C2

82 9 0
                                    

*Dah nak start permulaan permainan blue whale challenge ni.. Baca tau. *

"Huaa mengantuk..Good night hyung semua. Kookie nak tidur."

"Good night kookie. "

Jungkook melangkah masuk kebilik yang dishare dengan Taehyung dan jimin.

Jungkook naik keatas katil dan meletakkan kepalanya. Baru je nak pejam mata handphone jungkook berbunyi menandakan ada mesej masuk.

Jungkook melihat mesej dari entah siapa itu

<UNKNOW>
hey open this link :
http//;www.bluewhalechallenge.my

Siapa kah? tetiba je. Huaahh mengantuknya.

Jungkook membiarkan mesej itu. Jungkook terus melelapkan matanya.

S
K
I
P

lena jungkook terganggu apabila sinar matahari menembusi matanya.

"ommo..Dh tengahhari.. "

Jungkook bangun dan mengejutkan taehyung dan jimin.

"Hyung. Bangun kita dah lambat pergi sekolah"

"Pukul berapa kookie?"

"Pukul 7 hyung"

"Ommo..Dah lewat."

Jimin jungkook and taehyung bergegas mandi dan membangunkan hyung hyung yang lain.

"HYUNG BANGUN!!!!KITA DAH LEWAT!!"

"Pukul berapa?"

"tujuh. Dah cepat siap kami tunggu"

S
K
I
P

"Kenapa ramai sangat yang berkumpul dekat papan kenyataan tu?" soal jimin

"Entah"

"Jom pergi tengok"

Suga dan yang lain hanya mengangguk.mereka terus menghampiri himpunan pelajar itu.

"Apa dah jadi?"

Hanbin menoleh apabila suga memegang bahunya. Dia menjongketkan bahunya

"molla.. Orang cakap eunna hilang."

"mwo?Eunna?Eun sunbae?"

"Yes.. Queenka sekolah ni..Dah lah nak aku nak masuk kelas korang tengok lah"

Hanbin dan Yunhyeong melangkah meninggalkan BTS.BTS hanya memandaag antara satu sama lain. HILANG?!

BTS masuk kedalam himpunan itu. Dan membaca artikal yang dilekatkan dipapan kenyataan

KIM EUNNA PELAJAR DARI DAEGU HIGHSCHOOL DISYAKI HILANG. IBU BAPA MANGSA ADA MENYATAKAN BAHAWA ANAK MEREKA BERSIKAP PELIK SETELAH BERMAIN SATU PERMAINAN BERNAMA BLUE WHALE CHALLENGE.IBU BAPA MANGSA MENGESYAKI BAHWA ANAK MEREKA HILANG KERANA PERMAINAN ITU.  SEKARANG PIHAK BERKUASA SEDANG MENYIASAT TENTANG KEJADIAN ITU.
SIASATAN LANJUT MASIH DILAKUKAN. SESIAPA YANG MENJUMPAI KIM EUNNA 17 TAHUN PELAJAR DARI DAEGU HIGHSCHOOL SILA HUBUNGI PIHAK BERKUASA.

"hyung..Kim Eunna yang satu kelas dengan hyung tu kan?" soal Rapmon.

"Ye. Macam mana boleh hilang?" soal jin

"Blue Whale Challenge. Apa tu?" soal jimin pula.

"Bunyi macam menarik" jhope mencelah.

Jungkook yang mendengar terdiam seketika. BLUE WHALE CHALLENGE?
bukan ke tu game yang dia dapat link semalam? Eunna Noona hilang sebab main game tu? biar betul...Apa sebenarnya game tu?

SKIP•••

"Jungkook?? kau kenapa dari kat sekolah tadi asyik diam je."soal JIn

"Ah ani..Aku teringatkan dekat Eunna Noona. "

"Wae?? kau ada jumpa dia ke?"

"ah ani..Cuma game yang dia main tu......"

"Blue whale challenge tu ya?"

"ah ne..Game tu...Sebenarnya semalam siapa entah hantar link game tu  tapi aku tak buka lagi"

"Link apa jungkook?" soal Jimin

"Blue Whale Challenge..Aku ingat nak buka siang ni..Tapi bila kehilangan eunna noona tu melibatkan game ni aku jadi takut nak buka"

"bak sini aku tengok.."

Jungkook menyerahkan telefonnya pada rapmon. Semua ahli bts menghampiri jungkook dan rapmon

"Cuba kau buka...Teringin nak tahu" kata jhope

Rapmon menekan link tersebut. Keluar page tentang permainan itu.

Semua khusyuk membaca. Jimin mengangguk faham.

"TAkde pulak dia suruh lari rumah ke apa..Macam mana eunna noona boleh hilang?"

"eh korang cuba baca task terakhir tu. Jump off the high building and take your life ....Mksud dia?" soal Taehyung

"Lompat turun dari bangunan tinggi dan nikmati kehidupan anda"

"Ish tak payah translate..Aku tahu maksud melayu dia. aku kata maksud tersirat bodoh" kata taehyung sambil menolak kepala jimin.

Semua diam dan memikirkan Maksud tersirat ayat itu.

Akhirnya Suga bersuara.

"BUNUH DIRI!!"

"jadi takkan eunna bunuh diri..." Jin bersuara terkejut.

"takkan lah jin.. Eunna takkan bunuh diri sebab game bodoh ni." Rapmon cuba menyedapkan hati semua.

"Habis tu?? if dia hilang tanpa dikesan...Apa alasannya?? polis dah katakan. Dia hilang sebab game ni. dalam task game ni takde pulak suruh lari rumah or hilangkan diri. Kecuali last task. Is mati.." Jungkook bersuara.

"Takkan lah. Maybe dia stress kot"

jimin yang mulanya diam mula bersuara.

"hyung..Kita main game ni jom"

"Kau gila ke jimin? kau nak jadi macam eunna? hilang tanpa dikesan?" jhope memarahi jimin.

TBC

amacam?? ok tak?? sorry kalau takbest..Hah jangan lupa vote.
Actually sapa nak tahu lebih lanjut pasal game BLUE WHALE CHALLENGE tu korang boleh search kat google..Game dia menarik but itulah.. Boleh bawak maut..Ok ok. Jangan lupa baca and vote ya

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now