kapitel 1

589 11 1
                                    

*Josefines P.O.V*

Jag hade nyss kommit tillbaka till Sverige och stod nu och väntade på att Felix,Oscar,Omar och Ogge skulle komma och uppträda. Pappa hade hämtat mig från flyget och hade sen kört hit mig. Jag hade känt killarna sen vi var små eller ja hade börjat i samma skola som Oscar och Ogge medans Felix hade jag känt sen vi började dagis och Omar hade sen han kom till Sverige. Jag kollade klockan på min mobil och den visade 10:30. Killarnas konsert skulle börja om tio minuter. Då såg jag Daffs bil komma. 

Daff är förästen min farbror. Han och jag var som bästa vänner! Jag kunde berätta allt till han.

Jag såg Omar,Felix,Oscar och Ogge komma springandes mot sene noch började sjunga och dansa till King of the radio sen 97 ways,Buid a girl, Freestyler och The link up. När dom var klara med dom låtarna så sa Omar ' Våran bästa vän står här i publiken och har nyss kommit tillbaka till Sverige och som välkomnande så har vi en överraskning! Josefine Lind kan du komma upp hit på senen!' Det sista lät inte som en fråga men jag gick upp på scenen medans Oscar gick och hämtade en stol som jag skulle sitta på. Jag satte mig och Felix och Omar ställde sig breid mig och Oscar och Ogge bakom mig. 'Josefines överraskning är.......' Mer hann inte Felix säga innan Isac Elliot kom springand ut på scenen och blev jagad av en stor hund. Jag var i chock tillstånd så jag satt bara och gapade. Någon jag inte visste vem det var kom och tog bort hunden och Isac började sjuga *New Way Home*. En av mina favoritlåtar. När han sjungit klart sa han 'Välkommen hem!' och kramade mig. Sen kom Felix,Omar,Oscar och Ogge och kramade oss och Ogge ropade 'GRUPPKRAM!'. Alla i publiken sa eller skrek bara 'AWWW!!!!'. Jag var så glad att jag inte fick något hat av Foooers.. än.

Killarna och jag sprang bakom scenen men glömde säga tack och så vidare, så dom sprang tillbaka upp på scenen och sa det sen sprang dom tillbaka till mig!

Jag gav alla varsin kram och isac fick en låååång kram för jag var ett jätte stort fan av han!

Daff:'Kan vi inte gå och ta en fika?'

Alla andra:'JAAAA!!!!!!!!!!' 

Sen brast alla ut i skratt! Vi åkte och fikade och så tog jag bussen hem till mig. Jag hade glömt adressen så pappa smsade mig adressen och jag hoppade av vid busss hålplatsen närmast och gick sista biten men när jag var utanför hust så var det ett STORT vitt hus och jag var säker på att jag hade fått fel adress så jag vände om och tänkte börja gå då jag kom på att jag inte visste var jag skulle gå så jag rinde pappa och han kom ut från de vita stora huset och gick fram och kramade mig, hårt och länge.

Pappa:Jag har saknat dig så mycket Josefine!

Jag:Jag har saknat dig mer pappa! Men varför sa du att jag skulle gå hit och varför sa du inte att jag skulle gå hem?

Pappa:Det här är vårat hem nu! Vi flyttade hit för en halv vecka sen så det är fortfarande lite stökigt....

Jag: Det gör ju inget bara jag får vara här ed dig! Bara med dig!

Pappa:Josefine...... Det kommer inte att vara bara du och jag längre....

Jag:Har du skaffat tjej pappa! Vad heter hon? Har hon några barn? Är hon snäll? Är hon fin? Hur länge har ni varit tillsamans? Bor vi med hon nu?

Pappa:Ja det har jag, Ella,ja, ja annars skulle jag ju inte blivit tillsamans med hon,ja jag tycker det, vi blev tilsamans en månad efter att du for,ja det gör vi.

Jag stod och var överlycklig för ända sen han och mamma gjorde slut har han varit ledsen och jag har försökt få han att bli glad och träffa någon ny men det har inte alltid varit så lätt.

Remember me? (The Fooo/Isac Elliot)Onde histórias criam vida. Descubra agora