HAN RIVER
Angin yang bertiup itu membuatkan rambut Lisa berterbangan. Cantik!
"Eomma, appa Lice rindu eomma dengan appa. Lice dah tak ada siapa siapa dah" ujar Lisa lalu menyeka cecair jernih yang meniti di pipinya.
Lalu terdapat seorang yeoja dan seorang namja berpakaian serba putih sedang tersenyum.
"Kan Yoongi oppa ada. Eomma harap kamu buat keputusan yang betul. Jangan tergesa gesa".
Lembut sahaja suara itu di cuping telinga Lisa.
"Betul kata eomma, buat keputusan yang betul. Kamu dah besar, fikirlah dengan matang" sambung appanya pula.
Lalu kedua dua orang tua yang berpakaian putih itu tersenyum lalu hilang bagaikan ditiup angin.
"Eomma, appa, Oongi rindu eomma dan appa" sepasang suara mula memecahkan kesunyian di Han River itu.
Lalu Lisa berpaling kepada arah tuan punya suara itu. Kenal sangat dia dengan suara itu.
"Oppa?" Sapa Lisa. Lalu Yoongi berpaling kepada Lisa sambil tersenyum.
"Waeyo?" Tanya Yoongi.
"Gwaenchanna err Lisa balik dulu ya annyeong" pinta Lisa terus berlalu meninggalkan Yoongi di situ.
"Annyeong" balas Yoongi sambil tersenyum nipis setelah Lisa berlalu pergi.
Rasa tenang sedikit apabila dapat melihat kelibat Lisa.
❤❤❤
"Mummy, daddy, Lisa, Jackson dah terima tawaran nak belajar dekat Jepun tu!" Ujar Jackson gembira.
Lisa agak tersentak dengan apa yang dia dengar tadi. Kenapalah tempat first dia kenal dengan Khunpimook juga dia nak pergi?
"Baguslah kalau begitu" ujar Puan Wang sambil tangannya sibuk menyedok nasi ke dalam pinggan Tuan Wang.
"Jadi kamu nak ke sana bila?" Tanya Tuan Wang pula.
"Esok pukul 8 malam flight" ujar Jackson sambil matanya ligat melihat makanan kegemarannya di atas meja itu.
"Rindu la mummy nanti kat anak mummy sorang ni. Nanti siapa nak teman mummy shopping? Nak harapkan daddy memanjang busy" bebel Puan Wang seraya menggulingkan anak matanya ke atas.
"La Lisa kan ada" balas Jackson sambil memandang Lisa.
"Ouhh ya tak ya" ujar Puan Wang dengan senyuman yang terpaksa.
Lisa hanya terdiam seribu batu. Terasa kecil hati dengan sikap Puan Wang itu pun ada. Buat orang macam tak wujud!
Author: Kan Lisa!
Lisa: Erkk author kenapa boleh ada kat pinggan ni?
Author: Author dari tadi jadi pinggan ni perhatikan korang semua😅
Lisa: ??? (penuh tanda tanya)
❤❤❤
DAEGU AIRPORT
"Jackson nanti elok elok tau study" ujar Puan Wang seraya menyeka air matanya.
"Jangan risau la mummy" balas Jackson.
"Mummy!" Terdengar suara seorang perempuan yang sedang berlari anak menuju ke arah Jackson dan Puan Wang. Nampak gedik!
YOU ARE READING
[C] Mr.Swag Is My Husband ⚫MYG⚫
FanficCast: -Lalisa Manoban BP as Lice/Lisa -Min Yoongi BTS as Suga/Yoongi Start: 21/4/2017 End: 25/8/2017 Genre: romantic, funny, sad Writer: bbypinkz Idea: bbypinkz Cover edited by: Azzx_Flakes Inspired by: bbypinkz & syahira_hara Okeyhh itu dia watak d...