Del 6

229 5 1
                                    

Jag vaknade till av att de sa till i högtalarna att tåget nu var framme. ''Vi har nu nått slutdestinationen och vi tackar för att ni åker med oss på SAS, ha en fortsatt trevlig dag.'' Jag suckade tungt av tröttnad, tog upp min bag och började sakta gå mot utgången. ''HÄR, HÄR ÄR JAG!'' Skrek en tjej. Jag tittade upp från marken och såg min kompis stå där och vifta med sina armar för att jag skulle se henne. Jag kan inte låta bli att le och springa fram och krama om henne. ''Äntligen får vi träffas! Herregud det är ju skitkul att du ska få träffa Oscar ju, så himla glad för din skull.'' Ler hon och jag nickar ivrigt.

Vi sätter oss på Starbucks för att ta en fika och prata lite skit. Hon vet redan allt om mig, men det är en sak att prata om det på nätet och att prata om det i verkligheten. ''Så, vad ska du säga till Oscar?'' Frågar hon och tar en bit av sin paj. Jag ser på henne med en funderande blick, ja, det hade jag bara inte tänkt på. ''Asså, jag vet inte, jag kanske inte kommer säga något om jag inte vet om jag vågar, jag menar vi känner ju inte varandra jag och han.'' Hon suckar, ''Jovisst, men nu när du väl träffar honom så kanske du ska säga någonting i alla fall?'' Ler hon. Jag ler också och nickar litegrann instämmande. 

När vi är klara tar vi en promenad till bussen som hon berättar att vi ska ta för att kunna komma hem till henne. Pappa hade skickat ett sms och frågat om jag var framme och jag hade svarat att jag nu var det och att vi hade fikat. 

Det luktade mat när vi väl var framme vid hennes hus. Det var ett vanligt villahus men fint och en trevlig trädgård hörde till det också. 'ÅH! Hej välkommen!'' Jag får en kram av hennes mamma och ett välkomnande leende. Vi sätter oss vid matbordet. Kyckling och ris blir det serverat. Jag ler och tar en bit och nickar eftersom jag tycker det smakar gott. ''Så roligt att ni ska få träffa Da Fuuu.'' Min kompis suckar, ''Mamma dom heter THE FOOO, INTE Da Fuuu, okej?'' Hon tittar på mig och vi fnissar.

När vi gått och lagt oss kan jag inte sluta tänka på Oscar. Imorgon. OH MY GOD. IMORGON SMÄLLER DET!

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Mar 02, 2014 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Han räddade mig [En Oscar Enestad novell]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora