C12

41 3 0
                                    

Bangtan kini sudah menjadi semakin pendiam.Tidak seperti dulu. Hari ini masuk hari ke 29 mereka melakukan Tugasa BLUE WHALE CHALLENGE .

"Hy-hyung...."

Jungkook menghampiri jimin yang sedang termenung memandang keluar tingkap.

"nae kookie?"

"kookie takuttt...."

Jimin mengerutkan dahinya. Takut apa pulak budak ni. Jungkook meNghampiri Jimin dan memberikan telefon bimbitnya

benarkan anda mahu keluar dari game ini?
=YA
Jika anda keluar tanpa menghabiskan tugasan ini keluarga anda Dan juga orang kesayangan anda akan berada didalam kesusahan. Bersedia untuk keluar? sila taip YA
=

"Ak-aku takut hyung...Ko-kookie taknak main dah..."

Jimin agak terkejut. Jadi nilah makna sebalik pesanan Eunna.

"korang jangan main. Game ni bahaya . Klau korang main juga korang akan rasa menyesal seumur hidup"

"h-hyung...Ma-macam mana?"

Jimin terduduk dikerusi belajarnya. Dia masih terkejut. Mereka sudah benar benar masuk kedunia bodoh. Diperbodohkan.

"kita bincang dengan diorang ya kook. Kookie masuk bilik kookie dulu  jangan taip apa apa"

"nae hyung."

Jimin terus turun kebawah Mencari bangtan sonyeondan.Dan tepat sangkaannya mereka sedang termenung.

"Bts? kita ada masalah. "

Bts memandang jimin yang berada dimuka pintu bilik rehat mereka. Wajah berkerut yang mereka tayangkan.

                       £ £ £ £

"ni semua salah kau jimin..Kalau bukn kau yang hasut kami supaya main game ni semua ni takkan jadi lah"

Jimin tertunduk. Mmang salah dia. Kini semuanya berada didalam kesusahan.

"ak-aku minta maaf..."

"maaf je yang kau tahu....."

"tae tae...Stop it...Okay look. Diorang ni sengaja takutkan kita aje...dia cuma ugut. Dia bukan tahu siapa keluarga kita. "

"tapi hy....."

"kookie...Trust it...Diorang cuma mengugut. Okaylah semua dah selesai. "

Namjoon selaku ketua berlalu dari situ.Bts terdiam sejenak.Ada benarnya juga.

"korang aku minta maaf. Sebab aku korang berada dalam kesusahan. Sumpah aku sanggup tanggung risiko kalau jadi apa apa. Maafkan aku"

Jimin menunduk kembali. Bts mula mendekatinya dan memeluknya

"chim...Kau tak salah. Dah jom tidur...Esok kita nak pergi sekolah."

Bts mula bergerak ketempat tidur masing masing. Jungkook masih memandang blog itu.

Dan Jungkook menaip YA. Jika benar apa yang dikatakan oleh Curator game ini benar habislah.Kalau hanya gurauan ianya satu kebaikan.

Skip..

"morning Bts?!"

"Morning Chim. Dah jom makan."

Jimin duduk disebelah taehyung. Taehyung hanya diam. Jimin tahu dia masih lagi marah"

"tae tae -ah....Suap aku? teringin"

"makanlah sendiri"

"please...Aku teringin dalam pinggan kau"

Taehyung mengikut saja. Jimin tersenyum dan memandang Jin. Jin mengangkat keningnya

"jin hyung...Nak Air.."

Jin menghulurkan air yang ada didalam cawan dihadapan jimin. Namun jimin menolak.

"chim nak air dalam cawan hyung."

Jin sedikit pelik dan menghulurkan air itu. Jimin tersenyum sayu. Dia memandang BTS

"Korang kita pergi sekolah jalan kaki nak? rindu nak jalan kaki"

"wae?kan bagus naik kereta je. cepat sampai"

"Andwae.. Kita jalan kaki je lah. Esok esok lah naik kereta tu"

"okay je."

Jimin tersenyum lagi.Rasa hati terus memberontak nak naik kereta. Rasa macam kalau naik kereta Rasa bahaya... Entah kenapa bila tengok BTS hati rasa sayu. Jimin memandang wajah BTS satu persatu. Dan Pda jungkook yang paling Lama.

"kookie?"

"nae hyung?"

"amugeotda Aniya ( tak ada apa apa)"

Jungkook menyambung suapannya dan BTS juga sama.

"BTS? nak peluk boleh?"

Bts yang pelik hanya menurut permintaan Jimin. Jimin dahh kenapa jadi pelik

"kau kenapa chim?"

Suga yang hanya diam dari tadi bersuara.

"aniya...Mna tahu ni pelukan terakhir kita.. "

Jimin ketawa kecil dengan kata katanya. BTS pelik. Masa melintas. Jungkook yang tidak melihat kiri kanan terus melintas.

pinnn~~~

"kookie ah~~"

Jungkook yang bagai digam terus tertolak ketepi. Dan hanya jeritan didengari

"chim chim ah~~"

Jungkook bangun dan menghampiri tempat jimin. Jimin sudah berlumuran dengan darah. Lori yang melanggar jimin sudah melarikan diri. Tk guna

"Jimin  hyung ah...Kenapa hyung selamatkan kook tapi hyung kat situ."

Jimin yang sudah lemah tersenyum perit. Dia cuma mencapai tangan BTS. Bts menghulurkan tangan mereka

"an-aniya..Ak-aku ok-okay...Ja-ga di-ri ko-rang . A-ku sa-yang ko-rang... Koo-kie...Ma-afkan hy-ung. Hy-ung tak bo-leh ja-di hy-ung ter-baik.. Bts..Ja-ga di-ri ak-u per-gi du-lu......"

Jimin menutup matanya . Dan dada dia berombak sekian kali dan perlahan lahan menurun.

"jimin ah? park jimin? buka mata kau..JAngan macam ni.."

Bts mula menggoncangkan bahu jimin. Namun sia sia. Taehyung terduduk. Kenapalah dia marah dekat Jimin semalam. Bts mula menunduk. jungkook menangis teruk. Mnyesal dia dengan tindakan dia semalam mengiayakn pengeluarannya dari game itu.

Suga terduduk. Menyesal? ya itu yang dihadapi nya. Dia ingin menghentikan tetapi semuanya terlambat. Jimin sudah menjadi mangsa game ini.

Kini barulah BTS faham kenapa perangai Jimin lain pagi ini. Kerana ingin meninggalkan mereka berenam selama lamanya.

TBC...

Finally...Mian lambat update.. Chimmy dah takde...Huhu nak nangis nih...Baca ya. Bye

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now