Del 15: Sjukhus besöket

22 2 2
                                    

Julias perspektiv: Jag vaknade av att det värkte överallt på min kropp, jag steg upp ur sängen och gick in på toaletten. Jag ställde mig framför spegeln och då såg jag att hela min kropp var täckt av blåmärken och att jag även hade några sår lite här och där. Plötsligt så knackade det på dörren och in kom Isac, "Hur mår du älskling?" frågade han "Bra tror ja, men jag har ont precis överallt" svarade jag "Ska vi åka in till sjukhuset så att de får kolla upp dina sår och så att du inte av misstag skulle ha blivit gravid?" frågade han "Jo det kan vi göra" svarade jag och kramade om honom. Isac hjälpte mig att duscha (ja vi duschade tillsammans) och när vi hade duschat klart så tog vi på oss mjukiskläder. Vi gick ner och såg att Lasse och Emil satt vid köksbordet och åt frukost så vi satte oss ner och åt lite innan vi skulle åka till sjukhuset. "Emil kan du köra oss till sjukhuset?" frågade Isac "Jo, vilken tid?" frågade Emil "Om typ 10 minuter" svarade Isac "Ok jag ska bara gå på toa sen så kan vi åka" svarade Emil, vi andra plockade snabbt undan från bordet innan vi tog på oss våra jackor och våra skor. Vi gick ut och väntade på att Emil skulle komma så att vi kunde åka iväg, det dröjde inte länge innan han kom och vi satte oss i bilen jag och Isac där bak och Emil och Lasse där fram. Vi satt och pratade lite på vägen till sjukhuset och när vi var framme så fick Emil släppa av oss vid dörren för det fanns ingen parkering i närheten. Jag och Isac gick in och gick fram till en info disken "Ursäkta men var kan vi hitta gynekolog avdelningen?" frågade Isac "Ni går rakt fram och sedan tar ni till höger och där ska de finnas en dör som det står gynekolog avdelningen på" svarade tanten i info disken. Vi tackade henne och började gå till avdelningen, jag höll i Isacs hand för jag var lite nervös inför besöket hos gynekologen. När vi hade hittat rätt dörr så gick vi in och tog av oss våra jackor, vi gick fram till anmälnings disken för att säga vad vi hade för ärende "Hej vad kan jag hjälpa er med?" frågade en tant som satt bakom disken "Jo det är så att min fru har blivit våldtagen igår kväll så vi vill gärna kolla så att hon inte har några inre skador" sa Isac "Oj då fy så hemskt stackars dig, jag ska be en att en av våra gynekologer ska ta en titt på dig, men vad är ditt namn?" svarade tanten "Julia Sundqvist och kan jag hälst få gå till en kvinnlig gynekolog" frågade jag "Jo det går bra" svarade tanten "Tack" svarade jag. Vi satte oss ner och väntade, vi fick vänta i typ 15 minuter innan det hördes en kvinnlig röst som sa "Julia Sundqvist" vi steg upp och gick fram till henne och sen så gick vi in. "Mitt namn är Minna Saari och kan ni berätta för mig vad det är som har hänt så att jag vet vad jag ska kolla extra noga på" sa Minna "Jo det är så att min fru har blivit våldtagen igår kväll typ vid 23 tiden så vi vill gärna kolla så att hon inte har några inre skador" sa Isac "Oj då, okej du får lägga dig ner här så att jag kan kolla så att allt ser okej ut så att inget speciellt har hänt, så du får ta av dig dina byxor och dina trosor och så får du lägga dig ner här på båren" sa hon. Jag tog av mig mina byxor och mina trosor och lag mig ner på båren, Isac stod på min högra sidan och höll min hand. Hon började kolla mig i mitt underliv för att se så att allt såg okej ut, "Säg om det gör ont" sa hon "Okej" svarade jag. Efter ca 1/2 timme så var hon klar och jag fick ta på mig mina trosor och byxor igen, "Allt ser bra ut det fanns bara några små sår, men jag skickar er på ett ultraljud så att de får se så att du inte är gravid" sa hon "Tack för att du tog din tid för att kolla så att allt ser bra ut" svarade både jag och Isac "Ingen orsak, men ni ska nog ta det lite lugnt med att ha sex nu i några dagar" sa hon och kollade lite extra på Isac "Jo vi lovar, allt för att min älskling ska bli bra igen" svarade Isac. Hon gav oss en lapp där hon hade skrivit att vi skulle på ett ultraljud, hon sa att vi bara skulle visa den vid disken vid ultraljudd avdelningen så skulle de visa vart vi skulle gå och vänta. Vi tackade för oss och började gå mot ultraljuds avdelningen, vi hittade dit ganska snabbt så vi gick in och visade lappen och en dam visade oss var väntrummet fanns. Vi fick vänta i ca 10 minuter innan de ropade in oss, vi gick in och en kvinnlig läkare bad mig att ta av mig min mjukisbyxor så att hon kunde göra ultraljudsundersökningen på undersidan av magen. När hon hade gjort ultraljudet så sa hon "Allt ser bra ut och du är inte gravid" sa Ulla som hade gjort ultraljudet "Åhh va skönt" sa både jag och Isac på samma gång. Vi var nu klara vid sjukhuset så Isac ringde till Emil och bad honom att komma och hämta oss, medans vi väntade så tog vi på oss våra jackor och efter ca 10 minuter så såg vi att han svängde in på sjukhus parkeringen, så vi gick ut och satte oss i bilen. "Så hur gick det" frågade Emil "Det gick bra hon hade några små sår, men hon är inte gravid iallafall" svarade Isac "Bra att allt gick bra, men hur är det med, ja ni vet, alltså fick ni sex förbud" frågade Emil och små skrattade lite"Men Emil skärp dig" sa jag "Ja vi skulle vara försiktiga i ett par dagar" svarade Isac "Okej, men men sen när ni får ha sex igen så då jävlar då blir det nog åka av, om ni fattar vad jag menar" sa Emil med ett pedo smile på läpparna "Men herregud vad du är löjlig nu Eki" sa Isac "Vadå det stämmer ju" sa Emil "Ja okej du har väll lite rätt då" svarade Isac och kollade på mig med röda kinder. Jag gav Isac en kyss på munnen och sa "Du bry dig inte om hur barnslig Emil är, vi kan nog ha kul ändå fast vi inte får ha sex" "Aa du har rätt älskling" svarade Isac och kramade om mig. När vi kom hem så var klockan 18.30 så vi bestämde oss (Jag och Isac, Emil och Lasse skulle spela FIFA) för att kolla på Netflix "Vad ska vi kolla på" frågade Isac "Hmm låt mig tänka lite, FAMILY GUY" sa jag "Yesssss min favorit serie" svarade Isac, vi kollade typ 3 avsnitt av säsong 13 innan vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Klockan var då 21.45 och vi var ganska trötta så vi somnade typ nästan direkt, men innan vi somnade så myste vi en liten stund.

Här kommer äntligen en ny del, hoppas att ni gillar den.💕
~Julia❤

LifesaverWhere stories live. Discover now