"Hey hyung~" tegur Yoongi apabila melihat kepala Jin muncul di sebalik pintu wadnya.Jin tersenyum lalu masuk ke dalam wad itu.
"Wassup,man.Rasa sihat sikit?Dah makan?Makanan sedap tak?Macam mana tidur dekat sini?Lena tak tidur?"
Setelah melabuhkan punggungnya yang aum itu ke atas kerusi,mulutnya laju mengeluarkan pertanyaan tanpa henti.Yoongi hanya ketawa dan berkata "Yaa.hyung!Aku okay lah.Tak payah lah risau sangat"
"Bukan apa...Hyung risau kau tak boleh adapt dengan tempat ni" kata Jin,membela dirinya.
"Apa-apa jelah hyung..Mana member lain?" tanya Yoongi,curious lah katakan.Jin yang mengupas bawang eh silap epal segera menjawab "Maknae ada dekat dorm,dua orang lagi ada dekat studio.Tengah bincang pasal comeback kita kut.Budak-budak tu nak ikut tapi kitaorang baru habis berlatih.Penatnya tak boleh digambarkan"
Yoongi membulatkan matanya dan berkata "Laa,kalau hyung penat duduk dekat dorm dengan bebudak tuh jela.Tak payah la datang sini.Nanti lagi penat.Dahlah schedule penuh".Jin yang mendengar leteran Yoongi tersengih comel.
"Hyung tak berlatih la tadi.Ada hal.Tak nampak ke hyung sangat bertenaga sekarang?" kata Jin dengan bersemangat.Dia menunjukkan otot lengannya ke arah Yoongi.Yoongi membuat muka 'lahan**-geli'-la-gil*' membuatkan Jin ketawa besar.
"Chill ah bro...Aku saje je datang melawat kau.Bosan berlatih tanpa kau." keluh Jin sambil memakan epal yang dikupas olehnya.Bukan ke kalau melawat orang,kita kupas buah-buahan untuk orang sakit ei?Jin memang pelik >3<
Yoongi hanya ketawa mendengar keluhan Jin.Ingin sekali dia menepuk bahu Jin tetapi apakan daya,tangannya tiada daya.Ecewahhh,ayat aku..
"Kau tau tak Namjoon.........." Jin mula menceritakan keadaan di dorm ketika Yoongi berada di hospital.Yoongi hanya mendengar dengan setia dan tersenyum apabila melihat Jin ketawa terkangkang kangkang...Terkangkang ke terkekeh ei?Una konfius.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(TIME SKIP)
"Oklah,Yoongi.Hyung gerak dulu.Budak budak tu bising lapar pulak nanti.Kau nak kirim apa-apa tak ke diaorang?" tanya Jin sambil mengemas barang-barangnya dan membuang sisa epal yang telah dia makan ke dalam tong sampah.
"Kirim sayang ke diaorang.Suruh diaorang rehat secukupnya terutama hyung.Hyung selalu jatuh sakit so berhati-hati.Kesian ARMY tak senang duduk bila dapat tahu BTS sakit" leter Yoongi."Baiklah,Yoongi-chi" kata Jin sebelum keluar dari wad tersebut.
"Anneyoung~"
Seusai Jin keluar dari wad itu,air mata yang ditahannya akhirnya jatuh meluruh jua.Dia berasa sebak lalu terduduk di hadapan pintu wad Yoongi.Sungguh dia tidak betah menghadapi dugaan ini.
"Jebal,Yoongi.Please recover from your deadly disease.I don't want you to suffer anymore" lirih Jin dengan sayu.
Adakah dia akan pergi?Bila dia akan pergi?Adakah dia pergi ketika kami bersamanya ataupun sebaliknya?
Sungguh,persoalan sebegitu sering muncul di benak fikirannya.Sangat menakutkan.Jin hanya mampu berharap yang keajaiban akan terjadi ke atas BTS.Dan keajaiban itu ialah kepulihan Yoongi daripada kansernya(okay,ayat berbelit).Selepas menangis,Jin mengumpul kekuatan untuk bangkit dan balik ke rumah.
"Yo,hyun-Kenapa mata hyung sembab?Macam baru lepas menangis?" Jimin yang menegur Jin bertanya kehairanan."Hyung lawat Yoongi tadi".Kata-kata Jin mendiamkan semua orang."D-Dia nampak cengkung sahaja.Poor him.Kenapa kena Yoongi yang hidap penyakit kanser?Kenapa bukan orang lain?" lirih Jin teresak-esak. Namjoon berlari ke arah Jin lalu memeluknya dengan erat.
"He will be alright hyung.. A miracle will happens.We all know he is strong.He is strong enough to face the cancer.So,don't be sad,hyung" bisik Namjoon menenangkan Jin.Dia melirik ke arah membernya yang menundukkan kepala mereka menahan sebak.Namjoon cuba untuk tidak turut menangis tetapi usaha tak berhasil.Suasana di dorm BTS muram dengan tangisan mereka
'Hyung,please recover soon.We miss you'
YOU ARE READING
[C] When One of Seven Petals Rose is Gone
FanfictionGod take someone that we never imagine to lost..Kehilangan..Kita tak akan lari daripada merasa kehilangan.It can be your parents,siblings,friends,lover and someone that you are close with