PART 10 ~CRY ON MY SHOULDER 1~

154 8 0
                                    

"Jayy its you!!,Finally I found you jayy.."

Komander J terkedut bila namanya dipanggil oleh seorg lelaki,agak sukar utk mengenal past I raut wajah lelaki tersebut kerana wajahnya penuh dgn luka dan matanya bengkak..

"Its me Sean..Sean Miller,Sherry Brother!!"tukas lelaki tersebut..

Mendengar sepatah nama yg pernah dicintainya dlu,membuat dirinya bagai terpanah halilintar..Lama Sudah dia melupakan nama seorg manusia yg mementingkan harta dan meninggalkannya atas Alaskan tidak rasa cinta lagi..

"Sean Miller,Sherry Miller?"ulang Komander J.

Clara dan Phan kebingungan..

"Ya its me..I'm sorry Jayy its all my fault,!!" Rayu lelaki tersebut dan hendak bangun utk merapati Komander J.

Komander J menahan tubuh Sean Dr bangun..

"Why Sean I didn't not understand!"balas Komander J.

"Because of me Sherry left you,Jayy.!!"kata Sean..

" Kalau kau hendak bgtahu aku pasal perempuan mata duitan itu bail kau,diamkan Saja Sean!!" Kata Komander J..

Dia terus bangkit utk keluar dr medicroom..

Clara dan Phan hanya membatukan diri.

"Please listen to me first Jayy,I'm begging you!"kata Sean

Langkah kaki Komander terhenti,Clara pergi merapati dan memeluk tangan komander J supaya memberi peluang dan mendengar penjelasan dr Sean.

Melihat Komander J tidak jadi melangkah keluar,Sean meneruskan ceritanya..

"Sebelum Sherry berkahwin dgn kau Jayy,Sherry adalah penjaminku..Aku muflis dan berhutang dgn The Monster.."Sean memulakan bicaranya.

Mendengar nama The Monster komander J dan Clara serentak menoleh..begitu juga Phan.

"Aku mencari Sherry,tapi pada waktu itu kau dan sherry baru sahaja berkahwin sedang bahagia..

Aku berjumpa dgn Sherry tanpa pengetahuan kau Jayy,aku meminta pertolongan dari dia utk membantu menyelesaikan hutangku dgn The Monster..

Sherry bersetuju utk membantuku,dan menemaniku utk berjumpa dgn The Monster..

Tetapi duit yg Sherry ada tidak cukup utk melangsai hutangku..Dia diberi pilihan samaada menjual dirinya utk melangsaikan hutangku..

Atau melihat org yg dia sayang kena bunuh dan organ dalaman akan dijual..Dia tidak mahu mereka mengapa² kan ko Jayy..

"Dia meminta sedikit masa kpd The Monster.Utk membuat ko benci dia dan berpisah..Dia lakukan semua itu kerana aku dan kerana terlalu cintakan kau Jayy dia sanggup but begitu..Dia tidak mahu membebankan hidup kau.."

"Semasa Sherry pergi meninggalkan kau,Dia umpama kehilangan separuh nyawanya..lagi² ketika itu dia tengah mengandungkan anak kau jayy..!!" Sean menitiskan airmata..

Komander J terus terduduk melutut bila mendengar bahawa Sherry masih mencintai dirinya,sanggup berkorban demi keselamatan dirinya dan ditambah lagi bila mendengar Sherry telah mengandungkan anaknya..Air mata yg ditahan jatuh jua akhirnya..

Clara lantas memeluk Komander J..Cuba memberi kekuatan..

Sean meneruskan ceritanya..

"Setelah aku dpt tahu yg dia mengandung ketika itu,aku berasa amat bersalah dan membawa Sherry lari dr The Monster..kami kembali mencari kau tp tidak jumpa.."

"Sehingga kami berjumpa dgn sepasang kekasih,Mereka membantu kami lari dr The Monster.."

"Tapi nasib tidak menyebelahi ..
The Monster berjaya mencari kami..Mereka mengheretkku dan Sherry..Aku merayu kpd mereka supaya tidak mengapa² Sherry dan sanggup buat apa saja yg mereka suruh."

THE TRUTHWhere stories live. Discover now