PART 3 ~HOT~

237 15 0
                                    

Kev

Sebaik Sja aku mencecah kaki di Airport..Aku mempercepatkan langkah kakiku, pergi ke tandas untuk melepaskan hajat,aku tidak risau pasal check in.

Masa booking flight aku terus check in..lgpun aku hanya membawa beberapa helai baju didlm beg packku,dh nama pun lelakikan simple,lg pun hanya short trip,tak tahu lah kalo perempuan mcmna,aku rasa wlpn short trip pasti 1 Almari dibawa bersama...
( hashtag#jgn kecam ar)hahahaha ...

Sempat lg aku mengerling ke arah pergelangan tanganku..Masih Ada 45 minit sebelum berlepas..aku keluar dr tandas terus pergi ke departure hall..

Semasa didlm perjalanan ke departure hall aku memerhati gelagat manusia yg pelbagai ragam..

Aku sudah berada dlm departure hall,sedang aku leka berjalan sambil memasang jam tangan yg telah aku buka semasa pemeriksaan keselamatan td,secara tidak sengaja aku terlanggar bahu seorg gadis dan menyebabkan cerminmata miliknya terlepas dan jatuh dr gengaman tgnnya..

Baru aku hendak tunduk mengutip cermin mata itu,dia terlebih dahulu mengambil dan terus memakainya..

Nasib baik tidak pecah, aku terus memohon maaf diatas kecuaian diri Ku..
Dia hanya membalas "Its okay" sambil membetulkan topi di kepalanya dan terus berlalu tanpa menoleh..

Sempat aku menilik pakaian gadis berambut keperangan panjang beralun tersebut dr belakang tubuhnya,mengenakan topi di kepala, sleeveless gray shirt yg longgar,Jaket kulit dipegang sebelah tgn kiri,black skinny jeans,black ankle boot dan hnya membawa small beg pack...

Dia berjalan terus tanpa menoleh,aku memerhati hingga kelibatnya tidak kelihatan.,aku hanya mampu tersengih jelah yg penting aku dh minta maaf..

Aku duduk ditempat yg telah disediakan diruangan menunggu..semasa menunggu aku berselfie utk membuang bosan..

semasa menunggu aku berselfie utk membuang bosan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas mendengar pengumuman di departure hall..sebentar lg pesawat ke Klia akn berlepas...Aku terus bangun beratur di pintu gate perlepasan...Setiap Kali perjalanan yg jauh dan memakan masa yg lama aku mmg akn ambil Business Class supaya lebih selesa...

***************************************

Cleo

Aku sengaja meminta Abgku Micah menghantar aku awl ke Airport,sebab perjalanan dr Big tree ke Airport sangat jauh..

Aku tiba 3 jam awl..aku hanya membawa small beg pack,isinya cuma passport,iphone,headphone,beg duit serta sebuah buku utk dijadikan bahan bacaan didlm pesawat nanti..

Aku dan abg Micah berjalan menuju ke Starbuck berdekatan dgn departure hall utk lunch bersamanya..Kami tidak tahu bila lg akn dpt berjumpa,Abg Micah sdh semestinya akn busy dengan program humanity yg diketuai olehnya..

Dahulu sebelum aku memikul tanggungjawab yg diamanahkan oleh Komander J.aku selalu menyertai Program Humanity Abg Micah...Disitu aku melihat kehidupan dimana manusia ditindas,diancam,dibelenggu oleh kemiskinan dan pelbagai lg kesengsaraan yg mereka hadapi utk meneruskan hidup..

THE TRUTHWhere stories live. Discover now