C10

52 2 2
                                    

(DAY FIVE || SEOKJIN,TAEHYUNG,JIMIN,HOSEOK,JUNGKOOK)

*SEOKJIN*

"if you are ready to 'become a whale' carve 'YES' on your leg......"

Seokjin menyinsing sedikit hujung seluarnya. Dia mula menores sedikit demi sedikit.

Entah bagaimana dia boleh melakukan itu sedangkan dia takut.

Seokjin menghantar gambar itu kepada curators dan membasuh darah yang mengalir seterusnya membalut kaki nya.

Sudah lima hari dia bermain dengan permainan gila itu. Hati begitu tertarik entah kenapa walaupun suda diingati supaya tidak bermain namun dia tetap bermain.

Seokjin bangun dari duduknya dan masuk kebiliknya. Gambar kelasnya diambil dan ditatap. Wajah Eunna. Saat itu ceria. Namun siapa sangka dia menyimpan banyak rahsia disebalik keceriaan nya itu.

Akhirnya seokjin terlelap dengan gambar didadanya.

*TAEHYUNG*

"IF you are ready to become a whale carve YES on your leg....."

again? ugh...Malasnya nak buat. Tapi rugilah. Game ni best...

Taehyung memerhatikan sekeliling dan yeah. Takde orang. Kemana diorang eyh? entahlah.

Taetae akhirnya mencapai pisau lipat didalam beg nya dan menores perkataan yang disuruh dikakinya. Whutt pedih gak...

Tiba tiba sehelai kertas melayang layang *ayat takleh blah* dan akhirnya jatuh dihadapan taehyung yang sedang duduk.

Taehyung mencapai kertas itu dan membuka lipatan nya. Tertulis ℊ◎◎∂ ʝ◎♭ ∂℮Ѧґ....†℮ґʊ﹩кѦη

Terkejut taehyung yang membaca. Dia memerhatikan sekeliling nya. Tiada orang pun.. And how? siapa yang melayangkan kertas ini..

Taehyung melipat kembali kertas itu dan memasukkannya kedalam beg dan terus pulang kerumah.

*JUNGKOOK*

'Kookie tk sayangkn noona ke? noona kata jgn main tapi kookie tetap main. Tak apelah kalau kookie tak sayangkan noona.'

Kata kata Eunna dalam mimpinya masih terngiang ngiang. Kenapa hanya dia yang dapat mimpi tu? hyungnya yang lain tidak pun mendapat mimpi sepelik itu.

Eunna sudah tiada namun bayangnya bagai masih hidup. Apakah yang terjadi.

Jungkook memandang task seterusnya yang inginkan dia menores YES di kakinya. Dia memegang pisau disebelahnya. Namun tiba tiba pisau itu terpelanting jauh dari tempat yang sedang dia duduk.

Terkejut jungkook. Apa jadi ni. Jungkook bangun dan ingin mengambil pisau itu namun pisau itu semakin menjauh bagai ada yang menariknya . Jungkook mengikut kemana saja pisau itu pergi.

Diikutinya sehingga masuk kedalam bilik tayangan.Dan screen mula menunjukkan wajah wajah gadis yang pernah dijumpainya  atau tepat. Gadis yang bersama eunna dalam mimpinya.

Salah seorang gadis yang ingin berhenti bermain namun keadaannya seperti ketakutan. Dan akhirnya membunuh diri. Oh tidak. Mmbulat mata Jungkook melihat jasadnya dilanggar sebuah kereta api yang laju bergerak. Dan berkecai. Jungkook menutup matanya namun gagal. masih melihat. Seorang gadis yang ingin berhenti juga dihalang dan akhirnya terjun dari tingkat paling tinggi bangunan dan kepalanya hancur.

Jungkook mula menangis melihat kejadian kejadian yang ditayangkan. Oh tuhan tolonglah. Aku tidak mahu lihat ini semua. Jungkook menutup matanya dengan tangan. Namun tangannya bagai digam rapi disisi.

Dan akhirnya tayangan tadi tamat. Dan terpampang wajah mereka yang jelas ketakutan..

Jungkook mula bergerak secara kebelakang untuk keluar dari situ. Namun gagal . Pintu dikunci. Dan dia akhirnya menutup mata. Dia menjerit dan tiba tiba bahunya ditepuk kuat.

✔BLUE WHALE CHALLENGE [BTS version]Where stories live. Discover now