Del 5

159 3 0
                                    

Jag och min numera supergoa vän via Twitter, hade bestämt att vi skulle träffas. Jag var väldigt nervös idag och det berodde nog mest på att jag skulle få träffa Oscar men också för att få träffa Nellie och dom andra killarna i gruppen.

Jag tänkte först resa på tåget i mjukisar och tisha men sen slog det mig att man kanske skulle se lite bättre ut när man faktiskt är ibland andra människor. Med en kram lämnade jag pappa för tåget och glädjen tog fart inom mig. Det var segt att åka tåg men det gick lite tid då jag satt och lyssnade på The Fooo och kollade twitter dessa minuterna. Jag skrev att jag var påväg nu, på twitter och stängde sedan igen telefonen.

Väl framme vid nästa tåg kände jag ett så fruktansvärt sockersug så jag gick in på Pressbyrån för att köpa mig en chokladkaka. Jag sneglade mot tidningarna som jag vanligtvis hade tid att titta på men nu hade jag lite bråttom för att hinna med nästa tåg för att komma till slutstation, så jag hann bara snegla lite. Där var nu ett nytt nummer av Frida, vilket killarna gestaltade vars framsida. Jag log och fick syn på rubriken ''Vi gillar våra foooers mycket'' stod det, men mina tankar bröts och leendet jag nyss hade haft på läpparna, blev som ett förvånat ansiktsuttryck när mannen i kassan ville att jag skulle visa vad jag ville ha.

Jag gick på tåget och fortsatte resan.

''Hej, är du framme snart?'' Smsade min kompis. Jag svarade att jag snart var framme och att vi snart skulle ses. Jag log för mig själv och somnade till. 

Han räddade mig [En Oscar Enestad novell]Where stories live. Discover now