+09

93 6 0
                                    

( flashback )

Jungkook terbangun setelah mendengar riuh rendah didapur dengan gelak ketawa beberapa orang gadis .

" Ada pontianak ke dalam rumah aku ni ? " Bisiknya sendiri .

Jungkook bangun daripada katil lalu tanpa membasuh muka , dia terus berjalan turun ke bawah bersama rambut serabai .

" HAHAHA ! Ae ! Muka kau teruk gila ! HAHA ! " Aerin , Nahye dan Chaeri ketawa sehingga berguling guling dilantai dapur .

" Weh ! Apa ni ?! Tak aci ar 3 lawan 1 ! " Aeris membaling tepung ke arah 3 orang kawannya .

Mereka bertiga masih lagi bergelak sakan dilantai dapur meskipun lantai itu dipenuhi dengan tepung dan sebagainya . " Aci kat India ah ! HAHAHA ! "

Aerin menutup mukanya mengunakan kuali . Nahye menutup mengunakan periuk manakala Chaeri menyorok dibelakang peti ais .

" Fuck you ! " Aeris menjerit kuat . Dia membawa tepung berlari ke arah kawan kawannya . Maka , terjadilah scene berkejar kejaran didapur .

" Mak kau hijo ! Aww ! " Nahye jatuh terduduk dilantai apabila terpijak plastik .

Aerin juga turut terjatuh apabila Nahye menarik tangannya kuat sehingga tertonggeng disebelah Nahye .

Aeris ketawa besar melihat dua orang rakannya yang jatuh bagaikan nangka busuk . Dia menaburkan tepung pada dua sekawan itu sebelum matanya meliar mencari Chaeri . Mata Aeris dapat menangkat Chaeri yang membongok mahu keluar dari bawah meja .

" Chaeri ! I found you ! Jangan lari !! " Teriak Aeris kuat . Bergema dapur itu dengan suara Aeris .

Chaeri terkejut . Dia cepat cepat berlari ke muka pintu dapur namun Aeris lebih cepat .

" Nah amek ni ! " Aeris membaling tepung pada Chaeri .

Chaeri menunduk . Dan ...

" AERIS !!!!!! " Suara Jungkook bergema kuat diseluruh rumah banglo dua tingkat itu .

Aeris tercengang . " Oh no . Im die . "

-

" Oppa , miannnn . Ae tak sengajaaaa . Ae nak baling kat Chaee . Ini semua Chae punya pasal . " Bahu Jungkook dikuis kuis Aeris .

Chaeri yang sedang meneguk air tersedak . The hack nama aku naik ?

Aerin dan Nahye sudah terlentang dihadapan televisyen . Penat katanya mengemas dapur selepas sarapan .

" Diam , Ae . "

" Ala oppa , mianhaeee . "

Jungkook menekup mulut Aeris . " Oppa kata diam sekejap oppa nak tengok berita ni . "

' Seorang remaja lelaki dipercayai terbunuh disatu letupan distation minyak malam tadi . Mangsa , Kim Namjoon disahkan mati hangus dalam letupan tersebut .. '

" Na .. Namjoon oppa ... " Nahye menekup mulutnya . Air mata bertakung .

" H .. H .. Hyungg .. An .. Andwaeee . " Gelas ditangan Chaeri jatuh ke lantai dan pecah . Air matanya mula mengalir ke pipi .

Jungkook terpempam . Perlahan lahan tangannya turun dari menekup mulut Aeris . Dia kaku melihat kaca televisyen .

" Hyung ... "

Mata Aeris membulat . " O .. Oppa .. "

Aerin tersedar dari tidurnya setelah mendengar bunyi esakkan dari rakan rakannya . Matanya digosok . " Waee ? "

" Waeee ? " Soalnya lagi sekali . Mendesak .

" Na .. Namjoon o .. Oppa dah .. Ta .. Tak ada . Hiks . " Aeris menekup mukanya .

[C] Memories ;; Bts Where stories live. Discover now