Oppilaat toivat rähjäisen vieraan leirinsä keskelle.
Sieltä täältä kuului teräviä henkäisyjä kun kissat huomasivat tulijan. Tiikeritähti loikkasi suurkivelle ja katsoi palavin silmin naarasta. "Keltahammas." Hän aloitti. "Mitä teet Myrskyklaanin reviirillä?" Päällikkö lausahti voimakkaalla äänellään.
"Mistä lähtien sinä olet johtanut Myrskyklaania!?" Keltahammas pihisi yrittäen pysyä pystyssä.
"Se ei kuulu ulkopuolisille eli sinulle." Raidallinen kolli murahti. "Sinulla ei ole asiaa tänne. Mustaraita, saata hänet rajalle. Jos näemme sinut kuljeksimassa reviirillämme tiedät kyllä mitä tapahtuu." Tiikeritähti murahti uhkaavasti.
Harmaatassu kuiskasi Tomutassun korvaan nopeasti : "Tuo ei voi pysyä hengissä pitkään." Mutta Keltahammas kuuli sen. "TYPERÄ PENTU ÄLÄ ALIARVIOI MINUA!" Hän huusi ja nopealla liikkeellä raapaisi Harmaatassua poskelle. "AU!" Oppilas kiljaisi ja perääntyi. "Keltahammas..." Tiikeritähti aloitti uhmakkaasti. "Me emme suvaitse että ensin tunkeudut reviirillemme, toiseksi olisimme saattaneet sinut vahingoittumattomana rajan yli mutta ei, KÄYT OPPILAAN KIMPPUUN MEIDÄN LEIRISSÄMME!" Tiikeritähti huusi raivona. "Minulle ei jää muita vaihtoehtoja." Päällikkö jatkoi rauhallisemmalla äänellä. Hän katsoi varapäällikköään Mustaraitaa merkitsevästi ja loikkasi alas kiveltä. Keltahammas perääntyi hitaasti kohti sisääntulo aukkoa muiden Myrskyklaanilaisten tuijottaessa. Tiikeritähti otti vauhtia loikkaan. Kynnet ojossa hän lähetyi kohti Keltahammasta mutta juuri ennen iskua Täplälehti juoksi eteen ja torjui iskun. "Ette voi tehdä näin!" Hän huusi. "Keltahammas on yksi parantajista!" Klaanista kuului myöntyvää mutinaa. "Hän ei ansaitse elää!" Mustaraita ulvaisi ja painoi Täplälehden maahan samalla kun Tiikeritähti tappoi Keltahampaan vaivattomasti. "Voi Täplälehti." Taidan sääliä sinua. Päällikkö maukaisi ilkeällä äänellä. "Rangaistukseksi et saa lähteä leiristä kokonaiseen kuuhun. Ja ei ole minun ongelmani jos yrtit loppuvat. Hankkisit vaikka oppilaan!" Tiikeritähti nauroi ja katosi pesänsä varjoihin.
CZYTASZ
Mitä jos Tulitähti ei olisi tullut metsään?
FantasyOletkos koskaan miettinyt mitä olisi tapahtunut jos Tulitähti ei olisi tullut metsään? Tässä tarinassa kirjoitan eri kissojen näkökulmista tapahtumia. Saatan tosin hyppiä välillä tapahtumissa eteenpäin mutta toivon ettei se haittaa. Riippuuko kaikki...