Del 9: Radio intervju

23 2 3
                                    

Julias perspektiv: Idag var det onsdag och Isac skulle på en intervju till Yle X3M kl.12.00 för att prata om sin konsert (Isac Elliot 360 show) i Musikhuset. Vi hade just vaknat och klockan var 10.00 så Isac hade 1 och 1/2 timme på sig innan de skulle iväg. Jag hade inte frågat om jag fick följa med för jag antog att jag inte fick följa med. När vi satt och åt frukost så frågade Fredi plötsligt "Julia" "Ja" svarade jag "Vill du följa med Yle X3M" frågade Fredi "Ja" svarade jag. När jag hade svarat så blinkade Fredi med ena ögat mot Isac, jag förstod inte varför han gjorde så men jaja det kvittar tänkte jag. När vi hade ätit klart så gick jag och Isac upp för att fixa oss (Jag hade fått börja gå igen efter att jag hade blivit misshandlad).
Jag tog mina kläder och mitt smink och gick in på toa. Jag på mig en ljusrosa mag tröja, ett par ljusblåa shorts som var lite söndriga och med nitar på, sen så sminkade jag mig lite lätt med mascara och ett mörkrosa läppstift. Jag borstade mitt lila hår så att det blev lite fluffigt sen så gick  jag in till Isacs rum och där stod han i ljusrosa hoodie som det stod 'Faktoi' på och ett par svarta håliga jeans byxor. "Waw va snygg du är älskling" sa Isac och busvisslade, "Tack älskling du med" svarade jag.

Isacs perspektiv: Nu var kl.11.15 och det var dags att åka iväg till Yle X3M. Jag tog Julias hand och vi gick ut och satte oss i vår svarta Volkswagen, pappa satt redan i bilen så när vi hade spänt fast våra bil bälten så körde vi iväg. Medans vi åkte så lyssnade vi på radio Kiss (det är en finsk radiokanal som bara spelar musik) och mitt i allt så började Beast spelas. Julia kollade på mig med ett flin på läpparna och sedan så började hon sjunga
'Here she comes with beauty It was just a ball, I know she is bad news Now you need to know, you've never been nothing as but step and stone'oh oh. Jag skrattade och började sjunga med 'She's a beast, It's too late She calling (calling), She's a beast And you're the bae She calling Don't falling, in love where the monster shoots to you all, (shoots to you all shoots to you aaaaall) She's a beast She calling (she calling) SHE'S A BEAST. När låten var slut så sa jag till Julia "Vad bra du var på att sjunga och du kunde ju texten utantill" "Haha tack man har ju övat" svarade hon med ett leden på läpparna. Nu var vi framme där Yle X3M sänder, och jag kunde se igenom bilfönstret att det stod några fans utanför ingången. Julia kollade lite oroligt på mig "Vad ska vi göra nu, tänk om de hatar på mig" sa Julia " Julia det gör dom inte och om dom gör det så får dom med mig att göra, ta min hand det kommer nog att gå bra" sa jag och kysste henne på pannan.

Julias perspektiv: Jag höll Isac hårt i handen när vi steg ur bilen och direkt när vi hade stigit ur bilen så kom flickorna springande fram till oss (Isac). Jag kramade om Isac och kollade upp mot hans ansikte och han kollade ner på mig och viskade "Det kommer att gå bra jag skyddar dig". Nu stod flickorna runt oss och de kollade på mig där jag stod gömd bakom Isac, en av tjejerna kollade på oss och frågade "Isac är det där din flickvän?" Isac kollade på mig och svarade "Ja det är min flickvän och jag älskar henne över hela mitt hjärta och jag kommer aldrig låta någonting hända henne för då får dom med mig att göra", sen kollade han på mig och böjde sig ner och kysste mig. Jag kunde höra tjejerna säga "Awww" medans Isac kysste mig och det gjorde mig glad. "Isac, Julia kom nu vi måste skynda oss" ropade Fredi så Isac sa hej då åt tjejerna och sen så gick vi in till Yle X3M och där pratade Isac och Fredi först med några av de som jobbade där och sen så var det dags för Isacs intervju. Jag och Fredi fick sitta och vänta på två stolar utanför rummet där dom intervjuade Isac.

Yle X3Ms Intervju med Isac (YX = Yle X3M) (I = Isac).
YX: "Med oss i studion har vi Finlands hetaste flickidol Isac Elliot."
I: "Haha tack det är roligt att vara här igen."
YX: "Så du har just haft din största konsert någonsin i Finland, hur Kans det?"
I: "Det känns jättebra faktiskt, det var jätteroligt att kunna gå runt på hela scenen och se mina fans sittande och stående sjunga och dansa med till mina låtar".
YX: "Det ryktas också om att du träffade någon väldigt speciell på din konsert😏".
I: "Jo det stämmer faktiskt".
YX: "Waw så roligt👌 var är hon nu?"
I: "Hon är faktiskt här nu, hon sitter där ute" sa Isac och vinkade till Julia.
YX: "Men be henne komma in hit vetja".

Julias perspektiv: Jag satt och kollade instagram på min telefon, när jag plötsligt kände någon som knackade mig i axeln. Jag kollade upp och såg att Isac hade öppnat dörren och stod och viftade med handen att jag skulle komma in i till rummet där han blir intervjuad. Jag steg upp och gick fram till Isac "Ska jag också vara med i din radio intervju" frågade jag "Ja vi pratade lite om dig så de ville att du skulle vara med" svarade Isac. Jag gick in i radion studion och alla hälsade på mig, jag fick en stol att sitta på bredvid Isac och sen så började de att intervjua oss.  (J=Julia)

YX: " Så med oss i studion har vi nu Isac Elliot och Julia. Så Julia berätta lite om dig själv!"
J: " Ja jag heter Julia jag är 17 år och bor i Österbotten, jag är född med HLHS = Hypoplastiskt vänsterkammarsyndrom = en medfödd hjärtsjukdom där vänster hjärtkammare är outvecklad. Jag har blivit hjärttransplanterad 2 gånger".
YX: " Wow men du mår bra nu".
J: " Jo jag mår bra".
YX: " Tur det, men nu ska vi inte prata om det mer utan nu vill vi veta Isac du och Julia är ni vänner eller något annat?"
I: " Julia är min flickvän och hon betyder allt för mig och jag älskar henne över hela mitt hjärta och jag skulle aldrig låta någonting hända henne för hon är min bara min", sa Isac och kysste Julia på munnen.

Här är del 9 jag vet att det har tagit länge förlåt mig😢. Men jag hoppas att ni gillar den iallafall❤
~Julia💕

LifesaverWhere stories live. Discover now