05; Came across an idol!

358 40 3
                                    

Tokk tokk tokk! Bunyi pintu kelas 5-A-1 diketuk oleh seorang pelajar.

"Annyeong seonsaeng, saya nak berjumpa dengan Min yoongi" budak itu menjelaskan tujuannya kepada Jongkook.

"Annyeong, Yoongi-ah ada orang nak jumpa kamu" ujar Jongkook.

"Yoongi hyung seonsaeng Jihyo nak jumpa hyung di bilik guru dia sekarang" ujar pelajar itu.

"seonsaeng Jongkook, saya perlu berjumpa dengan seonsaeng Jihyo sebentar" pinta Yoongi.

"Nae" balas Jongkook.

"Yeri-ah jom pergi tandas?" Tanya Lisa.

"Jom, kau bagitau seonsaeng eh?" Pinta Yeri. Gini la bila nak gih toilet berdua😅.

Setelah keluar dari kelas- "Eh Suga oppa kau argh Lisa!" Jeritan Yeri membuatkan Yoongi memandang mereka.

Lisa dengan segera menutup mulut Yeri. Yoongi yang melihat aksi dan gelagat mereka hanya tersenyum.

"Mianhae Suga oppa kawan saya ni gila" Lisa bersuara.

"Hehe jangan cakap dia gila tak baik" Yoongi tersengih.

"Kau dengar tuh" Yeri mencelah.

"Eh mianhae Yeri mell" ucap Lisa seraya menggulingkan anak matanya ke atas.

"Nanti bagitau semua kelas lepas sekolah, seonsaeng Jihyo suruh tunggu kat dewan" arah Yoongi.

"Wae?" Soal Yeri.

"Molla, just wait and see" balas Yoongi.

"Nanti saya bagitau, nae kami dah lambat ni bye jumpa nanti!" Suga hanya memberi senyuman yang sangat manis.

🐾🐾🐾

Kringg!! Kedengaran loceng yang jelas dan nyaring.

"Kookie-ah kau bagitau kat dorang seonsaeng Jihyo suruh tunggu kat dewan lepas habis subjek masa terakhir" Lisa memberitahu Jungkook perkara yang Yoongi beritahunya semasa pergi ke tandas tadi.

"Korang!! Jap lagi jangan balik lagi" arah Jungkook selaku ketua kelas.

"Wae?" Soal salah seorang pelajar di dalam kelas itu. Semua murid di dalam kelas 2-A-1 itu kehairanan.

"Seonsaeng Jihyo suruh tunggu kat dewan lepas habis subjek bahasa mandarin" kata Jungkook.

🐾🐾🐾

Kring!! Loceng terakhir berbunyi~

"Yeri ya ppali" pinta Lisa.

"kejap" Yeri membalas

"Kookie ppali r" pinta Lisa kepada Jungkook pula.

"Hwanja" balas Jungkook.

🐾🐾🐾

"Wow ramainye! Wae seonsaeng tak bagitau pagi tadi je?" Kata Lisa.

"Kan" balas Yeri ringkas.

"Kau mesti lapar en Lisa?" Soal Kai.

"Hahaha ye la tu" sambung Jungkook.

Lisa menjeling Kai dan Jungkook.

"Semua pelajar diminta senyap!. Mian mengambil masa makan tengah hari kamu. Saya nak bagitau yang kita akan buat pemilihan mentor dan mentee. Jadi saya akan bacakan form mana dengan form mana" Jihyo mula berucap.

🍭tbc~
Vote if you like.. part mula ii memang bosan sikit😂

[C] Mr.Swag Is My Husband ⚫MYG⚫Where stories live. Discover now