"Din ost"

85 1 0
                                    

(Ikke rettet)
2 uger senere
Martinus synsvinkel
Det var fredag d. 7 april i dag. Vi skal tilbage til København, og så skal vi til LA. Marcus troede først at det var næste weekend at vi skulle afsted. Vi var i skole og havde lige nu pause og Marcus sad for sig selv. Jeg gik over til ham, han kiggede ned i sin telefon. "Marcus" "mmmhh" Sagde han uden at kigge på mig. "Hvordan har du det?" "Fint" Sagde han og kiggede stadig ikke på mig. "Der er noget galt for du kigger mig ikke i øjne" Sagde jeg alvorligt, han kiggede mig i øjne. Han havde tårer i øjne, jeg kiggede overrasket på ham. "Hvad er der galt?" Spurgte jeg, han kiggede ned. "Hele ugen har jeg sendt snaps til Samantha, og hun åbnede dem men svarede mig aldrig" Sagde han og flere tårer røg ned. "Skal jeg prøve at sende en snap til hende?" Marcus nikkede, så jeg tog min telefon og gik ind på Snapchat. Jeg sendte en af snap, hvor jeg havde skrevet 'Hej Samantha' efter nogle få sekunder åbnede hun den. Marcus kiggede på min telefon, der kom en snap fra Samantha. Jeg kiggede på Marcus, han rejste sig hurtigt og løb ud af døren. Jeg bliver nødt til at ringe til far.

(K=Kjell-Erik/ M= Martinus)
K= Hej Martinus
M= Hej far, Marcus har været ret ked af det for det sidste. Det har du jo lagt mærke til, men jeg har fundet ud af hvorfor. Marcus havde sendt snaps til Samantha altså hver dag, men hun svarede ham ikke. Så sendte jeg en snap, for Marcus skyld. Så sendte hun en snap tilbage og Marcus kiggede jo på min telefon. Nu er han løbet væk, og jeg tror ikke at han kommer tilbage til skolen.
K= Jeg kommer hen på skolen, så henter tager vi Marcus ting og leder efter ham.
M= Okay vi ses snart.

Jeg samlede Marcus ting sammen, de andre kiggede på mig. Da jeg var færdig, gik jeg hen til dem. "Marcus kommer ikke tilbage" Sagde jeg, og kiggede rundt på dem. Der var en der kom ind af døren, vi kiggede allesammen derhen. Det var far der var kommet, jeg gik hen til ham. "Har du pakket hans ting?" Jeg nikkede, og gik hen og tog Marcus ting. Far gik hen og tog mine ting, jeg kiggede rundt på drengene. "Vi ses drenge" Sagde jeg og gik med far ud af døren. Jeg tjekkede klokken den var 09:45, far skulle alligvel snart have hentet os. Vi kørte først hjem, for at ligge tingene.

Kjell-Eriks synsvinkel
Jeg kørte ind af indkørslen, tog nøglerne og steg ud af bilen. Martinus tog Marcus ting og sammen gik vi indenfor. Da vi kom indenfor, kom Emma ud i gangen. "Så i mor?" "Nej hvordan skulle vi da også det?" Spurgte jeg, Emma kiggede stadig på mig. "Hun gik, fordi hun skulle mødes med Marcus" Sagde hun og kiggede hen på Martinus og så mig igen. "Sagde hun hvor Marcus var?" Spurgte Martinus, Emma nikkede. "Han er ved søen, lige ved Troforsvegen" "Tager du ikke med Emma, du kan ikke være her alene" Sagde jeg og kiggede på hende, hun nikkede og gik hen tog sin jakke på. Derefter tog hun sine støvler på, og så var vi klar til at tage afsted. Vi satte os ind i bilen, jeg startet den og bakkede ud. Der gik ikke så lang tid, og så var vi der. Jeg holdte ind til siden, tog nøglerne. Vi steg ud af bilen, jeg låste døren. Emma kom over tog min hånd, og så gik vi ned til søen. Jeg kunne se dem herfra, vi skyndte os derned. "Oh godt du er okay" Sagde jeg og trak Marcus ind til mig. Han begyndte at hulke, samtidigt begyndte han også at hoste. "Marcus du er blevet mere syg" Sagde Gerd-Anne alvorligt. Marcus nikkede og lagde sit hovede ind til mig. Emma kom stille over og lagde hendes arme om Marcus. Martinus kom også over og gjorder det samme, jeg grinte og kiggede på Gerd-Anne som kiggede smilende på mig. Vi rejse os alle sammen, og gik hen mod bilen. Jeg tog Emma i hånden, jeg kiggede hen mod Marcus. Martinus havde lagt hans arm om Marcus og holdte ham ind til sig. Vi var hurtigt ved bilen, satte os ind. Jeg startet den og kørte hjem. "Har i alle pakket?" Spurgte jeg og holdte fokus på vejen. "Ja næsten, jeg mangler en lille smule" Sagde Martinus. "Skulle vi afsted i dag?" Spurgte Marcus. "Ja Marcus" Sagde jeg med et smil.

Marcus synsvinkel
Vi var lige landet i Danmark, klokken er 21:00. Nu skulle vi bare vente på vores bagage, og så kunne vi komme ud til hotellet. "Hej, jeg ville bare lige sige at det er en travl fredag. Så i bliver nød til at tage vejen igennem vores 3 vej" Sagde en mand og kiggede smilende rundt på os. "Hvor er den 3 vej?" Spurgte far og kigger på ham. "Der kommer en vagt og viser jer vejen" Sagde han og gik. I mellemtiden var vores bagage kommet.

Is it a dream? - Marcus GunnarsenWhere stories live. Discover now