SPECIAL CHAPTER

43 2 0
                                    

"Selamat tengahhari. Boleh kami berjumpa dengan Encik Jungkook?"

"Oh nae. Kejap saya panggilkan.Tapi boleh saya tahu siapa korang?"

"kami dari syarikat rakaman antarabangsa. Haritu pihak rakaman ada melihat video encik jungkook menyanyikan lagu jadi pihak kami terasa tertarik dengan suara encik jungkook.."

"Oh okay saya panggilkan kejap"

Joshua masuk kedalam rumah sambil menjerit nama jungkook. Jungkook turun. Dia berubah sedikit daripada pendiam menjadi lebih bersuara selepas 4bulan ketiadaan Hyungnya

"Ada apa Hyung?"

"ada orang nak jumpa...Pergilah"

"Siapa?"

"adalah..Pergilah tengok"

"Nae..."

Jungkook bergerak kepintu. Gadis yang menyapa Joshua tadi mnyapa Jungkook

"Pasti awak encik jungkook?"

"nae saya jungkook"

"Okay encik..Kami dari syarikatt Rakaman Antarabangsa..Kami tertarik dengan suara encik saat kami mendengar encik menyanyikan lagu tempoh hari. Jadi kami ingin menawarkan encik untuk membuat rakaman disyarikat kami. Dan keluarkan album?"

Jungkook terkejut. Dia pandang Semua yang dibelakngnya bila Dokyeom tepuk bahu dia

"Prgilah..Kau boleh buat lagu untuk hyung kau"

"Tap...Tapi korang?korang pun minat menyanyi kan?"

"bukn rezeki kami..Kau pergilah"

"oh ya...Lagipun kami ada buka audition untuk sesiapa yang berminat. Encik semua boleh lah pergi mana tahu dapat masuk jadi staff kami?"

S.Coups pandang gadis itu tidak percaya.

"Are you serious?"

"nae.. I'm serious.."

"nae kami pergi..Jungkook kau pergilah nanti kami join kau"

"Ani...Cik...."

"Eunha.."

"ani cik Eunha..Saya akan pergi tapi bukan masuk begitu saja dengan cik. Tapi saya masuk audition tu dengan hyung saya semua"

Eunha tersenyum mendengar keputusan Jungkook sebenarnya...Dia yang pujuk appa dia supaya lamar Jungkook masuk syarikat appa dia sebab dia dah jatuh cinta dengan suara jungkook

"Nae.. Ni detail dan borang.. Korang boleh pergi nanti..Jangan lupa ya...Jangan sia siakan harapan saya. Saya minta diri dulu. Annyeong"

"Annyeong cik Eunha Gumawoyo.."

"Cheonmal"

Eunha bergerak kekeretanya. Setelah sekian lama mencari. Actually dah Seminggu dia cari maklumat tentang jungkook akhirnya berjumpa.

"Kook..Aku rasa Cik Eunha tu sukakan kau"

"Ish apalah kau ni mingyu tak mungkin"

"betul lah..Tanya diorang semua.. Kau tahu tak kami nampak dia happy gila kau setuju masuk audition tu"

"kan..Aku pun nampak tadi."

"alah Jun hyung aniya..dia cantik takkan suka dekat Kook"

"tak percaya last last nanti kahwin"

"Ani...Jomlah kook tolong masak"

"hah baguslah tu daripada bebel bebel macam mak nenek baik tolong aku masak. S.Coups ,Jun, myeongho, woozi, hoshi , Dino, wonu, seungkwan ,Vernon , joshua meh tolong sekali jangan mengelak.Chinese line dengan LA line ni suka sangat lari. Bila time makan diorang lah orang paling awal."

"Ala..Bru nak lari..Hehe"

Mereka ketawa bahagia. Jungkook turut ketawa kemudian tersenyum bahagia. SEVENTEEN adalah tempat dia bergantung sekarang. Dia happy sebab dia kenal kawan sebaik mereka.

SKIP!

"Jeon jungkook?"

"nae saya"

"Kamu nak nyanyi lagu apa hari ni?"

"Lagu Iu Sunbaenim Lost Child.."

"nae teruskan"

Jungkook mula menyanyi part chorus. Dan memegunkan Juri

"Nae.Dua hari lagi kami hantar keputusannya.Terima kasih"

jungkook bow dan keluar dari bilik tu. Dia disapa oleh Eunha

"Encik jungkook macam mana?"

"okay je..Thanks ya"

"ah no problem..Kawan awak macam mana?"

"Diorang dah dapat keputusan sebb diorng pergi awal lagi dari saya. masa diorang pergi saya kena balik rumah omma saya"

"oh i see.. saya pasti awak dapat jangan risau. Saya kena pergi bye"

"bye"

"Appa!!!"

Jungkook tersentak dari lamunan. Dia pandang depan. Anak sedang berlari kearah dia.

"Nae sayang?"

"Omma panggil makan...Jimin dah panggil banyak kali dah appa tak dengar ke"

"aniya..Mianhae okay?Omma mana?"

"ada dalam rumah.."

"Jom kita masuk"

Jungkook memimpin tangan anak lelakinya yang bernama Jeon Jimin.

"Mianhae chagi"

"itulah oppa..Jimin asyik jerit nama Oppa je"

"oppa ingat masa mula mula kita jumpa dulu..Tak sangka dah 2tahun kita kahwin"

"itulah jodoh."

"Eunha janji dengan oppa yang Eunha akan sentiasa ada dengan oppa?"

"Nae..Eunha janji..Oppa pun janji ya?"

"i promis you dear.."

"but kan oppa..Kenapa nama anak kita Jimin? nama Eunha takde nama oppa pun takde?"

"ingat tak lagi yang oppa nyanyi masa mula mula Eunha lamar oppa jadi penyanyi dulu?"

"Nae?"

"Actually oppa ada 6 orang hyung..Oppa paling rapat dengan Jimin."

"Mna diaorang?"

"dekat atas sana..Diorang dah takde...2tahun yang lepas..Masa oppa nyanyi lagi tu 4 bulan lepas diorng tinggalkan oppa..Oppa tuju lagu tu untuk diorang"

"oh.."

"Eunha tak suka ke?"

"Suka..Eunha cuma tanya..Kotlah oppa nak ada yeoja lain"

"Aniya..Oppa ada Eunha sorang je dan Jimin.."

"Aniyo oppa..Kita ada lagi sorang lah"

"Who?"

"ni"

Eunha mengusap perutnya. Jungkook matanya membulat

"Pregnant?"

"Nae...2 bulan.."

"oh god..Yeay!!"

"Omma Appa? jimin nak dapat adik ke?"

"Nae.."

"yeay dapat adik..."

Jungkook mendukung anak lelakinya itu. Dia memeluk isterinya dan mengucup dahi isterinya Dan tersenyum bahagia. Hyung semua Kookie dah bahagia..Terima kasih sebab selalu jaga kookie..

~~END~~

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now