~15~

157 11 7
                                    

"YEAAA~Hyung dah balik!" teriak Taehyung sambil menolak Yoongi yang duduk di atas kerusi roda.Yoongi tersengih dan menganggukkan kepalanya.BTS hanya menggelengkan kepala apabila melihat karenah Taehyung yang keanak-anakan itu.

"Hurm,tak sabar nak sampai dekat rumah" gumam Yoongi.BTS berasa amat gembira apabila mendapat tahu bahawa Yoongi dibenarkan pulang ke rumah.Mereka fikir bahawa Yoongi hampir sembuh dan mereka akan bersatu semula tidak lama lagi.

Alangkah naifnya mereka.BTS langsung tidak mengetahui bahawa penyakit Yoongi sudah tidak boleh diubati.Jiyool dan Yoongi bersepakat memujuk doktor agar melepaskan Yoongi pulang.

"Biarkanlah dia pergi dalam dakapan orang yang tersayang..Bukannya di tempat yang kesunyian sebegini" kata Jiyool ketika memujuk doktor yang merawat Yoongi.Doktor tersebut mengalah dan hasilnya 😎Yoongi boleh pulang.

"Surprise~"

Yoongi terkejut apabila dia dibanjiri konfeti yang berwarna warni ketika Jin membuka pintu rumah sewa mereka.Dia memandang Jiyool yang ketawa berdekah dekah tak ingat dunia.

Dia memandang Jiyool yang ketawa berdekah dekah tak ingat dunia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

               (Pakaian Jiyool)

'Aku doa kau tercekik nanti'

Nampaknya doa Yoongi dimakbulkan kerana Jiyool terbatuk batuk selepas mengilai macam pontianak lupa anak dia dekat mana."Congrats buddy" ucap Namjoon lalu menepuk bahu Yoongi.Yoongi memerhati decoration yang ditampal pada dinding.

Tahniah sebab dah keluar
Surprise party!
Congratulations

Tapi yang menarik perhatiannya ialah satu nota kecil.Hurm, taklah kecil sangat.

Yoonie~Saranghae♡Lots of love from Jiyool ✨

Dia tersengih comel ketika membaca nota kecil itu.'Nado sarangahae' ungkap hati kecilnya.Yoongi kemudiannya dibawa ke ruang makan.Dia berasa terkejut apabila melihat pelbagai makanan tersedia dan dihidangkan di atas meja.

Dia berasa terkejut apabila melihat pelbagai makanan tersedia dan dihidangkan di atas meja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yaa! Banyak sangat makanan nim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Yaa! Banyak sangat makanan nim.Siapa nak habiskan?" tanya Yoongi dengan nada yang terkejut.Nim hidangan untuk 10 orang ke hidangan untuk 20 orang?

"Alaa, hyung.. Hyung sendiri yang cakap yang makanan hospital tak sedap.Nim kitaorang masakkan makanan kegemaran hyung, hyung complain pulak" balas Taehyung sambil memuncungkan bibirnya."Woi, elok sikit.. Aku, Jhope, Jimin dengan Jungkook je masak ei. Kau dengan Namjoon relax tengok televisyen je tau.Ade hati nak claim makanan nim kau masak" bidas Jin.

"Aku tak kata apa-apa pun..Kenapa disabitkan" Namjoon menggumam."Dah-dah.. Jangan gaduh depan rezeki.. Tak baik.. Jom makan, nanti sejuk dah tak sedap.Haa, jom jom" Sejin, manager BTS meleraikan pertingkahan di antara Jin dan Taehyung.Actually ada 2 manager tapi Una tak ingat nama manager sorang lagi tuh.Sebab tu Una tulis hidangan untuk 10 orang means BTS+Jiyool+2 manager BTS..

Mereka menurut sahaja kata-kata Sejin.Jin dan Jungkook bergaduh kerana berebut ayam panggang. Taehyung pula sibuk mengambil gambar makanan sehingga lupa untuk mengambil makanannya.Nasib baik Jimin yang baik hati menolong Taehyung. Tolong ambil makanan untuk V jer bukannya suap makanan.Namjoon dan Hoseok melantak makanan mereka dengan penuh selera. Bukan senang nak makan makanan yang mewah camni.Manager mereka hanya menggelengkan kepala.Jiyool ketawa berdekah dekah tak ingat bahawa dia seorang perempuan 😒ketawa macam badak sumbu betul.Yoongi hanya tersengih sampai menunjukkan gusinya tanda dia terhibur dengan kelakuan membernya.

"Yeollie..Thanks"

Yoongi memandang Jiyool yang sedang melumurkan nasi ke muka Jungkook dengan penuh kasih sayang.Dia amat bersyukur atas kehadiran Jiyool dalam hidupnya sebagai .............Well,that's secret between them and Una😜😉

Selesai makan, mereka menonton movie bersama.Manager BTS sudahpun pulang kerana mereka mempunya hal.Jiyool dan Jin membasuh pinggan mangkuk di dapur sementara yang lain tengah decide nak tengok cerita apa.

"Tengok Tombiruo lah!!"
"Haunted Hotel!"
"Happy Death Day!"

"The Crucifixion!"
"Woi, tak nak cerita seram banga**Aku takut doo" jerit Hoseok apabila Jungkook mencadangkan cerita The Crucifixion.

"Goodnight Mommy best gak"
"House of Wax"

BTS memandang Namjoon dengan pandangan jelek."Cerita tu kotor, bro" kata Hoseok.Mereka senyap seketika sebelum kembali bertekak.

Jin dan Jiyool hanya ketawa mendengar karenah mereka.Jin mengelap tangannya yang basah pada kain mengelap."Aku gembira bila tengok diorang dah mula ceria macam dulu.Bila dapat tahu Yoongi boleh keluar, berteriak diorang dalam dance practice room.Macam orang gila" Jin menggelengkan kepalanya apabila mengenang peristiwa itu.

"Tak sabar nak tengok Yoongi pulih semula.Rindu nak naik stage sekali dengan dia" Jin tersenyum apabila teringat kata-kata doktor yang merawat Yoongi.Doktor itu mengatakan bahawa Yoongi sudah pulih 60%..Kalau boleh, biar dia berehat lama sikit baru boleh beraksi semula.Jin berazam bahawa dia akan menjaga Yoongi dengan baik sehinga dia pulih.

Jiyool tersenyum pahit mendengar luahan hati Jin.Perit rasanya apabila menanggung derita itu sendirian.Dia ingin sekali mengatakan bahawa Yoongi tidak akan pulih selamanya tetapi apa kan daya, dia tidak sanggup melihat BTS menderita sebagaimana dia menderita. Cukuplah hanya dia mengetahui keadaan sebenar Yoongi.

"Dahlah,jom join diorang." ajak Jin.Mereka berlalu pegi ke ruang keluarga.Akhirnya, mereka berjaya decide cerita apa yang akan ditonton.Itu pun selepas Jiyool mencadangkan dan memujuk BTS untuk menontonnya.

The Foreigner

Mereka menonton cerita itu dengan penuh khuysuk.Cerita itu tamat pada pukul 1:30 pagi. Hanya Jiyool dan Suga yang masih terjaga.Jiyool mengerakkan ahli BTS untuk tidur di bilik masing-masing.Dia mengemas sisa-sisa snek dan menutup televisyen.

Selepas memastikan BTS masuk ke bilik masing-masing (uhum, tak termasuk Suga) Jiyool mengunci pintu dan membawa Yoongi masuk ke dalam bilik.Jiyool berura ura keluar kerana dia ingin pulang ke rumahnya untuk tidur.Tetapi Yoongi menahannya.

"Yeollie,tidur sini je.Lagipun dah lewat nim.Bahaya kalau kau balik sekarang walaupun rumah kau tepi nim je." ucap Yoongi.Jiyool terdiam seketika berfikir.Betul juga apa yang Yoongi kata."Kalau camtu, aku tidur dekat sofa di ruang tamu tau" kata Jiyool."No!Aku tak benarkan.Tidur dengan aku" kata Yoongi dengan nada yang keras.Berkeras tidak mahu Jiyool tidur di ruang tamu seorang diri.Bahaya.

Jiyool yang sudah kepenatan hanya menurut arahan Yoongi.Dia sudah tidak punya tenaga untuk membidas kata-kata Yoongi. Dia merebahkan badannya dan menghadap muka Yoongi.Terasa gatal pulak tangan.😜

Jiyool mengelus lembut muka Yoongi.Yoongi memejamkan matanya menikmati sentuhan itu.

"Saranghae"

Yoongi membuka matanya sedikit dan tersenyum."Nado sarangahe" bisiknya lalu memejamkan mata.Jiyool mengelus perlahan rambut Suga dan mendekatkan dahinya dengan dahi Yoongi.Yoongi berasa terbuai dengan sentuhan Jiyool lalu terlelap.

Jiyool yang sudah tidak dapat menahan kantuk mencium dahi Yoongi sebelum memeluk Yoongi dengan erat.Akhirnya dia terlelap.Mereka mula belayar di alam mimpi.Mimpi indah or mimpi buruk? Who knows?

Saranghae, hope we will be    together for long time~

[C] When One of Seven Petals Rose is GoneWhere stories live. Discover now