Kedengaran bunyi petir agak kuat walaupun hujan tidak begitu lebat.
Nayeon bermundar mandir di dalam biliknya dari tadi. Sesekali dia memandang sekilas ke arah jam dinding biliknya.
Satu keluhan berat dilepaskan. Dia mula mencapai telefon. Nama ji hyo ditaip. Dia mula menelefon ji hyo, buat kali keempat.
Seperti biasa, ji hyo masih tidak mengangkat panggilannya. Dia mencampak phonenya ke atas katil.
"Suka buat orang risau perempuan ni. Dah lewat macam ni tak balik lagi. Dahtu call pun tak angkat." Nayeon merungut.
●
●
Ji hyo teragak agak untuk meredah hujan. Kalau tadi, renyai-renyai, sekarang makin lebat pula.
"Aish, menyesal tak balik je terus tadi!"
Dia hanya tercegat di hadapan kedai itu sambil menunggu hujan reda.
Memandangkan telefonnya kehabisan bateri, dia tidak dapat menelefon nayeon. Sempat ji hyo berfikir, nayeon pasti risau akan keadaannya sekarang.
Sejak jungkook meninggal, dia mengambil keputusan untuk tinggal bersama nayeon.
"Nak tumpang sekaki?" Seorang namja yang memakai jaket dan mask bewarna hitam tiba tiba berdiri di sebelah ji hyo sambil memegang payung.
Ji hyo menggeleng sambil tersengih takut.
"Jomlah, kereta saya kat sana je." Katanya sambil menunjuk ke arah keretanya yang tidak begitu jauh dari kedai yang mereka berada sekarang ini.
"Tak apa. Rumah saya pun tak ada lah jauh mana." Ji hyo cuba menolak dengan cara yang baik.
"Saya rasa rumah awak lagi jauh dari rumah saya. Awak tak kenal saya ke?"
Ji hyo menggeleng.
Namja itu membuka masknya.
Ji hyo mengerutkan dahinya. Siapa pula mamat ni?
"Hahah, tak kenal.."
"Saya tinggal satu lorong aje dengan awak. Awak tinggal dengan nayeon tu kan? Saya ni rakan sekerja dengan nayeon. Selalu nampak awak. Awak je yang tak pernah nak nampak saya." Kata namja itu, bibirnya mengukir sedikit senyuman manis. Ji hyo terangguk angguk.
"Mungkin saya tak perasan."
"Tak apa. jomlah? Saya hantar awak balik." Sekali lagi namja itu menawar.
ji hyo terdiam memikirkan tawaran namja itu.
"Okay." akhirnya dia bersetuju.