"Saya sakit perut pengetua. Tu menangis..." Bidas Zahra.
Sofea mengeluh. Kawan dia ni, asyik nak selamatkan si Zaquan tu. Kata tak suka tapi bela jugak!
"Kamu sakit sangat ke Zahra? Nak cikgu hantarkan?" Luqman menawarkan diri.
"Erm, tak pelah. Dah sihat dah ni". Kata Zahra. Dia bangun berdiri di hadapan pengetuanya.
Luqman tersenyum. Pandangannya dialihkan pula pada pelajar lelaki yang masih tunduk.
"Zaf, Zaf okey?" Soal Luqman dalam nada lembut.
Pantas Zafriel mengalihkan wajahnya. Dia berdiri sambil memegang pipinya.
"Zaf okey, kenapa Zaf pegang pipi? Pipi kamu luka ke?" Soal Luqman. Zafriel hanya menghadiahkan senyuman manis.
"Tak ada apalah cikgu. Saya okey je..." Kata Zafriel.
"Dalam 12 minit lagi ibu kamu balik dari meeting. Nanti jumpa di kantin". Arah Luqman.
Zafriel sekadar mengangguk faham.
Setelah Luqman pergi meninggalkan mereka Zahra kembali mendekati Zafriel. "Zaf, awak okey?"
Zafriel menunduk malu. Malu dengan perlakuan dia tadi. Malu, dia memeluk Zahra demi menyelamatkan gadis itu. "Sa...sa...saya...min...mint...minta ..ma..maaf". Air mata Zahra mula menitis.
Sofea dan Tihany mengeluh. Kawan mereka ni, dah buat drama dah...
Zafriel gelisah. Kepalanya diangkat. "Er, kau....tak perlulah minta maaf pada aku...Kau...tak salah pun". Kata Zafriel tergagap.
Air mata Zahra berhenti mengalir. Dia memandang Zafriel tidak berkedip. Buat sekian kalinya, dia mendengar lelaki itu bersuara. Jatuh hati dia! Fuh, tergoda....
"Kau, boleh bahasakan diri kau' aku?" Soal Sofea.
Zafriel memandang Sofea. Kepalanya diangguk laju. "Aku memang biasa cakap kau aku. Aku jarang bercakap dengan perempuan sebenarnya". Perkataan sebenarnya diperlahankan. Takut didengari oleh tiga orang gadis itu.
Apa lagi, meletuskan ketawa si Sofea dan Tihany.
"Saya minta maaf tau sebab Zaquan tadi". Kata Zahra. Dia mengambil buku Zafriel yang jatuh di atas rumput akibat disepak oleh si Zaquan.
Buku dihulurkan semula. Zahra menghadiahkan senyuman manis buat insan yang pertama kali buat dia jatuh hati.
Tangan Zafriel tergetar - getar mencapai buku dari tangan Zahra. Wajah dah macam orang terbakar. Merah je! Comellah!
Zafriel memeluk erat bukunya.
"Thanks for your help". Ucap Zafriel. Wajahnya masih lagi membahang.
Zahra tersenyum kecil.
"You are welcome Zafriel". Kata Zahra. Lengan baju Zafriel dicuit sikit.
Sofea dan Tihany menggeleng.
Zafriel menggelabah buku yang erat dipegangnya tadi jatuh semula ke rumput.
Zafriel longgarkan lututnya dia mengutip buku yang dijatuhkan nya tadi.
Zahra ketawa geli hati. "Zaf janganlah gelabah sangat....comellah awak ni!" Kata Zahra separuh berbisik. Wajah Zafriel menjadi merah semula.
Zahra membantu Zafriel mengutip bukunya.
'Sejak bila kau nakal sangat ni Zahra? Haish kau ni...' Hati Zahra menyoal.
Senang saja jawapannya. Sejak dia bertemu dengan love dia lah!
YOU ARE READING
Hanya Kau
RomanceWalaupun beribu ribu bintang, Hanya kau jadi bintang yang paling terang. Walaupun beri - ribu orang, Hanya Kau yang aku sayang. Bila cinta menjadi satu, usah disangkal semua itu. Terbit rasa benci di hati Zaquan tatkala Zahra lebih cenderung untuk m...