BAB 6

644 50 21
                                    

.....
Thank you for voting....

Kalau sesiapa nak masuk dlm citer ni...
Boleh jer....
Anda dipersilakan comment nama anda..
And dipersilakan comment tentang citer ni jugak ye...
Comment bende negatif pun takper..
Sbb sy tahu yg mmg citer ni tk best..

Cikgu Saleha P.O.V

Aku melihat gadis yang berada di hadapanku ini...

Jelas kelihatan yang dia btul2 terkejut lepas aku bercakap guna suara lelaki.
Hihihi....mesti dia ingat aku ni pondan...muka aku cantik-cantik macam ni,...ada jugak org ingatkan yg aku ni pondan....

"Tak payah terkejut...."aku sengaja guna suara lelaki aku lagi.

Fatimah sudah terlopong....muka dia memang lawak ketika dia terkejut..

"Hahaha...muka awak lawaklah masa awk terkejut..."kataku dgn nada yang sedikit gedik...dengan menggunakan suara asal saya balik.

Kali ni,dia melihat aku dengan muka hairan..

"Cikgu sengaja jer guna suara lelaki tadi, nak tengok reaksi awak macam mana.."aku terangkan kepada dia.

Tapi reaksinya masih sama..malas aku nak terangkan dekat dia. Mesti dia takkan faham punya...

"Ok,class! Cikgu bosan ni...jom kita main tepuk amai-amai nak?"tanyaku kepada sekelas...

"Tak nak cikgu..tu permainan orang tua.."ada dua tiga suara menjawab balik..

"Main masak-masak?"aku cadangkan lagi...

"Tak nak.,..sebab hari tu waheeda masak dengan pasir..lepastu dia bagi dekat Aiden. Lepastu aiden pun makan...dahlah ada cacing dalam pasir tu..."Kata irfan pula.

Memang aku takkan lupa yg Aiden makan pasir beberapa hari yang dulu...Haish org suruh 'main' masak2, tapi dia pergi makan..
Kalau buat2 makan pun bolehlah selamat...
Kalau nak tahu keadaan dia sekarang..


Innalillahiwainnailaihiwarojiun....

"Saleh...kita main sorok2 nak..??"
Anas memberi cadangan... Eh! Dia panggil aku apa tadi...?? Salehhh?!

"Anas! Dah berapa kali cikgu kata jangan singkatkan nama cikgu....
Anas hanya boleh panggil cikgu dengan panggilan cikgu atau Saleha..
Jangan pandai2 kau pergi singkatkan nama aku...."Anas hanya tersengih seperti kera busuk.

"Hmm...pasal main sorok2 tu..siapa setuju..?"aku tanya kepada mereka..

"Walaupun permainan orang tua.. saya tetap setuju..sebab dah lama dah tak main permainan ni.."kata Farisya pula..

"So,korang semua setujulah ni..?" tanyaku untuk kepastian..

"Setuju..!"mereka menjawab serentak kecuali seorang perempuan yang dari mula perbincangan lagi dia dah diam...

Siapa lagi kalau bukan budak baru yg bernama fatimah tu...

              <~~**~~**~~**~~**~~>

Fatimah's p.o.v

Main sorok-sorok? Permainan orang tua? Korang ni tak matang lagi ker..?

Sekolahku Bagaikan Hospital Sakit JiwaWhere stories live. Discover now