LAST

423 38 8
                                    

Macam yang korang baca dekat atas. Ni last chapter aku. Aku dah tak tahu nak cerita apa dah. 80% aku dah cerita dekat korang. Benda ni memang aku dah lama fikir. Nak jugak aku share cerita ni dekat korang. Even aku tahu tak akan sampai 50 readers. Ala takpelah.

So benda ni jadi waktu bulan 4. Dia sama 19 or 26, tapi yang aku tahu benda ni jadi waktu hari rabu.

So waktu tu kitorang ade penyampaian hadiah. Photographer dia mestilah crush aku en. Aku biasa kalau beratur ikut unit beruniform, aku akan duduk sebelah kawan aku ( dia ni perangai macam lelaki sikit. nasib sayang je dia ni ♡). Dia ni tahu aku dah 3 tahun suka crush aku tu. So kitorang borak la macam macam. Sambil borak tu, bila sampai crush aku dapat hadiah, aku la orang paling kuat tepuk tangan. HAHAHAH malu la jugak. Even banyak kali dia naik pentas. Banyak tu lah aku tepuk tangan budak sukan en.

Tiba tiba dia tanye "kau still suka dia ke?" Aku pandang dia, aku cakap la "haah. Kenape?". Lepastu dia pandang aku dia cakap "better kau move on". Aku terkejut la. Aku tanya kenape, dia cakap takde ape ape. Aku curious la kan. Aku pun tanya lah dia macam macam, aku cakap lah "dia dah taken ke? ala kalau dia taken rileks lah aku dah biasa lah". Dia cakap tak and bukan. Aku paksa dia cakap kenapa, ape semua. Dia diam je. Lepastu dia tanya lagi "kau suka dia macam mane? Suka sebagai crush je ke?". Aku cakap la "dah 3 tahun aku suka dia. Bukan sekadar crush lahtu. Mestilah sayang pe semua". Dia pandang je aku then pandang depan. Lagi la aku tertanya tanya. Aku ni memang percayakan dia. Apa dia cakap semua aku percaya. Tapi bila dia tanya macam tu aku jadi pelik.

Aku dok tanya banyak banyak kali. Dia diam je. Lepastu dia cakap "kalau aku cakap ni nanti mesti kau tak percayakan aku. Nanti mesti kau jadi awkward dengan dia". Haih budak ni. Dia cakap dia akan bagitahu tapi bila semua takde baru dia bagitahu. Aku pun macam okay jelah.

Bila dah habis penyampaian tu, semua nak bla dah kan. Time tu dia bagitahu aku. Dia cakap waktu hari sukan masetu ada budak datang dekat dia and bagitahu yang crush aku tak suka aku rapat dengan dia. Crush aku tak suka bila aku berdua dengan dia. Yas aku pelik bila je aku berdua dengan dia. Pernah sekali tu aku nak amik kehadiran so disebabkan ketua kelas aku masuk acara dekat padang, so aku ditugaskan untuk amik kehadiran lah kan. Aku pandang lah bawah kan  (kelas lama aku bila pandang bawah dah nampak tapak perhimpunan but takde la nmpak sangat sebab terhalang dengan tangga and pokok). So aku pun pergi berdiri depan kelas crush aku. Dah amik semua tu, aku nak hantar kehadiran dekat office. Sambil jalan aku pandang bawah tau, (kelas crush aku hujung, sebelah kelas dia tangga nak pergi office) lepastu aku jalan nak ke tangga but mata still pandang bawah ttbe  aku terlanggar orang. Aku pandang je sebelah aku tengok dia. Bertapa terperanjatnya aku huhuhu. Aku pandang dia sambil senyum lepastu aku tengok dia pakai baju sukan, so aku tanya lah dia masuk acara ke apa, dia cakap "haah", so aku pun wish lah goodluck so kitorang pun turun tangga sama sama. Itu je lah kalau nak kata yang aku berdua dengan dia.

Back to the story, time tu aku memang 50-50 nak percayakan dia. Lepastu dia cakap terserah dekat aku lah nak percaya ke tak. Aku percayakan dia, tapi tulah.

Lepas aku tahu tu, aku diam je. Yelah still terkejut lagi kan. Tengah duduk dengan gang ttbe member nyanyi lagu jiwang. Mula mula memang la sedih. Tapi itu lah, bila dah lepak dengan gang sekepala kan terus lupa la problem tu. Dok gelak gelak je kerja.

Start dari haritu memang kalau jumpa dia, aku akan buat buat pandang tempat lain. Aku rasa dia perasan yang aku dah tak pandang dia. Lantaklah. Sekarang kelas aku dah tukar tempat lain. Jauh sangat sangat dari kelas dia. Plus kelas aku tertutup memang tak nampak la dekat luar. Sebab kelas aku ni hujung. Actually itu bukan kelas but it is bilik bahasa. Dapat kelas dekat situ memang bersyukur gila la. Dah la aircond hehehe. Bila keluar kelas sebab nak panas, baru teringat dekat dia.

Tapi move on tak lama pun. Susah sangat weh. Bila aku nak move on, time tu lah jugak nak buat macam macam event dekat sekolah. Last week ada hari koperasi and hari guru. Hari koperasi tengok dia main gitar siap nyanyi lagi. I kennot laa. Sambutan hari guru pun dia main gitar and nyanyi auch. Dah lah nyanyi lagu fav huhuhu. Aku ade record time dia nyanyi tu but hp rosak :(. Niat nak tengok video tu bila sampai rumah but lupa so nak tengok esok last last hp pun rosak HAHAHA. 

 Aku cerita pasal benda ni dekat kawan baik aku, dia cakap tak payah percaya sebab bukan crush aku yang bagitahu aku. Aku cakap dekat dia, aku percaya dekat budak yang bagitahu aku tu. Pastu dia cakap macam macam nak suruh aku think positive. 

  💖💖💖💖💖💖  

> So itu jelah cerita aku. Tbh aku punya karangan memang fail. Soz la kalau tak faham ke ape.  

> JANGAN LUPA  PROMOTE  CERITA AIN DEKAT KAWAN KAWAN KORANG OKAYH. THANKS  PADA SESIAPA YANG LETAK CERITA AIN NI DALAM READING LIST KORANG !!!

BTW aku buat cerita ni satu hari je. Aku buat cerita ni pun sebab aku bosan. Semua chapter ade je dalam draft. Sorry kalau ayat tak faham ke apa. Masa mula mula nak publish pun takut takut.

SO DENGAN INI TAMAT LAH CRUSH 

Crush?Where stories live. Discover now