"Kau ni apahal, miang sangat! Kau nak makan penumbuk free ke!" Sofea menayangkan penumbuknya pada muka Zaquan.
Zaquan tersengih.
"Suka hati akulah. Aku tak kacau kau. Kau, tak payahlah kacau aku". Kata Zaquan.
Zahra bangun.
Pantas Zaquan menarik tangan gadis itu.
"Don't leave me alone...please dear". Kata Zaquan. Tangannya masih erat memegang tangan Zahra.
"Eh, apa pegang-pegang ni! Lepaslah Zaquan! Aku tak nak kau! Lepaslah!" Marah Zahra.
"Oh my love...you are soooo cute. I very like you dear". Kata Zaquan lantas menarik tangan Zahra. Gadis itu tidak dapat mengimbang badannya lalu jatuh tersandar pada Zaquan.
Tangan Zaquan masih erat memegang tangan Zahra.
Panas hati Sofea melihat lelaki yang bukan mahram memegang kawan baiknya. Pantas gadis itu bangun lalu berdiri di sebelah Zaquan.
"Woi!" Panggil Sofea dengan penuh selamba. Namun Zaquan tidak menoleh. Sibuk memegang tangan lembut Zahra walau gadis itu payah merentap tangannya.
"Woi!" Panggil Sofea kali kedua. Namun, suaranya ditekankan.
Kali ini Zaquan menoleh. 'Bukk'.
Penumbuk free of charge melekat pada muka Zaquan. "Padan muka!" Kata Tihany. Pegangan tangan Zaquan yang erat memegang Zahra dilepaskan. Digosok mukanya.
Tihany merampas Zahra dari pegangan Zaquan.
Air mata Zahra bertakung. Dia benar-benar takut dengan kelakuan Zaquan yang semakin lama semakin liar terhadapnya.
Darah meleleh dibibir Zaquan.
"Jilake!" Kata Zaquan.
Meja dihentak kuat. Benci sungguh dia dengan dua kawan baik si Zahra tu! Buzybody terlampau!
Zahra menangis. Habis hidungnya merah. Tihany mengurut belakang kawannya.
"Aku takut Fea, Hany..." Kata Zahra perlahan. Air matanya tidak berhenti menangis.
"Kau jangan risau eh, Zahra. Selagi aku dan Hany ada, selagi tu kitaorang berdua akan jaga kau dari makhluk yang failed sivik tu!" Kata Sofea. Api amarahnya masih belum terpadam. Kalau nak diikutkan, nak saja dia tumbuk bertubi-tubi muka kerek tu!
"Dah, jangan nangis..Zahra. Kau kan kuat". Pujuk Tihany.
Zahra mengesat matanya. Benar-benar dia terkejut dengan kelakuan Zaquan tadi. Itupun, nasib baik kawannya ada di situ. Kalau tak, tak tahulah apa yang jadi..
"Jomlah masuk kelas. Hal ni nanti kita report pada pengetua". Kata Tihany.
Zahra menggeleng perlahan.
"Aku rasa buat masa ni, tak payahlah report lagi. Dia kan nak bertanding hoki untuk sekolah kita. Nanti, dia kena gantung pula dari bermain. Siapa dapat nama? Sekolah kita jugak". Kata Zahra.
Sofea dan Tihany mengangguk mengiakan.
"Okey lah kalau tu kata kau. Kitaorang okey je". Kata Sofea.
Tihany turut mengangguk.
"Aku sokong cakap Fea tu. Aku dengan Fea okey je. Selagi mamat kerek tu tak kacau kau, kitaorang takkan buat sebarang report k?" Soal Tihany.
Zahra mengangguk.
YOU ARE READING
Hanya Kau
RomanceWalaupun beribu ribu bintang, Hanya kau jadi bintang yang paling terang. Walaupun beri - ribu orang, Hanya Kau yang aku sayang. Bila cinta menjadi satu, usah disangkal semua itu. Terbit rasa benci di hati Zaquan tatkala Zahra lebih cenderung untuk m...