Del 1: Dagen innan konserten

86 3 1
                                    

Julias perspektiv: Jag satt i bilen påväg till tåg stationen, mamma satt bredvid mig och körde bilen hon pratade om något ointressant. Det plingar till i min telefon så jag tar upp den snabbt och ser att det är min bff Corinne som har skickat något, det står "Är vid tåg stationen nu😉 har du säkert konsert biljetterna🎫" jag frågade mamma hur länge det var kvar och hon svarade "Ungefär 5 minuter". "Är där om 5 minuter😉 och joo biljetterna är med😂🎫" svarar jag tillbaks. Vi kommer fram till tåg stationen och jag sprang fram till Corinne och kramade om henne, vi gick till perrongen som vårt tåg skulle stanna på. "Har du med dig allt Julia eller har du glömt något" frågade mamma "Jo jag har allt jag behöver mediciner, toalett grejer, kläder och biljetterna " sa jag "Bra hoppas ni för en bra resa älskar dig" sa mamma "Tack älskar dig med" sade jag tillbaka innan vi steg på tåget. Vi hittade våra platser och hängde upp våra jackorna och sedan satte vi oss ner på varsin plats. Tåget började rulla och vi vinkade hejdå åt våra föräldrar som stod utanför fönstret på tåget. Nu var vi äntligen påväg mot Helsingfors där konserten skulle vara imorgon.

Isacs perspektiv: Jag väcktes av att mitt alarm ringde klockan var 06.30 jag steg trött upp ur sängen och gäspade. Jag tog på mig mina kläder och gick ut till köket för att äta frukost, jag tog en smörgås med ost och gurka och ett mjölk glas. Jag kollade instagram medans jag åt upp min frukost. Jag kollade också min kaländer och såg att imorgon är det 360show. Då gäller det min största konsert jag någonsin har gjort. Jag tänkte för mig själv hoppas att det blir en magisk kväll. Pappa kom in i köket "Isac du kommer för sent om du inte börjar gå nu" sa han, jag kollade på klockan och den var 08.40 jag sprang efter min väska och sedan tog jag på mig mina skor och sprang iväg mot skolan. Efter ca 10 minuter var jag framme vid skolan och jag kollade mitt schema och såg att vi skulle ha historia så jag gick iväg mot klassen där vi skulle ha historia. Vi hade bara 2 lektioner idag för vi slutar alltid kl.12.00 på fredagar vilket är väldigt skönt. Jag gick hem och satte mig i soffan och började spela Playstation 4 för att rensa hjärnan från olika tankar. Klockan var 18.00 och mamma ropade från nedrevånige att maten var klar så jag stängde av spelet och började gå ner och jag kunde känna doften av pizza. När jag hade ätit klart så gick jag och lade mig för jag behöver vara pigg och utvilad inför morgondagens konsert.

Julias perspektiv: Vi hade kommit fram till Corinnes kusiner där vi skulle sova och vi hade suttit och spelat sällskapsspel med deras barn så länge att klockan redan var 18.00. Deras mamma ropade att det var mat så vi gick och satte oss vid matbordet och åt. Klockan var nu 21.00 och vi ställde oss till sängs för vi var super trötta och vi ville sova så att vi var pigga och glada inför morgondagens äventyr.

Det här är del 1 av min nya novell hoppas att ni gillar den❤
~Julia💕

LifesaverWhere stories live. Discover now