"Bilemezsin kim dost, kim düşman. Bazen tuttuğun eldir seni arkandan vuran.."
Zaman herşeyin ilacı derler .
Ama kimisi de zamanın zehir olduğuna inananır . Ben işte bu zehir olduğuna inanan kesimdendim.Sabahın erken saatlerinde konaktan çıkmış ,Zişan'ı aramış ve onunla hemen görüşmek istediğimi söylemiştim .
" İşte böyle Zişan ." Evlendiğim günden itibaren olan herşeyi ona anlatmıştım . Aramızda gizli saklı hiçbir şey kalmamıştı .
Eskisi gibi.
" Sen yanlış anlamış olamaz mısın ? Hem belki başka birşeyden bahsediyorlardı." Dediğinde ellerimi başıma götürüp saçlarımı düzelttim.
" Sadece bunlar da değil . Berzan' nın yengesi ona bir kadını ayarlamaya çalışıyor. "
" Berzan asla bunu kabul etmez !"
" Onun daha haberi yok sanırım ."
" Nasıl ya ? Ee haberi yoksa sorun da yok . Sen neden huzursuzsun ki ?"
Yengesi o gün oldukça kararlıydı . Bunu o kadının gözlerinde görmüştüm .
" Şuanlık haberi yok . Ama elbet olacak . " bir şey söyleyememişti. Ne söyleyecekti ki ?
Herşey ortadaydı.Yarım saat kadar daha burda oturmuştuk. Daha sonra ise Zişan' nın abisi onu aramış ve eve çağırmıştı . Bende oradan kalkmış ve biraz daha dolanıp konağa gitmek için yola çıkmıştım .
En uzun yoldan gidip olabildiğince çok vakit geçirmeye çalışmıştım. Ancak yine hava kararmadan eve gelmiştim. Arabayı girişe bırakıpmış anahtarı kapıdaki tanımadığım adama vermiş ve derin bir nefes alıp konağa giriş yapmıştım .
Kimseye görünmeden odaya çıkmayı planlarlarken arkamdan seslenen Derviş ağa' yla planım suya düşmüş ve onunla yine bir tartışmaya gireceğim belli olmuştu .
" Senin saatten haberin yoktur gelin hanım ?"
Bugün erken gelmiş olması kötü kaderimin bir cilvesi olmalıydı .
" Anlamadım ." Ellerini cebinden çıkarıp bana doğru adımlar atmaya başlamıştı .
" Anlamazsın elbet . Diyorum ki bu saate kadar neredeydin ? "
Bana hesap sormaya hakkı yoktu .
Ona saygı duymamla bana hesap sorması farklı şeylerdi.Arkamı dönüp cevap vermeden gidecektim ki kolumdan tutulmam bir oldu.
" Seninle konuşuyorum . Anan baban terbiye vermemiş belli . Ama burda böyle davranamazsın !"
İşte bunu diyemezdi .
Hemde hiç kimse .
Kolumdaki elini ittirip
" Aile terbiyemi sorgulamayın . "
Sesimiz yükseldiği için Berfin ana yanımıza gelmişti . Ancak şuanlık bir tepki vermiyordu . Kocasına karşılık vermesini de beklemezdim zaten .
Derviş ağaya karşı ben . Ben zaten baştan kaybetmiştim .
" Öylemi gelin hanım . Kimsin sen ? Hükmün nedir bu evde ? Yerin nedir ? " yutkundum. Buna verecek cevabım yoktu .
Ne diyecektim ?
" Benim karım . " Sessizlik içerisinde duyulan bu sert sesle Derviş ağa benden uzaklaştı . Berzan ise aramıza girmiş ve bana bakmaya başlamıştı . Bu kısa süreli bakışmamızın ardından tekrar babasına dönüp konuşmaya başladı .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERZAN
Teen Fiction" Berzan?" " Şilanım?" " Hani ben bazen sana odun ,öküz falan diyorum ya." Berzan yüzündeki yarım ağız gülümsemeyle " Olsun yavrum biz seni böyle kabul ettik. Sorun değil. " " Ya dalga geçmesene! " sesini kontrol etmeye çalışarak devam etti...