..
"Oh kita ada budak baru ya.." kata cikgu itu sambil melihat ke arahku.. Aku pun bangun untuk memperkenalkan diri.. " nama saya Angelina Jolie.. saya berasal dari Perancis". Cikgu itu tergamam lalu menyuruhku duduk.. Tiba tiba seorang murid mencelah.. "Sebenarnya,..dia jiran saya cikgu.. dia datang dari kampung Tanjung Rambutan.. Nama dia Fatimah a.k.a Timoh glemerr..". Satu kelas mentertawakan aq..
Tak guna ko.. kata hatiku yang sedang membara.. nama kepada budak lelaki itu adalah syed haiqal a.k.a pengecut..
Kringg!!!!! Kringg !!!!
Pada waktu rehat.. aq pergi bersama rakn baruku.. Sarepah a.k.a sampah a.k.a karipap semasa aq sedang menjamah makanan di kantin.. aq bertanyakan sesuatu kepada Sarepah.. " Sarepah.. nape skolah ni pelik eh.. seram pulak aq.. ".
"Skolah ni dulu ade seorang pembuli.. orang yang dibuli itu dibuli hingga dia meninggal.. sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.. dia sumpah budak pembuli tu tak aman sampai dia mati", dia jawab dengan selamba...
Terbeliak mataku apabila mendengar cerita dia...."Wei..!maksud kau sekolah ni berhantu ker...??
"Ehh..aku ckp... ada orang mati jer kat sekolah ni sbb kene sumpah...aku tak cakap pun yg roh dia berkeliaran kat sekolah ni....tapi ramai yang kata diorang nampak hantu dekat sini..
Terutamanya...dekat kelas tu...
Tuu...kelas balet..diorang belajar balet dulu2 dekat situlah...tapi diorang dah tak guna dah kelas ni... ."Aku cuma mendengar saja apa yg dia ceritakan dgn penuh minat....
"Wei !kau nak tengok tak kelas tu..? Jom kita pergi tengok....." sarepah tarik tangan aku lalu menuju ke arah kelas yg ditunjukkan tadi....aku terus memberhentikan langkah aku...
"Wei..! Ko ni gila ke apa..??Aku tak nak ikut...aku takut...kau ajaklah orang lain.."
"Aku dah ajak dah semua orang nak menziarahi kelas tu....tapi diorang semua takut....dahla gedik....tkde orang pun yang berani macam aku..."
"Kalau berani sangat.....kenapa kau tak pergi seorang diri....??"
"Sebenarnya...aku nak orang teman aku ni sebab....nanti mana tahu tetiba aku kene rasuk hantu ke..nanti bole lah dia tolong kabo dekat orang lain yang aku kene rasuk.... lepastu...mana tahu...ade orang datang nk selamatkan aku....."
"Yalah...ajaklah orang lain....takkanlah hari pertama aku kat sekolah, dah tengok org kene histeria"😓
"Alaah...pagi-pagi macam ni ,mana ada mende2.....kalau malam2 buta.... aku pun takut jugak....."
"Apa-apa jelah....aku masih tak nak ikut......lagipun kelas dah nak mula dah ni..."
"Kelas takkan mula seawal ni.....mesti cikgu kita tengah disko dekat pejabat...."
"Tapi ,kalau lepas ni subjek BI......." belum dia habiskan ayat dia,dia terus tarik tangan aku dan lari menuju ke kelas.....
"Wei....bakper kita tengah lari ni....??"
"Cepat..! Kita tak boleh terlepas kelas BI..."
Akhirnya sampai pun kelas... baru saja aku ingin melangkah masuk ke dalam kelas...terlopong aku lepas tengok suasana kelas.....bukannya apa dia lari laju sangat.....bukannya belajar pun....rupa-rupanya,tengah main game.....sbb tulah tak nak terlepas..bukan murid je main game...cikgu pun sama....
YOU ARE READING
Sekolahku Bagaikan Hospital Sakit Jiwa
Teen FictionSorry ,takder sipnosis...😅 INI BUKAN CERITA HANTU...tapi cerita ni best....so, silalah baca yer... Saya cuma nak bagitahu yang cerita ni pasal sekolah yg pelik dan pelik...hihi Dan, ada jugak kisah cinta dlm ni..tapi takderlah romantik mana...💗💘 ...