"Hyung!Macam mana dengan hyung?Dah semakin 'sihat' ?" tanya Hoseok.Dia menelan air liurnya apabila bertanya tentang kesihatan Yoongi.Yoongi tersenyum mendengar pertanyaan Hoseok.
"Yah,hyung dah semakin pulih lah.Jangan ah risau.Ei,muka kau macam mintak penampar je.Hodoh betul bila kau buat muka simpati.Nasib baik tangan aku kena bius tadi,kalau tak mesti pipi kau ada kesan tangan aku" Yoongi mengetawakan Hoseok.
"Apa maksud hyung dengan bius?Untuk apa doktor bius tangan hyung?" tanya Hoseok berlakon innocent.Walaupun dia faham apa maksud di sebalik perkataan bius itu,dia masih bertanya.Yoongi kelihatan gelabah mendengar pertanyaan Hoseok.
'Mati aku.Nak bagi alasan apa ni pada Jhope...Ah,lantak ah.Aku bedal je'
"Err.Tak taulah hyung.Hyung tengah tidur masa tuh.Bangun dari tidur diorang dah kemas alatan cucuk semua tuh(Una tak tahu apa nama proses cucuk bius so Una bedal je).Hyung tak sempat pula nak tanya sebab nak tidur balik.Ngantuk,haha" kata Yoongi dengan ketawa yang dibuat-buatnya.Dia berharap JHope mempercayai kata-katanya.Hoseok hanya melihat muka Yoongi yang sedang ketawa sebelum ketawa bersama.Ketawa dalam kesakitan.Itulah yang dirasakan oleh Hoseok.
'Kenapa hyung tipu.Kenapa hyung buat-buat gembira.Kenapa hyung?Hyung tak percayakan kitaorang ke?Kan hyung pernah berjanji susah senang kita kongsi sama-sama?' lirih sayu hati Hoseok.
Setelah ketawa yang macam guruh,Hoseok membuka Vapp pada telefonnya."Hyung,jom buat Vlive.Dah lama tak buat VLIVE SOPE.Kesian ARMY yang tertunggu tunggu Vlive Sope dan berita tentang hyung" kata Hoseok yang berura-ura mahu menekan butang live.Yoongi berfikir sejenak.
'Okay jugak cadangan JHope.Mana tahu aku dah tiada esok.ARMY boleh tengok video ni sekiranya diorang rindu pada aku' fikir Yoongi.
Yoongi menganggukkan kepalanya menandakan dia setuju dengan cadangan Hoseok.Hoseok menjerit kegembiraan dan terus menekan butang live.
Tidak lama kemudian,muka mereka terpampang pada skrin.Hoseok tersenyum apabila melihat ramai ARMY mula bersama mereka dan menghantar mesej mereka kepada Hoseok dan Yoongi.
"Anneyoung ARMY.International ARMY pun ada sekali kan?Hi~This is Your Hope.Jhope here.And this is Yoonki Min.Sugaaaa~" kata Hoseok lalu menolak telefonnya ke muka Yoongi.
"Setelah lama tak beraksi,SOPE kini mula menonjolkan diri.Hoho~Dah ramai ARMY bersama kita,Yoongi hyung.Dalam 642000 ARMY sekarang.Kami akan membuka pintu setelah 2 minit berlalu.Baiklah,sambil menunggu,saya akan membaca comment ARMY sekalian" kata JHope.Dia dan Yoongi mula meneliti setiap comment yang dihantar oleh ARMY.
"Hurm, from Insfire_Suga.Say hi to me. Hi insfire suga. Wow, power betul username nih.Haha" kata Hoseok.Dia berasa lucu apabila melihat username itu.
"Dark_shadow.Please visits Malaysia at least twice a year. Oh hoo~Yang nim kitaorang tak jamin tapi kitaorang akan cuba. Demi ARMY yang disayangi" kata Yoongi sambil mengenyitkan mata membuatkan hati ARMY berdegup kencang. Mereka mula melihat ruang comment untuk membaca comment yang dihantar tetapi malangnya mereka langsung tidak dapat membaca hatta satu comment pun. Ini kerana ARMY around the world menghantar comment terlalu banyak.
"Whoops.. Korang hantar banyak sangat comment sampai kitaorang tak sempat baca pun.Oh, lupa pulak. Sekarang dah lebih 2 minit. Kitaorang akan buka pintu sekarang" kata Hoseok ketika melihat jam di tangannya.
"Kreak!~" Jhope membuka tangannya dan mengambil tangan Yoongi untuk membuat aksi yang sama.Dia ternampak comment yang bertanya kenapa Yoongi tidak membuat aksi membuka pintu
"Yoongi hyung pemalas. Sebab tulah saya angkat tangan dia.Hish,tak patut betul" kata Hoseok menerangkan keadaan 'sebenar' kepada ARMY.
"Thanks sebab cover hyung" bisik Yoongi ke telinga Hoseok.
"No hal hyung" balas Hoseok sebelum menumpukan perhatiannya pada skrin telefonnya.
"So.. Apa kita nak buat sekarang ialah- hyung, kita nak buat apa?" tanya Hoseok sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal tapi penuh kelemumur itu.Tak ada persediaan langsung kerana dia mencadangkan membuat VLIVE SOPE agar mereka tidak menjadi kekok antara satu sama lain. (Ayat apakah ini? 😱)
"Hurm, apa kata ARMY beri request untuk kami lakukan. But no request yang lasak lagi mencabar tau.Oppa malas nim" kata Yoongi memberi buah fikirannya sambil tersenyum menawan.
"Okay je. Bagus, hyung" Hoseok mengangkat ibu jarinya kepada Yoongi sebelum membaca comments.
"Koala03..Take a selca and post it on Twitter plus don't forget to tag me along. My username is the same" Hoseok membaca salah satu comment. Dia mengeluarkan telefon Yoongi lalu mula mengambil selca bersama grandpa cinonet tuh. Hoseok mula memuat naik gambar itu ke laman rasmi BTS lalu mentag Koala03 bersama.
"Yosh, done!" kata Hoseok lalu membuat tanda 'peace'✌."Another comment" kata Yoongi.Dia mula meneliti setiap comment yang dihantar oleh ARMY.
"From unxslhxh.Kiss Yoongi's forehead with a lipstick on.Take a picture with both of you smiling and tag me along.Don't forget to write hashtag #Sope4ever" kata Yoongi.
Mereka mula melakukan apa yang disuruh oleh username unxslhxh.Dari mana Hoseok dapat lipstick tu entah😜💋
Setelah selesai melakukan VLIVE SOPE, Hoseok meminta diri.Hal ini kerana masa melawat hampir habis.
"Hyung,pergi dulu ei.Dah lama aku ada dekat sini.Masa melawat pun nak habis.Byebye, Yoongi!" ucap Hoseok sambil ketawa besar lalu berlari keluar wad.
"Yaa!Aku lebih tua lah!" jerit Yoongi lalu tersenyum melihat keletah Hoseok yang dirasakan kelakar dan lucu serta seangkatan dengannya.
------------------------------------------------------
Esakan kian just didengari dari bilik Hoseok.BTS memandang antara satu sama lain lalu memandang semula pintu bilik Hoseok.Namjoon kelihatan teragak-agak untuk membuka pintu tersebut.Dia menarik nafas untuk mengambil kekuatan menghadapi semua dugaan ini.
"Hoseokkie, dahlah tu.He will be fine okay. " kata Jin seraya memeluk Hoseok dengan erat."A-Aku takut.. Aku takut dia dah tiada.Siapa lagi aku nak kongsi kegilaan aku. Siapa lagi kalau bukan dia?!Hyung, please..Don't let him die" teriak Hoseok pada dada Jin.Jin berasa sebak lalu mencium kepala Hoseok beberapa kali untuk menenangkan Hoseok.
"Hush little baby, he will be alright. He will come back to us in good condition.He is strong man and we know it,right? So keep hoping he will be healthy again" ucap Jin.Air matanya tidak berhenti daripada tumpah menuruni pipinya(ayat plg win-hell 😒)
BTS tidak kuat menghadapi dugaan yang diberikan.Mereka berpelukan antara satu sama lain menangis teresak esak.
Is it possible to keep hoping for Yoongi to be healthy again?I dont know..Stay tune if you want to know the ending, readers😏😏
YOU ARE READING
[C] When One of Seven Petals Rose is Gone
FanfictionGod take someone that we never imagine to lost..Kehilangan..Kita tak akan lari daripada merasa kehilangan.It can be your parents,siblings,friends,lover and someone that you are close with