(Erik čte Fantoma Opery - drží knihu vzhůru nohama ve snaze pochopit, pročpak měl „pan autor takovou potřebu z něj dělat zoufalého netvora s komplexy méněcennosti", což je jasný důkaz toho, že u Vědmi žije již nějakou dobu a začíná pomalu přebírat některé názory ohledně své osoby; Andarien zoufale hledí na písemky, které má opravovat)
(rozletí se dveře, dovnitř si to vpochoduje zhmotnělá představa absolutního nasr...štvání, tj. slečna domácí, doprovázena Nuadou táhnoucím její tašku)
Nuada: „Bohové... co ty v tom taháš, Vědmi? Cihly?"
Vědmi: (snaží se držet v jakémsi stavu klidu) „Ty. Už. Mě. Dnes. Ale. Prvotřídně. Se-"
Andarien: (chce odvrátit pravděpodobné vražedné řádění) „Jak dneska bylo, Vědmi?"
V: (vražedný amok trochu opadne) „Čeho? Jo, že se ptáš... Málem jsem na všechno hodila bobek už první hodinu a byla bych to i nejspíš zalomila, ale učitelka mě naháněla kvůli oznámení ohledně té češtinolympiády, na kterou se mi sice absolutně nechce, ale to se vsákne. Ehm... kde jsem přestala? Už vím. Následně jsem si konečně trochu schrupla, pak jsem tak nějak nevnímala a najednou BUM! Je to tady!"
Erik: (vzhlédne od knihy s poněkud zmateným výrazem) „A teď verzi pro konzervativce, co se vyjadřování týče, prosil bych."
V: „Vrať se ke knize, mrtvolo."
E: „To bylo sprosté!" (znovu se začte)
V: „I přes všechno ostatní - jak jsem řekla! Elfe, davaj tašku!"
N: „Cože? Já neposlouchal."
V: (pohled, pod kterým začínají mrznout kytky široko daleko)
N: „Jen sranda. Chytej" (hází tašku)
V: „Já neříkala Hoď mi tašku, já říkala Podej mi tašku!"
E: „Tedy, přesněji vzato..."
V: „Ty mlč, Maskáči."
E: „Říkal jsem, abys mě tak neoslovovala! A vůbec, jdu do sklepa!"
V: „Fajn, jen jdi. Ale žádný varhany*!"
E: (u dveří se otočí a vrátí se zpátky) „Tady je vlastně taky hezky..."
A: (znovu pokus o záchranu situace) „Co jsi to tedy chtěla?"
V: „No, kvůli Maskáčovi bych na to málem zapomněla! (zahrabe v tašce, vytáhne nějaký papír) Ta-dá!"
(ticho)
V: „Co je? To jste ještě neviděli vysvědčení?"
A: „Já jako učitel tedy ano, ale..."
E: „Samostudium."
N: „Soukromý učitel."
(chvíli je zase trapné ticho)
E: „Jé, co je tohleto?" (ukazuje)
V: (sarkastickým tónem) „Trojka? Že by? Z technickýho předmětu, který mi fakt nejdou?"
E: „Jo tak tohle! To víš, já ještě špatnou známku neviděl."
N: „Taky kde, že jo..."
V: „Nemel hlouposti, vždyť je dobrá!"
E: „Nezdá se mi..."
V: „Ale je! Koukni, tady to máš i napsáno: Dobrý. Co chceš ještě řešit?"
E: (znovu se vrátí ke knize) „Nic, zapomeň na to..."
V: „Proč já si tě sem vůbec nastěhovala? Kašlu na to, jdu se převlíct. Ne že mi to výzo spálíte! Ale i kdybyste to udělali, je to stejně jedno, vždyť to ani není originál."
(o dost později)
V: „Tak jo, mám vás ráda, ale tady končí sranda - kde mám druhou kočičkovou ponožku?"
N: „Je to kočičková ponožka. Ta nikdy nemá druhou do páru. To je dogma. A taky gnóma**."
V: „Hm, tak to je ovšem silně e-e. A ani ten blbej sníh není, abychom mohli na povzbuzení zkoulovat Erika..."
E: „Ale no ták! Proč vždycky já?"
N: „Protože jsi A) Pesimista a B) Máš masku, která se dá dobře srazit ranou sněhovou koulí zezadu! Jednoduchý jak facka, příteli."
A: „Já teda sníh rád nemám. Od té doby, co jsem vás musel na Mikuláše 2012 tahat z olomoucké závěje..."
N: „Na Mikuláše 2012 nesněžilo."
A: „Samo od sebe ne, ale kolega Snape to přehnal s punčem. I když, pan Malfoy se taky pěkně namazal. A vy dva... ach, škoda mluvit."
E: (ukazuje na Vědmi) „Před ní ne!"
V: „Ale jo. Komu volal tady Andy ze záchytky, že mají dva opilé kouzlomrsky, jednoho neuvěřitelně zmatlaného elfa a navrch fantoma, který ji měl jak z praku a až šíleně pateticky vykřikoval 'You will curse the day you did not do ALL that the PHANTOM ASKED OF... YOOOOOU!!'? Ne, že bych snad něco měla proti uměleckému přehánění, ale musel jsi to až tak...?"
E: (nadzvednuté levé obočí) „Andariene?"
N: (vrčení) „Ethereasile, ty jeden mrňavej..."
A: (couvá) „Eh... Vědmi? Pomoc?"
V: „Já vás neslyším, já jdu na kafe. Dáte si kafe?"
E+N: (nepřestávají se pokoušet zavraždit Andyho)
A: (brání se firebally)
V: „Tak zjevně ne. Mimochodem, až že se vrátím a bude to tady ZASE vypadat jako po apokalypse, buďte od tý dobroty a umyjte aspoň krev ze zdí. Pět let se tady nemalovalo a já už si na tu meruňkovou oránž zvykla, že v tom hodlám pokračovat."
* Pozn. #1 - > fantom se zabydlel ve sklepě a nějak magicky se mu na ten malý prostor povedlo narvat varhany. Hrává rád hlavně v noci.
** Pozn. #2 - > dogma = tvrzení, o kterém se v dané oblasti nepochybuje (např. svého času v církevních kruzích); gnóma = stručné tvrzení s obecnou, nadčasovou platností
ČTEŠ
Literární pirát
Fiksi PenggemarNikdo neví, ze kterého kruhu pekla se zde objevila. Navenek běžná mladá dívka, možná jen se zvláštní úchylkou na knihy, filmy a seriály. Jakmile si však oblíbí nějaké nové dílo, stává se z ní děsivý uzurpátor, mezidimenzionální poutník s poněkud pi...