03

304 61 1
                                    

"Yaii song ji hyo ah, kau nak kerja ke nak main phone? Tu, ada pelanggan datang. Pergi ambil order." Seorang wanita separuh umur menegur ji hyo sambil kepalanya digeleng perlahan.

Ji hyo segera mematikan telefonnya lantas bangun dari duduk, dia menundukkan badannya ke arah wanita tadi sambil memohon maaf, kemudian dia terus pergi untuk mengambil pesan daripada pelanggan yang baru masuk itu.

"Annyeong, encik nak pesan apa?" Soal ji hyo sambil mengukir senyuman manis.

Pelanggan itu diam tidak menjawab soalan ji hyo. Ji hyo mengerutkan dahinya.

"Encik?" Panggil ji hyo.




+Ji hyo pov+

"Encik?" Aku cuba memanggilnya. Namun, dia masih mendiamkan diri.

Bagi aku, pakaiannya agak merimaskan. Dia memakai jaket tebal hitam. Terlalu tebal. Dia juga memakai topi hitam, topi itu menutup wajah miliknya.

Hm, dia ni kenapa? Entah entah dia ni penculik? perompak? perogol bersiri tak?

Kenapa perlu pakai pakaian macamni. Menakutkan.

"Hello, encik dengar tak?"

Dia tiba-tiba berdehem.

Dia mengeluarkan sesuatu dari dalam poket jaketnya. Oh, kertas.

Lalu kertas itu dihulurkan kepada aku.

Cit, dia sudah menulis senarai makanan yang hendak dipesannya di dalam kertas ni. Bisu ke apa?

"Oh, baiklah. Encik tunggu ya?" Bibirku masih lagi mengukir senyuman kepadanya walaupun dia langsung tidak menoleh memandang ke arah aku dari tadi. Kemudiannya, aku terus berlalu pergi ke belakang.




--





hii, haritu saya unpublished cerita ni, sekarang saya publish balik. haa, pendek je kan chap ni? sorry ya. saja je buat pendek pendek ni. heuheu. rasanya mesti ramai dah yang tak ingat fanfic ni lmao.

[H]ꜰᴀᴋᴇ ɪᴅᴇɴᴛɪᴛʏ ꜱᴇᴀꜱᴏɴ♡2 Where stories live. Discover now