Ağlama bebeğim

1K 29 5
                                    

Ağlama bebek, ağlama sende,
Umut sende yarın sende.
Yağmur gibi gözlerinden akan yaş niye,
Bu suskunluk, bu durgunluk, sıkıntın niye.

Çok uzakta öyle bir yer var
O yerlerde mutluluklar
Paylaşılmaya hazır
Bir hayat var.

Ağlama bebeğim ağlama sende
Acı sende hasret sende.
Dalıp dalıp derinlere düşünmen niye,
Bu küskünlük, bu dargınlık, kızgınlık niye.

(Ahmet kayanın ilk şarkısıdır. Hikayesini aşağıya koydum.)

1985'te çıkarttığı ilk albümü ağlama bebeğim'i çıkartma amacı esas olarak tekrar hapishaneye geri dönmektir. 12 eylül sonrası bir dönem siyasal nedenlerden dolayı içerde yatmış ve çıkmıştır. çıktıktan sonra dışarının eski dışarısı olmadığını anlayıp tekrar içeri girmek istemiştir. bunun en iyi yolunun döneme ters düşecek biçimde sol tandanslı şarkılar yapmak olduğunu düşünüp nazım hikmet'ten, ahmed arif'ten, sabahattin ali'den şiirler besteleyip albümüne koymuştur. yatacağı sürenin çok fazla olmaması için ise albüme bir tane de mehmet akif bestesi koymuştur. fakat gariptir ki albüm çıktıktan sonra sol cenah içerisinde büyük yankı uyandırır, cezaevine girme planları yaparken yeni albüm çalışmaları yapar olmuştur.

- ağlama bebeğim şarkısında geçen ''çok uzakta öyle bir yer var, o yerlerde mutluluklar...'' sözü nedeniyle hakim karşısına çıkmış ve ''çok uzakta ne var? sosyalizm mi var?'' sorusuyla karşılaşmıştır.
Yani hapise gireyim derken bir anda albüm "450" bin adet satar ve o bir halk ozanı oluverir.

AHMET KAYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin