~12~

167 12 0
                                    

Amugeotdo saenggakhaji ma~
Neon amu maldo kkeonaejido ma~
Ayo oh
Geunyang naege useojwo~
Yeah
Nan ajikdo midjiga anha~
I modeum ge da kkumin geot gata~
Ayo oh
Sarajiryeo hajima~
Yeah

Jimin menggeliat membetulkan urat badannya.Fuh, melting jap tengok urat yang berselirat tuh. Jaga jaga bang, nanti tak pasal pasal aummm🌚okey, aku melalut

Dia menggosok matanya untuk menghilangkan kantuk.Matanya terbuntang luas apabila melihat suasana di sekelilingnya berwarna putih dan berkabus.

"Aku ada di mana nih?"

Jimin berdiri dan memandang sekeliling. "Woi!Anybody here?" jerit Jimin tetapi hanya sepi datang menyapa.

Gyeote meomullegullae~
Naege yaksok kaejullae~

Kelihatan sebuah bayang hitam sedang berdiri di sebalik kabus memerhatikan belakang Jimin. Jimin merasakan seseorang memerhati belakangnya segera berpusing.

"H-hyung?"

Tipulah kalau Jimin tidak terkejut melihat Yoongi di hadapannya.Bukankah Yoongi sepatutnya berada di-

"Hyung, gwenchana?Macam mana kita boleh ada di sini? Kita ada di mana?" tanyanya apabila Yoongi datang mendekatinya. Lelaki itu tidak menjawab tetapi hanya mengulumkan senyuman kepada Jimin.Senyuman yang kelihatan indah dan manis jika dipandang sekilas tetapi menyimpan perasaan yang infinite di sebaliknya jika ditatap lama.

"Hyung?Yaa!Kenapa ni?" Jimin menjadi cemas apabila meliht mata Yoongi mula berkaca.Tanpa diduga, Yoongi memeluknya dengan erat bagai mahu melepaskan perasaan rindu yang sudan lama dipendam.Jimin membalasnya lambat lambat, kelihatan ragu dengan sikap Yoongi yang dianggap aneh baginya.

"Kau kena bangun Jimin"

Serentak itu tubuhnya ditolak lalu dia mula terbangun daripada tidurnya.

Nafas yang berat cuba ditenangkan.Matanya melorot jatuh ke arah sekujur badan yang sedang terbaring di atas katil hospital, bernafas menggunakan mesin. Sungguh perit hatinya serta sayu menerjah ke hati melihat badan hyungnya yang berselirat dengan wayar.Jimin menggenggam tangan Yoongi yang sejuk seperti ais dengan erat.

"Hyung, bogoshipda. Dah nak dekat 1 minggu hyung koma. Peminat hyung semua risaukan hyung. Tak lama lagi birthday hyung. Hyung kena bangun barulah kitaorang boleh sambut bersama.Hyung,don't you dare to keep any secret from me now on.Hyung mesti kuat,tabah etc tau.. Chim pergi dulu" Jimin menyeka air matanya lalu berlalu untuk keluar.

Dia berhenti seketika untuk melihat Yoongi buat kali terakhir sebelum keluar. Kakinya mengorak langkah menuju wad 240 dengan longlai. Fikirannya menerawang memikirkan memori 1 minggu yang lepas.

Flasback

"Anyone!!"

Jimin terdengar suara yang amat dikenlinya lalu menoleh ke arah suara itu.Betapa terkejutnya dia apbila melihat KJ terkapai kapai cuba menahan daripada tenggelam sambil memegang Suga.

"Hyung! Noona! "

Jeritan Jimin menarik perhatian Abangtan lalu mereka melihat ke arah Jimin. Jimin mula berenang menuju ke arah KJ dan Yoongi yang mula lemah. Abangtan juga mula berenang ke arah itu.

"Hang on! "
"Hangpa jangan lemas weih!"
"We're coming, noona! Hang on! "

KJ memandang mereka denan penuh harapan,mengharapkan mereka sempat sampai sebelum terlambat.

Sh^t

Korang terlambat. Maaf,korang.Aku tak kuat dah

"Noona!!!" jerit BTS melihat KJ mula tengelam bersama Yoongi sebelum mereka sempat sampai

"Si^l! "

Mereka mula berenang dengan penuh bertenaga dengan niat yang satu. Selamatkan Yoongi dan KJ.

Jimin orang yang pertama sampai di kawasan KJ tenggelam mula menyelam. Dia cepat cepat menarik KJ dan Yoongi ke atas setelah berjaya mendapatkan mereka. Abangtan yang baru sampai mula menolong Jimin menarik KJ dan Yoongi ke darat.

Setelah sampai ke darat,mereka terus melakukan CPR ke atas KJ dan Yoongi namun tidak berhasil. Mereka kaku tidak berkutik.Jimin mula mengalirkan air matanya. Jin pula menelefon pihak hospital, menyuruh hospital menghantar sebuah ambulance ke pantai.
The rest mesti kau boleh agak :)

Lamunan Jimin terhenti apabila Taehyung menegurnya.

"Noona dah sedia nak jumpa kita..Jom?" ajak Taehyung. Jimin menghela nafas sebelum mengangguk. Dia berasa excited mengenangkan KJ sudah bersedia untuk bercakap dengan mereka

Sejak KJ sedar daripada komanya yang selama 2 hari, sepatah pun dia tidak keluarkan ketika kitaorang melawatnya.

Jimin dan Taehyung mula memasuki wad 240 yang menempatkan KJ di dalamnya. Yang lain sudahpun berada di dalam.

"Hai, noona" tegur Taehyung. Teguran Taehyung hanya dibalas dengan anggukan.

Lama diaorang berdiam... Awkward situation guys.. Masing masing memandang antara satu sama lain,mengisyaratkan agar seorang bercakap lalu semua mata terarah ke arah Jin. Jin kelihatan agak gugup lalu dia berdehem perlahan.

"KJ apa khaba-"

"Aku ada rahsia yang hendak diberitahu pada korang" sapaan Jin langsung tidak dilayan.

Jin mula mengaru belakang kepalanya yang tidak gatal tanda dia malu.

"Rahsia apa?" tanya Hoseok

"Rahsia tentang Yeonnie"

Oh my gawd, rahsia apa nim guys.. Haha,saja buat cliffhanger 😂😂

Aku mengantuk sekarang nim so aku nak tido dulu😪💤💤.. Byebye... Tinggal berapa chapter je lagi untuk cerita nim tamat@complete... He he,sabaq no. Cheq sibuk beno sekarang so tunggu tau chapter seterusnya.. Share this story with your friends tau. OK bye

[C] When One of Seven Petals Rose is GoneWhere stories live. Discover now