01; New school

1.2K 68 4
                                    

Lisa dan Chorong adalah kawan baik sejak sekolah rendah lagi.

Namun,Lisa dan Chorong terpaksa berpisah kerana Lisa harus bersekolah di sekolah lain.

Iaitu 'High School Itaewon' yang terkenal di Seoul Korea,Selatan.

Pada pagi sebelum ke sekolah, Lisa bersalam dan minta diri kepada eomma dan appanya.

Sebaik Lisa melangkah masuk ke dalam sekolah, semua murid yang berada di depan pagar sekolah memandang Lisa.

Lisa masuk barisannya. Lisa terasa sepasang mata sedang memerhatinya.

KELAS 2A-1
Lisa masuk ke dalam kelas bersama Song Ji Hyo. Song Ji Hyo merupakan guru kelas 2-A-1.

"Para pelajar, tolong senyap!" Ji hyo bersuara. Semua pelajar 2-A-1 terus senyap apabila guru kelasnya bersuara.

"Kita ada seorang pelajar baharu yang datang dari Thailand" sambung Ji hyo.

"Annyeonghaseyo Lalisa Manoban imnida". Pelajar kelas 2-A-1 terkejut akan gadis Thailand itu kerana gadis itu boleh berbahasa Korea.

"Lisa,kamu ambil tempat antara Yeri dan Jungkook di sana". Arah Jihyo.

"Annyeong Lisa! Welcome to Korea!" . Jungkook dan Yeri menyambut Lisa dengan gembira.

"Annyeong" balas Lisa.

"Yeri imnida" Yeri memperkenalkan diri kepada Lisa begitu juga Jungkook.

Masa rehat bagi tingkatan 1,2&3 pun bermula. Lisa dan Yeri pergi ke kantin. Kini bermulalah persahabatan antara Lisa dan Yeri.

"Lisa,kau nak makan apa?" Tanya Yeri.

"Aku nak makan tteokbokki la" balas Lisa.

"Nae" balas Yeri kepada Lisa.

KANTIN
"Yeri, pagi tadi masa aku berbaris ada sorang lelaki pandang aku. Aku takut la". Kata Lisa kepada Yeri sambil menguyah tteokbokki.

"Kelas?" Tanya Yeri.

"5-A-1 kot tak silap aku. Dia putih putih then comel comel and pengawas sekolah" Lisa memberitahu Yeri.

"Ouhh.. senior kita tuh. Nama dia Min Yoon Gi tapi orang panggil dia Suga" jelas Yeri.

"Ouh.. eh dah lah jom naik kelas masa rehat dah habis". Beritahu Lisa kepada Yeri.

Sementara di kelas 5-A-1

"Hyung!!!" Kedengaran suara yang agak jelas dan kuat dari belakang.

"Eomma! Ish kau nih Rapmon buat terkejut aku je" Yoongi mencebik.

"Hyung pandang ape kat tingkap tuh?" Tanya Namjoon.

Bersambung~~~

[C] Mr.Swag Is My Husband ⚫MYG⚫Where stories live. Discover now