Del 6: Misshandlad

43 2 2
                                    

Isacs perspektiv: Vi gick ut till de andra och jag kunde se hur Lasse och Emil satt och skrattade så de höll på att ramla omkull från stolarna som de satt på. Jag kollade på Julia och hon såg lite generad ut vilket jag förstod varför hon var, så jag tog hennes hand i min och log mot henne och hon log tillbakas. Sedan gick vi och satte oss ner med de andra, "Isac kan vi snacka i enrum" sa både Lasse och Emil "Mm" svarade jag och steg upp. Vi gick en bit bort från Julia, Corinne och min pappa "Så hur kändes det att få knulla för första gången då" sa Lasse och Emil på samma gång "Ömm det kändes väll bra" svarade jag lite stelt "Men kom igen hur var det var det skönt eller" frågade Lasse "Aaa det var det" svarade jag lite busigt "Hade hon stora bröst" frågade Emil nyfiket "Hörru de behöver väll inte du bry dig i" svarade jag lite irriterat "Okej sorry men var hon oskuld då" frågade Emil "Jo det var hon" svarade jag "Du kan vara lugn vi ska inte berätta för någon och om någon försöker att ge sig på din tjej så ska du veta att vi alltid hjälper till" sa Lasse, "Tack hörni" sa jag "Ingen orsak mannen" sa Emil.

Julias perspektiv: Isac hade gått iväg med Lasse och Emil jag undrar vad de ville snacka om. "Så var bor ni någonstans och i vilken skola går ni i" frågade Fredi "Vi bor i Österbotten typ 1h ifrån Vasa och går i en skola som heter Sursik skola som finns i Pedersöre där vi bor" svarade Corinne "Ååå Vasa där har jag studerat" sa Fredi vi fnittrade till lite jag och Corinne "Vad är det som är så roligt?" frågade Fredi "Vi vet att du har studerat i Vasa" svarade Corinne "Jaha och hur visste ni det?" frågade Fredi "En av våra speciallärare har studerat med dig" sa jag "Vem då?" frågade Fredi "Martin något" sa jag "Aha jag tror att jag vet vem ni menar" skrattade Fredi som svar. Efter en stund så kom de tillbaks och Isac satte sig ner bredvid mig och kysste mig på munnen och kramade om mig. När klockan var typ 22.30 så var det dags för oss att gå så jag sa hej då till Lasse, Emil och Fredi. Isac kom fram till mig och drog mig tätt intill sig "Jag vill inte att du ska gå" sa han med en ledsen ton på rösten "Inte jag heller" brast jag ut i gråt, Isac tröstade mig och sa "Men vi kan träffas igen imorgon, jag bjuder hem dig och Corinne på middag" "Okej det låter bra" svarade jag och försökte låta lite gladare. Isac gav mig en kyss på munnen och sedan så skrev han in sitt telefonnummer i min telefon och kollade så att det fungerade, sedan gick vi ut ur rummet och började gå mot utgången. När vi kom ut så stod det några tjejer och kollade på oss, de började gå mot oss så vi stannade. "Å vafan tror du att du gör med vår Isac din jävla hora" skrek en av tjejerna "Ursäkta men vad menar du" frågade jag "Jag vet nog allt vad du har gjort din jävla fitta" skrek den samma tjejerna och i samma ögonblick så kände jag ett hårt slag mot huvudet och jag föll omkull på marken.

Corinnes perspektiv: Jag såg hur Julia föll omkull på marken och jag skulle precis gå och hjälpa henne når några av de andra tjejerna blockerade mig från att komma fram till Julia. Jag kunde höra en massa slag och sparkar jag visste inte vad jag skulle göra. Efter en stund så ser jag hur Lasse och Emil kommer gående en bit ifrån oss så jag ropar på dem. De kollar upp och börjar springa mot oss. De drog bort de som stod och sparkade och slog Julia. När jag såg chansen så sprang jag fram till Julia, hon låg där på marken helt sönder sparkad och slagen. Hon hade stora blå märken överallt och hon blödde även från några av sårena som hon hade fått. "JULIA VAKNA SNÄLLA LÄMNA MIG INTE" grät skrek jag, men hon svarade inte. "LASSE RING EN AMBULANS NUUUUU" skrek jag Lasse tog upp sin telefon och ringde efter en ambulans. Medans Lasse pratade i telefon så lagade Emil bort tjejerna, det dröjde inte länge innan ambulansen kom och lag Julia på en bår och bar in henne i ambulansen, jag fick följa med eftersom att jag var hennes kompis. "Ni måste berätta för Isac vad som har hänt" sa jag till både Lasse och Emil och de skyndade sig att låsa upp Emils bil för att sedan köra till Isacs hus. Jag satt nu inne i ambulansen bredvid han som körde, och Julia låg där bak på en bår och fick dropp i en kanyl som satt fast på hennes hand. Det tog ungefär 10 minuter så var vi framme vid sjukhuset och de rullade iväg med Julia till avdelningen K3 ( Transplantations avdelningen) där hon sedan fick ett rum och blev kopplad till 3 andra maskiner, jag fick sitta där inne med henne som tur. "Julia snälla du måste klar dig" grät jag, hon låg där helt medvetslös.

Isacs perspektiv: Jag hade precis kommit hem från min konsert när jag hörde hur det rullade in en bil på gården. Jag skulle precis gå och öppna när Lasse och Emil flög in genom dörren helt lik bleka i ansiktet, "ISAC JULIA LIGGER PÅ SJUKHUS" sa Lasse "VA SÄGER DU VAD HAR HÄNT" svarade jag helt panikslagen "Hon har blivit misshandlad av några tjejer utanför MH" sa Emil jag kunde inte tro vad jag hörde men det sket jag i jag måste till Julia nu. "PAPPA JAG MÅSTE ÅKA" skerk jag "VART SKA DU" ropade pappa tillbaks "TILL HELSINGFORS UNIVERSITETS SJUKHUS" skrek jag som svar. Pappa kom ut till oss där vi stod "Varför ska du dit såhär sent på kvällen" frågade han, Lasse och Emil förklarade för honom och han gav mig en kram och sa "Du får stanna där så länge som det krävs för att hon ska bli bättre". "Tack pappa" svarade jag och tog min väska som pappa hade packat ihop snabbt. Sedan tog jag min telefon och gick ut till Emils bil och satte mig där bak, Emil körde det snabbast han kunde fram till sjukhuset och när vi kom fram så frågade jag efter Julia och de sa att hon fanns på våning 3 avdelning K3 så vi tog hissen upp dit. Vi hittade avdelningen och jag ringde på ring klockan eftersom att klockan var långt över 12 på natten, en sjuksköterska öppnade och frågade vad vi ville och jag svatade att vi sökte Julia Sundqvist och hon visade mig till Julias rum, Corinne satt där inne på en stol redan. Jag gick in och det första jag såg var Julia som låg där helt medvetslös och full med blå märken och sår överallt. Jag tog en stol och satte mig ner bredvid henne och tog hennes kalla hand i min och började gråta för att jag inte kunde förstå hur de kunde göra såhär mot henne min Julia.

Så här är del 6, varför tror ni att Julia blev misshandlad och vad tror ni att Isac kommer att göra när han fick reda på det här? Ni kommer att få veta mer i nästa del. (MH = Musik Huset)

~Julia❤

LifesaverWhere stories live. Discover now