C14

37 2 1
                                    

"Doktor? macam mana keadaan adik saya?"

"dia kehilangan banyak darah. Maafkan kami. Kami tidak dapat selamatkan dia. "

Terduduk jinmendengarnya. Satu lagi membernya pergi meninggalkan mereka. BTS mula mendekati Jin

"sabarlah encik. Pasti ada baiknya nanti." Doktor bernama Jinwoo menepuk bahu jin dan tersenyum pahit lalu pergi. Mungkin memahami perasaan lelaki itu

Jungkook terus berlari menerpa jin yang sudah terduduk didepan pintu wad Suga. Terus disoal tanpa banyak lagi bicara

"Suga hyung cuma tidur kan."

"sabar ya kook"

"aniya....ni salah kook...Salah kookie"

"aniya kookie. Tkdir. Jom tengok suga hyung"

Mereka masuk kedalam Kmar wad. Wajah pucat Suga menjadi tatapan.
Jin menghampiri katil hospital. Airmata mula mengalir

"dulu Jimin sekarang Suga...Kenapa kau tinggalkn kami? sape nak jadi ahli terpendek dalam group ni ....Aku doakan kau tenang dekat alam sana. Annyeong Min Yoongi"

Jin keluar dari wad itu. Dia naik ke rooftop hospital. Dia mula duduK disitu . Entah kenapa dia jadi lemah sekarang.

"Jin? awak okay?"

Jin menoleh. Hwarin menghampirinya. Jin tersenyum.

"nan gwenchana. "

Hwarin menghampiri Jin dan jin bangun dari duduknya Entah bagaimana jin menjadi tidak seimbang dan terjatuh dari rooftop Bangunan.

"Kim Seokjin!!!!"

Bts yang terdengar jeritan itu dan diikuti dengan bunyi kuat dibawah mereka terus melihat apa yang berlaku. Alangkah terkejutnya mereka melihat Jin yang jatuh

Bts mula berlari meninggalkan Suga dan turun kebawah mendapatkan Jin.

"jinni Hyung!!!!wake up..Jngan tinggalkan kookie lagi..."

Bts mula terduduk. Terkejut masih dalm satu hari dua orang sahabat yang paling disayang pergi.

Namjoon memeluk Kookie dan menenangkannya. Jhope memeluk Taehyung yang sudah lemah.

Skip..

Namjoon Dan hoseok membantu Taehyung dan jungkook masuk kebilik mereka. Ya rumah itu benar benar sunyi.

"joon macam manalah kita lepas ni. Dulu Chim lepastu Sga dan skng ni Jin.."

"kita takleh tunjuk sedih dekat Kook N tae.."

"aku kesiankan Kookie. Dia muda sangat nak lalui semua ni."

"jujur aku pun kesian. Aku akan uruskan semuanya. Kau jangan risau. Sekarang ni jom tolong aku kemas rumah."

Mereka berdua mula mengemas rumah yang ditinggalkan tadi. Selalunya Jin akan mengemas dan memasak namun sekarang sudah lain. Hanya mereka berdua akan menjadi ketua dirumah itu.

Tiba tiba pintu diketuk Kuat dan mengejutkan Taehyung didalam kamar.

"hyung? siapa datang?"

"taktahu. Tae bukakan ya. Hyung nak masak."

"okay seok hyung."

Tidaklama kemudian Taehyung datang membawa kotak. Hoseok terdiam.

"kotak apa tu tae?"

"entahlah joon hyung..Orang tu letak depan pintu. "

"baik kita jangan buka. Dah simpan kotak tu. Esok kita sekolah ya."

"kook.?"

"joon takyah gi sekolah. Jaga kook okay? kita dah lama tak pergi"

"okay"

SKIP...

Kini dah sebulan kehidupan BTS tanpa tiga orang insan. Jungkook dan taehyung sudah semakin membaik. Semakin boleh menerima ketiadaan JimiN Suga dan Jin.

"hyung. Kookie ingat minggu depan nk balik Busan...Jumpa Omma appa"

"ah nae...Kamu jaga diri elok elok nae?"

"okay hyung pun."

Mereka meneruskan perjalanan pulang kerumah. dalam perjalanan itu Kookie terlanggar seseorang

"mian-mianhaeyo...."

Llaki tadi tidak menjawab dan terus berlalu dengan senyuman sinis. Jungkook merasa seperti pernah menjumpainya tetapi dimana yah.

Dia hanya diam dan meneruskan perjalanan dengan gelak ketawa. Sesekali mereka melawat juga tempat pemakaman jin Jimin dan suga. Rindu barangkali.

Hoseok memamdang rakan rakannya. Macam mana dia nak hidup tanpa kawan kawan nya. Semalam saat dia buat Task game tu dia terfikir juga. Kalau dia mati macam mana? boleh ke kawan kawan dia terima kenytaan tu. Boleh ke kookie tak menyalahkan diri dia lagi?Boleh ke jungkook berhenti menangis dan berkabung sampai dua tiga bulan? boleh ke jungkook dan taehyung terima kenyataan yang dah terjadi? mungkin tak

"seok? kau okay ke."

"ah joon. Aku okay. Kenapa ni."

"aNiya nampak kau banyak mengelamun. Kau fikir apa?"

"aniya cuma fikir kalau aku mati nanti kook berhenti tak salahkan diri dia."

"aku sebenarnya rasa menyesal sebab tak dapat lindungi korang. Aku rasa diri aku tak berguna jadi leader"

"aniya joon kau ketua yang baik.Dah dah panggil budak berdua tu makan. Aku dah siap masak"

"nae. Tunggu ya "

"iya..."

Namjoon mengorak langkah naik keatas. Kini kamar Jin dan suga tidak lagi pernah dibuka. Mungkin mengelakkan rasa sayu itu. Hoseok tersenyum senget melihat Namjoon memanggil mereka.

"aku akan pastikan tae dan kook selamat walau macam mana sekalipun"

Masa yang sama seseorang sedang bergelak ketawa dengan bahagia sekali kerana dapat menyeksakan hidup remaja remaja Itu.

"Jangan bermain dengan api kalau takut terbakar..."

TBC...

K fine now aku makin mengarut. Soreyy...

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now