"Nasib baik eonnie call kalau tak...mampus Lisa nak kena ikut dia lagi" bebel Lisa setelah memasuki biliknya.
"Lice nak tau tak?" Soal Jisoo.
"Waeyo?" Soal Lisa pula.
"Yoongi minta couple" ujar Jisoo.
Lisa agak sedikit terkejut. Aii maklumlah memang lah suka, salah dia jugak, EGO!
"Pastu eonnie terima?" Tanya Lisa.
"Entahlah, eonnie serba salah nak terima sebab dia kan crush Lice" perkataan crush ditekan lebih jelas.
Crush? Eh bila masa Yoongi ni jadi crush Lisa? Of course la cuma sebab ego je taknak luah.
"Mana ada! Ishh eonnie ni" ujar Lisa sambil menepuk paha kanan Jisoo.
"Alelele taknak mengaku. Macam la eonnie tak tahu" ujar Jisoo.
"Takla" balas Lisa.
"Acece tak nak mengaku ehh meh sini!" Jisoo mula geletek Lisa sampai jatuh katil!
"Eh eonnie, dah pukul 2 pagi!" Jerit Lisa perangkap untuk dilepaskan dari terus digeletek.
"Jinjja?!" Tanya Jisoo seakan tidak percaya. Sekejap je masa berlalu.
***
"Macam mana hyung, dapat tak?" Tanya Namjoon setelah melihat kelibat hyungnya memasuki ruang tamu.
Aihh tak reti tidur lagi ke dah pagi buta ni Namjoon?
"Hampir" balas Yoongi.
"Okay I know" Namjoon yang mempunyai sexy brain itu dapat menangkap maksud disebalik hampir itu.
"Bila hyung cerita pasal Lisa masa zaman sekolah dulu" Yoongi mengambil tempat disebelah Namjoon yang sedang bermain game.
"Laa apahal pergi cerita?" Soal Namjoon lalu menekan punat off di komputer riba miliknya.
"Entah la mulut aku ni" ujar Yoongi lalu menepuk mulutnya memberi amaran.
Ceh boleh berjaya ke dengan cara tu Yoongi? Apa ii la Yoongi hahaha.
"Comel la hyung ni!" Hoseok yang baru balik dari Jepun muncul jeng jeng jeng.
Bergema terus rumah tu. Yoongi dan Namjoon terkejut beruk tiba tiba je terus muncul.
"Eh Jhope, kau dah balik?" Tanya Yoongi takut orang lain yang menyamar menjadi Hoseok tak ke bahaya.
"Laa kalau tak balik lagi, takkan la tak ada kat depan ni apalah hyung ni" bebel Hoseok.
"Best tak?" Tanya Yoongi ingin tau. Manalah tau satu hari nanti boleh bawak awek pergi Jepun tak payah la tanya orang dah.
"Best. Tapi if nak suruh cerita tu, esok jela.. aye nak tido hahahha bye" ujar Hoseok lalu mengambil bagasinya terus menuju ke bilik tidurnya.
***
Pagi yang tiada lagi kedengaran kicauan burung. Ding Dong. Bunyi loceng rumah kedengaran.
Lisa tersedar daripada lenanya terus menuju ke pintu. Dengan mamal yang baru bangun daripada tidur.
"Ouh Suga oppa, masuklah eonnie tengah mandi" ujar Lisa.
YOU ARE READING
[C] Mr.Swag Is My Husband ⚫MYG⚫
FanfictionCast: -Lalisa Manoban BP as Lice/Lisa -Min Yoongi BTS as Suga/Yoongi Start: 21/4/2017 End: 25/8/2017 Genre: romantic, funny, sad Writer: bbypinkz Idea: bbypinkz Cover edited by: Azzx_Flakes Inspired by: bbypinkz & syahira_hara Okeyhh itu dia watak d...