C18

45 2 0
                                    

Jungkook buka mata. Dia pandang sekeliling. Dia nampak semua putih dan kali ni keenam enam hyung dia ada tersenyum dekat depan dia.

"Uri maknae?"

"Hyung..."

"Kookie kena kuat tau walaupun kami dah takde..."

"ani...Aniya...V namjoon hyung dengan hoseok hyung jangan lah tinggalkan kookie...Kookie takut"

"kenyataan tetap kenyataan kookie.. Jaga diri ya kuatkan diri."

Bayang Hyungnya semakin menghilang. Jungkook mula mengejar tetapi tetap tiada sahutan.

"Hyung!!"

V buka mata dan nampak Jungkook tengah menangis atas katil

"Jungkook? kenapa ni?"

"V hyung kau janji takkan tinggalkan aku?kau janji kan? kau janji nak selalu ada untuk aku kan?"

"Nae..Aku janji...Dah dah tidur jangan fikir sangat...Esok kita selamatkan diorang"

jungkook kembali baring. Tapi matanya tak dapat dilelapkan. Teringat pulak masa jimin jin dan Suga pernah datang dalam mimpi dia macam tu juga. Dia nampak semua hyung dia dia takut jadi apa apa.. Ya tuhan selamatkanlah Hyungnya.

£ £ £ £

"Kookie? dah siap?"

"dah...Tapi tunggu kita makan dulu kookie dah masak tadi.."

"Okaylah.."

Diorang bergerak kemeja makan. Jungkook masih diam lagi masih terkejut dengan mimpinya semalam. Hwarin...Memang dia penyebabnya.

V merenung jam. Sudah jam 6 petang.Dia cepat cepat menghabiskan makanannya

"Aku pergi dulu ya. Kau tahu kan jamsil?"

"Nae..Hutan jamsil tu aku tahu kau letak tanda tau"

"nae...Aku akan bagi arahan dekat kau nanti.."

"v..Kita pergi sekali ya.Aku tunggu dekat luar hutan tu dulu"

V pandang jungkook. Dia risau jungkook apa apa saja..

"please hyung?"

"Nae...kita pergi sekali..Jangan lupa tau kau kena tunggu luar dulu.."

"Ya.."

Jungkook berkemas. Mereka menuju kebalai polis berhampiran. Selepas je buat laporan. diorang bergerak dengan polis ke jamsil.

"Kamu pasti disini?"

"nae..Dia hantar tempat tu disini. Saya akan masuk dulu dan selepas tu tuan dan adik saya akan masuk."

"Baiklah kalau begitu selepas setengah jam kamu masuk kami masuk"

"okay."

"Hyung jaga diri..."

"nae..Kookie pun"

V bergerak masuk kedalam hutan itu. Setiap pokok menuju ke tempat itu diikatnya tali hijau supaya diorang nampak.

MEANWHILE

"Hoi bangun amboi sedapnya tidur..."

Nmjoon dan Hoseok membuka mata perlahan. Tak larat sebenarnya nak buka mata

"Harini adik kau berdua yang lembab tu datang.."

Mata namjoon terbuka luas. Diorang datang?bahayanya

"Kau nak apa sebenarnya dari kami hwarin?!

"Wow calm down boy... Nak nyawa kau je. Dah dah bising je. Tu makanan kau. Makan nanti takde tenaga nak buat pesta darah."

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now