Kaburga Alexander ayağa kalktı ve elindeki kaşığı göğüs kafesine birkaç defa vurduktan sonra ağzını açtı. Çıkan yüksek ve melodik ses herkesi susturdu. Masanın başında oturmakta olan çocuğa bakan Alexander, kısa bir şarkı söyledi: "O yeşil bir çocuk, azıcık uçuk kaçık, en sevdiği yemek sucuk, doğum günün kutlu olsan Shancus!"
Şarkı bitince herkes alkışladı. Ucubeler Sirki'nde çalışan sanatçı ve yardımcılardan oluşan otuz kişi, kocaman bir oval masa etrafında dizilmişler, Shancus Von'un sekiz yaşına basmasını kutluyorlardı. Serin bir nisan günüydü. Doğum gününe katılan katılanların çoğu kalın giyinmişti. Masanın üzeri kekler, tatlılar, içeceklerle dolup taşmıştı ve bizler de keyifle yiyip içiyorduk.
Kaburga Alexander yerine oturduktan sonra dilediği zaman yüzünde sakal çıkarabilen bir kadın olan Truska ayağa kalktı ve başka bir doğum günü şarkısı söyledi:
"O küçük bir canavar / ve onu korkutan tek bir şey var / o da annesinin uçan kulakları / mutlu yıllar Shancus!"
Bunu duyan Merla kulaklarından birini koparıp oğluna doğru fırlattı. Bunu gören Shancus hızla eğildi ve kulak bir kavis çizerek Merla'ya geri döndü. Merla havada yakaladığı kulağı yerine taktı. Herkes gülüyordu.
Shancus ismini benden almış olduğundan, benim de bir şeyler söylemem gerektiğini düşündüm. Çabucak bir şeyler düşünüp ayağa kalktım ve hafifçe öksürüp boğazımı temizledikten sonra şöyle dedim: "O pullu bir haylazmış, hepimizi kandırırmış, bugün sekiz yaşına basmış, mutlu yıllar Shancus!"
"Teşekkür ederim Shan dayı!" Aslında dayısı değildim ama o öyleymişim gibi davranmayı seviyordu. Özellikle de doğum günü olduğunda ve benden harika bir hediye beklediğinde!
Birkaç kişi daha yılan çocuğa sırayla doğum günü şarkısı söyledikten sonra, Evra ayağa kalktı ve şarkının son kıtasını söyledi. "Tüm yaramazlıklarına katlanıyoruz, çünkü annen ve ben seni çok seviyoruz, nice yıllara sevgili oğlumuz!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DARREN SHAN - Gölgelerin Hükümdarı
VampirosDarren Shan efsanesi Gölgelerin Hükümdarı ile devam ediyor! Gölgelerin Hükümdarı kim olacak?