C11

45 2 0
                                    

DAY ONE || KIM NAMJOON

"Carve your hand....."

Namjoon terdiam dan memandang sekeliling. Betul ke dia nak sertai juga yang lain. Akhirnya dia nekad dan menores tangannya. Dia memejamkan matanya dan bergumam.

"mianhaeyo omma appa..."

Namjoon segera menghantar gambar itu ke kurator game. Selangkah dia masuk maknanya dia sudah masuk kedalam neraka yang diciptakan oleh entah siapa gerangan.

Namjoon segera mencuci luka itu dan membalutnya. Terus dia pulang kerumah.

(DAY TWO|| KIM NAMJOON)

"wake up at 4:20 A.M and watch tje scary or phsyco videos....."

Alahah.Senang je. Sebelah mata pun dah siap. Huh.  Getus hati Rapmon. Tiba tiba suga menepuk bahunya dari belakang

"woi kau dah main ke game tu?"

"ah...Mestilah. kau? bila weh?"

"aku?nantilah.. Macam mana best tak?"

"bolehlah. Tpi membosankan lah. Ckup time memang aku  unistall lah menda ni."

"klah. Aku ada kerja sikit. Nak ikut?"

"kau pergi lah. Mlas..."

"joon memang selalu malas...HAhah"

Suga terus meninggalakn tempat itu dan berlalu pergi dengan keluhan.

macam mana nak hentikan?oh my...Help me...Eunna mianhaeyo aku tak boleh tolong hentikan mereka...

skip.

"jinnie...Malam nanti aku balik lewat sikit tau"

"kau kemana?"

"ada kerja. Bye."

Suga melangkah keluar dari rumah dan menghidupkan enjin kereta. Kereta dipandu tanpa arah tuju.

"walau macam mana pun aku kena hentikan budak budak tu main benda ni. "

Tanpa sedar Ada yang memerhatinya dan tersenyum sinis dengan maksud.
DO IT IF YOU DARE!

Suga akhirnya sampai kesebuah taman bunga. Tempat kegemaran eunna. Teringat pula kenangan nya bersama gadis itu.

"Aku akan hentikan mereka."

SKIP.

(DAY THREE||KIM NAMJOON)

"cut your arm....Only 3 cuts..."

Namjoon memandang pisau itu. Dan memejamkan matanya rapat. Entah kenapa dia rasa bersalah masuk kedalam game ini.

Tiba tiba telinganya ditiup kuat sehingga dia tidak mampu mendengar apa apa bunyi. Namjoon menutup telinganya dan membuka mata. Dia membuka kembali telinganya dan tiupan tadi sudah hilang.

Namjoon segera menghabiskan task itu dan segera turun kekelasnya. gigil juga kaki.

Dia membuka buku Biologynya dan terkejutnya dia apabila ada kertas. Dan membuka kertas itu dan bertulis.

јϋδτ ∂Ω ϊτ łϊκΣ ШнΔτ ΨΩϋ ШΔητ. ∂Ωη'τ ςΔΓΣ Шϊτн ШнΔτ ҏΣΩҏłΣ δΔΨ τΩ ΨΩϋ
×_×

Namjoon kembali melipat kertas itu. apa maksud ni. Siapa yang bagi  dia memandang sekeliling kelas. Semua sedang belajar. Jdi siapa memberinya surat itu.

Skip.
*k author asyik skip mian tkde idea °_°

DAY FOUR || KIM NAMJOON

"Draw a whale on sheet of paper ......"

"lukis cincai takpe kot??alohaah hantam sajalah.."

Namjoon mengeluarkan kertas dan melukis Ikan paus. dekat 10 kali padam lukis padam lukis jugalah. Huh siap juga. Namjoon meletakkan gambar paus yang dilukisnya dan diletakkan diatas katilnya. Dia menangkap gambar dan mensend nya pada curators.

Namjoon menggabus tangannya dan tersenyum puas. Senang je rupanya game ni. Huh membosankan. takpe nanti kita keluar ya..

Seseorang yang memerhatikan mereka tersenyum sinis. keluar? huh. Jangan harap dear.

DAY FIVE || KIM NAMJOON

"Joon. Belikan aku barang dapur...."

Namjoon segera turun kedapur dan mendapatkan Jin.

"nah ni senarai barang kau belikan aku ya. Cepat aku nak masak."

"okay note..bye"

Namjoon keluar dan menghidupkan enjin. Dia segera memandu ke supermarket berdekatan dan membeli barang yang dipesan. Tiba tiba poketnya bergetar

Dia membuka notifi.. Oh task seterusnya. Ne ne...Esok aku buat..Usai membayar namjoon terus pulang kerumah.

Mlam itu mereka makan bersama dan bergelak ketawa.

Keesokan paginya mereka semua kesekolah berjalan kaki katanya malas mahu memandu . Mreka berjalan sambil bergelak ketawa.

"haha.Kn aku dah kata Mario tak laju pun lari. Bluerkkk!"

Jin mengejar langkah Jungkook hingga kekelas. yang lain hanya ketawa melihat gelagat mereka.

"korang tak rasa takut ke main game BWC?"

"Aniyo..kitaorang rasa best. Oh ya hyung. Kenapa hyung tak join kitaorang erk?"

Yoongi memandang V dan tersenyum . Wajah Eunna terbayang

"aniyo..Nanti hyung join okay. Dah jom masuk"

Mereka pun masuk kedalam kelas. pembelajaran dimulakn dengan waktu Art.

Loceng rehat dibunyikan. Namjoon tidak menyertai rakan rakannya yang sudah menuju ke kantin tetapi terus ke rooftop terrace

Namjoon duduk di dinding penghadang Terrace dan mengeluarkan Pisau.

Namun tiba tiba telinganya ditiup kuat. Bagaikan ribut taufan. Dia tidak dapat mendengar satu apa pun bunyi. Dia cuba membuka matanya. And yeah depan nya sekarang adalah ribut yang kuat. Samar samar diternampak Eunna.

Mulutnya seperti bercakap sesuatu yang sukar untuk Namjoon dengari. Apa yang dia kata.

Semakin lama semakin jelas ayat Eunna dan namjoon dapat menangkap ayat eunna sedikit sebelum semua nya kembali kebiasa apabila namjoon menutup matanya.

ayat Eunna buatkan namjoon tergamam.

"aku rayu berhenti. Jangan masukkan diri dalam neraka ini"

Eunn...Kalau lah kau halang dengan cepat mungkin kami semua takkan terjebak kini.

Namjoon segera turun kekelasnya and yeah seperti tekaannya. Ia hanya satu cara supaya eunna dapat berkomunikasi.

Yoongi memandang jauh keluar sana. Dan memikirkan bagaimana caranya untuk kawan kawannya berhenti bermain.

Seokjin sebagai yang paling tua terasa bagai budak budak apabila bermain sebegitu. Dan berniat untuk keluar dari terus bermain permainan itu.

Dia akan berhenti namun entah bila. Jungkook pula bagi yang paling muda terasa bagai dipermainkan dengan permainan itu apabila bayangan eunna sentiasa menganggunya.

Jhope pula terus dihantui dengan amaran yang pernah diterimanya daripada eunna.

Ya kini BTS buntu . Tidak tahu bagaimana caranya.

TBC...

Yeay... satu lagi chap... Keep reading my ff💕💕

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now