*BÖLÜM 1*

204 8 0
                                    

Sabah uyandığım da telefonuma bildirimler geliyordu. Az çok tahmin edebiliyordum kimden geldiğini. Ayağa kalkmaya üşendiğim için yataktan uzanarak aldım telefonu. Aldıktan sonra mesajlar gelmeye devam ediyordu. WhatsApp'tan tam 100 tane mesaj vardı. 'yuh mete' deyip üşenmeden mesajları okumaya başladım.

*uyansana uyuyan güzel (09:00)
*sana diyorum uyansana anlatmam gereken şeyler var(09:01)
*Uyansana beeğğğ*(09:32)
 Aşağı in in bitmiyordu mesajlar. Mete'yi aramaya kara verdim ama hat meşguldü. O bana geri döner elbet diye geçiştirdim. Yataktan kalkıp elimi yüzümü yıkamaya gittim. Aynaya bakmam ile arkama dönmem bir oldu ''bu surat ne!!''Hemen dolabın kapağını açıp krem sürdüm. O arada da odamın kapısı açıldı. Gelenin kim olduğu hakkın da hiç bir fikrim yoktu.''Baba sen misin?'' ses gelmedi. Tekrar seslendim yine ses yok. Dişlerimi de fırçaladıktan sonra yatağımı toplamaya gittim. Oda da kimse yoktu. 

''baba odaya giren sen miydin!?'' diye bağırdım.

 ''hayır kızım!''babam da benim gibi sesini duyurması için bağırdı.
''tamam baba''deyip üstümü değişmek için dolabın yanına gittim kapağını açar açmaz içinden Mete çıktı.

''Böö!'' deyip dolaptan fırladı.Korkudan geriye gittim ve ayaklarım birbirine takıldığı gibi yere düştüm.Benim bu halime gülerken içimden Mete'ye sövüyordum.
''Azına***'' deyip devamını getirmedin.

''Hani küfür yoktu ben ederken kürekle kovalıyordun.''dedi ve meşhur anırmasını yaptı.

''Ben şey diyecektim..Ağzına acı biber süreyim diyecektim. Hemen fesat anlama.Hem neden dolabın içindeydin.Beni öldürmek mi istiyorsun?''deyip kollarımı birleştirdim ve ciddi bir surat ifadesiyle cevap vermesini bekledim.

''Mesajlarıma cevap vermedin o yüzden bu yolu kullandım ve işe yaradı galiba. Şımarık çocuk ifadesi yapıp ellerini yanaklarına bastırdı.

''Tebrikler bir çatal bıçak seti kazandınız.'' Beklemediğim bir anda Mete öküz gibi sarıldı.

''Özlemişim şapşalımı''dedi ve uzun süre öyle kaldık.Bende özlemiştim Meteyi en son 1 hafta önce konuşmuştuk geziye gideceğini söylemişti sonra da bir daha ne arama ne de mesaj atmıştık.Hemen benden ayrıldı,heyecanlı ve stresli bir ifadeyle

''Duru sana söylemem gereken milyon tane şey var''. deyip ciddileşti.

''Uuu bu ciddilik nereden geliyor Mete Bey en son seni kaldırımda çizgilere basmamak için çabalarken görmüştüm''.dediğim anda kahkahayı patlattım.

 ''Ya işin şakası değil şuan bakkala giderken size doğru gelen bir kız vardı o geldi mi buraya?.Kaşlarını yukarıya kaldırdı ve cevap vermemi bekledi.

''Hayır nasıl bir kızdı.

''Ya işte kumral saçları falan vardı.Arkası dönüktü suratını göremedim.deyip dudaklarını büzdü.

''Hiç bilmiyorum gelseydi şimdiye geli-''.Sözüm yarıda kesilirken odanın kapısı açıldı ve
''Ben geldim.'' dedi Ülkü.
''Hoş geldin yavru''deyip sarıldık  

'hoş buldum yavru kim bu çocuk?.Şaşıran ifadeyle gözlerini büyülttü.
''Gel otur anlatayım.''dedim ve Ülkü'nün oturması için Mete'ye doğru kaydım.

''Duru az gelsene bir şey söylemem lazım.deyip karamsar bir ifadeyle kolumu tuttu.

''Ülkü az bekle yavru'' dediğim anda Mete'nin çektiği yere doğru ilerledim.

''Ne oldu sabahtan beri 'övövö'. deyip Mete'nin taklidini yapmıştım.

''Ya o kız bu kız. Ağzında kelimeleri geveleyip saçlarını tuttu.

''Değişik değişik konuşma ya ne oldu anlat hadi yoksa beş kardeş geliyor.deyip elimi kaldırdım.
''Bu sabah bakkalda gördüğüm kız bu içeride oturan''.Parmakla odamın kapısını yani Ülküyü gösteriyordu.
''Ee ne olmuş o kıza.. O da benim kardeşim.. 
''O kıza ben aşı-''. 

''Hadi gelsenize nerede kaldınız!''diye bağırdı
''Tamam yavru geliyoruz.Deyip Mete'ye arkamı döndüm 

''Ya daha diyeceklerim bitmedi gel buraya''. Kolumu tuttu ve kendine çevirdi. Sinirlenmeye başladım ama....
''Ağzında geveleme o zaman şu kelimeleri!''. Bağırdığım da Mete anlamsız anlamsız bakıyordu.

''Niye bağırıyorsun burada bir şey anlatıyoruz''.Deyip dudaklarını büzdü.
''Çünkü yarım saattir bir şeyi anlatamadın''.

''Tam diyecektim kız yarıda bağırdı 'hodo golsonozo norodo koldonoz'. Onun bu haline gülerken tekrar ciddileşip
''Ben o kıza aşık oldum''.

'' İyi tam- ne! aşık mı ol-? Şaşıran ses tonuyla bağırdım.
''Ya sussana!'' deyip ağzımı kapattı.
''Tomom borok.'' Elini çektiği zaman ağzım açık kalmıştı.
''Sinek girecek kapat ağzını''.
 ''Ne zaman gördün de aşık oldu be Mete''
''Bilmiyorum. dedi karamsar bir ifadeyle.
''Hevestir o''.
''Hayır değil''.
 ''Ya seni tanıyorum heves işte hem sen aşık olunca bokunu çıkarırsın''.dedim ciddi bir ses tonuyla.. 
''Bilmiyorum Duru bilmiyorum bir garip hissediyorum. deyip elini saçlarına götürdü.
''Yapma şöyle biri görecek uğraştırma beni''. dedim ve saçlarını dağıttım.
''Böyle de çok çirkin duruyorum olmaz'' Tekrar saçlarını yaptı. Gıcıklık değil mi?
''Bak şöyle daha  güzel''.Saçlarını tekrar dağıtıp odaya kaçtım.
''Şapşal! gel buraya''. dedi ve içeri girerken ayakları takıldı düştü.

''Ulan Mete''. deyip anırdım.
''Neyse ben kaçtım bu düştüğümü görmezden gelin tamam mı? Bunu sana sonra soracağım''Apar opar odadan çıktı.
''Ne konuştunuz o kadar dedikoducu kadınları geçtiniz vallahi''. deyip elini ağzına götürdü ve güldü.
''Mete'nin işleri vardı da ne yapmalıyım diye sorular sordu''.Yalan atmak istemiyordum aslında ama Mete ne yapıp ne edip bir çözümünü bulurdu. Ee kimin kankası?
''Sana onu soracaktım kim o çocuk''.Meraklı bir ifadeyle bana bakmayı sürdürdü.
 ''Kardeşim gibi  iyi anlaşıyoruz. Sen annenin yanına gittiğin günden beri-Bir gün gitmişti bir gün bir yıl gibi geldiği için abartarak söylüyordum-benle ilgileniyor sağ olsun''

''Anladım.Ben kaçayım o zaman yavru''
''nereye ?''
''siz konuşurken babam mesaj attı eve gel diye.''
''Peki'' deyip dudaklarımı büzdüm.Odadan çıkıp merdivenleri inince babamla karşılaştık.
''Hoş geldin kızım''. deyip gülümsedi.
''Hoş buldum ama gidiyorum şimdi'' 
 ''Anladım bir daha gelişinde ailenle gel olur mu ? kahvaltı falan yaparız''. 
  ''Olur söylerim Yunus amca'' 
''Hadi kızım selam söyle babana''.  Ülkü el sallayıp kapıya doğru ilerledi ayakkabılarını giyinmek için yere oturdu ve giyindikten sonra ayağı kalkıp
''had yavru öptüm görüşürüz.'' öpücük attım ve el sallayıp kapıyı kapattım.
''baba ben duş almaya gidiyorum''
''Tamam güzel kızım aldıktan sonra gel yemek yiyelim''
''Yok baba sen ye ben uyumayı planlıyorum''deyip esnedim.
''saat daha kaç kızım? gece uyuyamazsın.''
''yok baba sen merak etme 2 gün de uyurum 3 de benim için fark etmiyor.'' dedim ve güldüm.
''Uykucu kızım benim hadi git koş'' Babam da uyumamı ne çok istiyor tabi beni göre göre sıkıldı benden. Kafamı iki yana sallayıp merdivenlerden çıkıp odama girdim.Küveti hazırlayıp dinlenecektim.. 

*yarım saat sonra *
Duştan çıkınca uykum çok gelmişti. Saçlarımı kurulayıp ördükten sonra pijamaları mı giyinip yatağıma yattım. Telefonuma bakıp mesaj olmadığını görünce telefonu şarja taktım ve lambayı kapattım. Gözlerimin üstünde sanki ağır bir şey varmış gibi sürekli kapanıyordu.Daha fazla gözlerimi açık tutamayıp uyudum....

Arkadaşlar kitap hakkında düşüncelerinizi yoruma yazarsanız çok sevinirim.Bölümleri düzenlemeye başladım.Yorum yaparken de yanda ''oyla ya da vote'' yazıyor ona basarsanız ona da sevinirim askdjasj 




ÜVEY KARDEŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin