2 dagar senare.
Julias perspektiv: Jag vaknade av att Isac kysste mig på kinden "God morgon och grattis på födelsedagen älskling❤" sa han "Awww god morgon, tack så mycket älskling💕" svarade jag. Vi låg och myste en liten stund innan Isac sa "Nä nu måste jag gå på toa, men du kan gå ner och börja äta frukost så kommer jag strax" "Okej ska bara ta på mig något först" svarade jag och gav Isac en kyss. Medans Isac gick iväg på toa så tog jag på mig mitt mjukissätt och borstade mitt hår, sen så började jag gå ner men jag hann inte så långt innan jag såg ros blad ligga på golvet. Jag blev lite förvirrande när jag såg att det låg ros blad ligga på golvet men jag fortsatte att gå ner för trappan, när jag kom ner till köket så såg jag att Isac stod där med en stor ros bukett och choklad i sina händer. Jag kunde knappt tro mina ögon jag sprang fram till Isac och kramade om honom "Åååååå Isac jag älskar dig såååååååååå mycket❤" sa jag "Jag älskar dig mer💕, men det här är inte det ända du ska få av mig" svarade han "Va ska jag få mer?" frågade jag "Japp, kom jag ska visa dig en sak" sa han och tog i min hand och gick iväg med mig, han lag en ögonbindel framför mina ögon "Varför lägger du en ögonbindel framför mina ögon?" frågade jag "Du ska få se snart" sa han. Han ledde mig igenom en dörr och ut till ett rum tror jag "Överraskning" sa Isac och tog bort ögonbindeln från mina ögon, och där stod en splitterny Audi A7.
Jag brast ut i gråt "Tycker du om den?" frågade Isac "Ja...aa..g ÄLSKAR DEN TACK SÅ HIMLA MYCKET ISAC DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAN JAG ÄLSKAR DIG" svarade jag med glädje tårar rinnandes ner för mina kinder. "Det bästa till den bästa" sa han (Jag hade tagit körlektioner med Isacs pappa och jag hade redan klarat teoriprovet så jag skulle köra upp nästa vecka). Han låsate upp bilen så att jag kunde se hur den såg ut inuti och jag kan bara säga att den var super snygg inuti den var t.o.m automatväxlad vilket jag ville ha. Jag tackade Isac ännu en gång för bilen innan vi gick och åt frukost, plötsligt så knackar det på dörren så jag stiger upp och går och öppnar. "ÖVERRASKNING" skriker Corinne och kramar om mig "OMG hur, va alltså what hur är du här" frågade jag förvirrat "Hallå du fyller ju år jag skulle ALDRIG missa eller glömma bort din födelsedag ju" svarade hon "Åååå bästa du" sa jag medans vi gick in. "Waw vilket fint hus" sa Corinne "Haha tack" svarade Isac vi våda vände oss om och såg Isac stå i dörr öppningen till vardagsrummet, sen så kom han gående mot oss/mig och när han var framme så virade han sina armar runt min midja och gav mig en kyss. "Förresten hur mycket är klockan" frågade Corinne "Den är 14.30" svarade Isac "Okej, men vad har ni för planer inför kvällen då" frågade Corinne "Jo jag har bokat bord för 2 kl.19.00 vid Savoy en 5 stjärnig lyx restaurang i Helsingfors" svarade Isac "WHAT ska vi ut och äta ikväll" utbrast Julia "Japp" svarade Isac "Men Isac då har jag alltså 4h på mig att ställa mig"sa Julia "Du behöver inte ställa dig du är lika vacker utan smink som med" svarade Isac "Aww, men Corinne du måste hjälpa mig med hur jag ska se ut och vad jag ska ha på mig" sa Julia "Absolut ska jag hjälpa dig" svarade Corinne och så gick vi upp till mitt/Isacs rum. Jag började sminka mig medans Corinne började kolla igenom mitt klädskåp efter något som jag kunde ha på mig. "Vad sägs om den här" sa Corinne och höll upp en ljusrosa klänning och ett par silver glittriga klackskor/pumps, jag vände mig om utbrast "De blir perfekta, men mig vete ligen så har jag aldrig sätt den där klänningen eller de där skorna förr" svarade jag "ÖVERRASKNING, jag har köpt dem till dig som min födelsedags present till dig" sa Corinne "Åååå jag ÄLSKAR DEM OCH DIG SÅ OTROLIGT MYCKET" svarade jag och kramade om henne. Klockan var ungefär 17.30 så vi har ungefär 1h och 15 minuter på oss kvar innan vi måste åka, Corinne stod och lockade mitt hår medans vi pratade om allt möjligt, jag kunde höra i bakgrunden att Isac redan var klar för det hördes att han satt och spelade Fortnite. Efter ca 25 minuter så var jag äntligen klar så jag kollade mig en sista gång i spegeln innan Isac knackade på dörren till vårt rum. "Kom in" ropade Corinne Isac klev in och han bara lämnade och stirra på mig "Hallå jorden anropar Isac, är du där Isac" sa Corinne medans hon viftade med handen framför hans ansikte, men han bara fortsatte att stirra på mig, jag och Corinne skarattade lite "Waw vad du är vacker" sa Isac plötsligt "Ååå tack älskling du med" svarade jag och gav honom en puss (Isac hade på sig sin röda kostym). Klockan var nu 18.10 och vi skulle snart åka så vi gick ner till vardagsrummet och vinkade hej då till Corinne för hennes kusiner kom och hämtade henne "Hej då och snälla njut nu av den här kvällen Julia kan du lova mig det" sa Corinne "Hej då och ja jag lovar dig" svarade jag och kramade om henne innan hon gick. När hon hade gått så var det vår tur att åka iväg så vi tog på oss våra skor och våra jackor, Isac öppnade ytterdörren och där står en...
Vad tror ni att det kan vara som står där ute,😉 kommentera✏
Här är del 16 jag hoppasa att ni gillar den❤
~Julia💕
DU LIEST GERADE
Lifesaver
FanfictionJulia är en 17 årig tjej från Finland som har blivit hjärttransplanterad 2 gånger, men hon lever ett helt normalt liv precis som alla andra (bortsett från att hon tar mediciner 5 gånger om dagen). Julia och hennes kompis Corinne hade köpt biljetter...