Vi pratade länge. Pappa hade alltid varit en så bra stöttepelare i mitt liv jämfört med mamma. Med mamma kunde jag aldrig få en syl i vädret. Pappa kramade mig och vi åkte i bilen hem. Det var då jag såg det. På twitter. Live i bilen. Jag hade vunnit en träffa med killarna. ''OH MY GOD!'' Utbrast jag och pappa kollade på mig med förskräckta ögon. ''Nejmen vad händer kära lilla vän?'' Frågade han skrattandes och stirrade på mig där jag satt och nästan flög ur sätet av glädje. ''JAG SKA FÅ TRÄFFA OSCAR!'' Skrek jag och han log nu, ''Det var han den killen som du gillar i Da Fuuu eller vad dom heter..'' Jag satte händerna för ansiktet men glömde fort pappas felsägelser och insåg att snart, snart skulle jag få träffa Oscar.
Jag hade läst texten om och om igen som jag fått i en tweet från crewet. Jag kunde fortfarande inte fatta att det hänt men glädjen hade liksom tagit över lite nu. Jag hade fått en del grattistweets från mina kompisar och jag svarade alla tills jag blev så trött att jag somnade. Jag vaknade nästa morgon för att packa mina saker. ''Är du redo att träffa killarna i helgen?'' Sa pappa och boxade mig lätt på hakan. Jag nickade och satte mig ner för att äta lite. Jag skulle iväg och sova hos en Foooer som jag hade haft lite kontakt med över nätet. Likaså hon var glad att träffa mig som jag var att få träffa henne.
Under den dagen satt jag bara vid datorn och kollade min twitter och min facebook. Just nu var allting okej och jag var glad, men imorgon skulle jag få träffa min älskade Oscar och hans sköna polare i The Fooo. Livet kunde bara bli bättre.
YOU ARE READING
Han räddade mig [En Oscar Enestad novell]
FanfictionDenna historien handlar om dig och Oscar.