kapitel 12

246 3 0
                                    

Kajsas P.O.V (samtidigt)

Jag skulle precis börja byta om till min pyjamas som jag sen kom på att jag inte hade..

K:Eeeeem..... Oscar, jag har ingen pyjamas...

Enis:Här,ta en av mina tröjor.

K:Taack!

Jag gick till toan och bytte om.

När jag kom tillbaka så låg Oscar i sängen och höll på med mobilen.

Jag gick och ställde mig framför han, han la bort mobilen och kolla på mig.

Enis: Ska du stå där hela natten eller ska du sova nå?

K:Ha ha klart jag ska sova!

Enis:Kom då!

Jag gick och la mig under täcket och kände sen att någon andades i mig nacke, finns bara en person de skulle kunna vara, Oscar!

Jag vände mig om och såg in i Oscars underbara ögon.

K:God natt Oscar!

Enis:God natt snygging!

Wait, Whuut?? Sa just Oscar Enestad, snygging till MIG!?!?

K:Oscar, kan du nypa mig i armen?

Enis:Varför då? Jag vill inte skada dig.

K:Men gör det bara. Så jag vet om jag drömmer eller inte.

Oscar nöp mig hårt i armen.Aaj det gjorde ont men om jag drömde så skulle jag ha vaknat.

K:Tack!

Oscar log och kramade om mig

Jag passade då på att dra in hans underbara doft! Då jag kom på Att jag inte kramade han så som han kramade mig så la jag försiktig mina armar runt hans kropp.

Oscar's P.O.V

Då jag hade sagt "god natt snygging" så hade hon bara varit tyst och inte sagt nånting. Hon har antagligen inte känslor så som jag har känslor för hon....

Kajsa's P.O.V

"Dröm"

Jag och Oscar sprang mot varandra på en äng, när det bara var några få meter kvar, försvann Oscar bara!

K:NEEJ OSCAR LÄMNA MIG INTE HÄR ENSAMMEN!! Snälla, jag behöver dig.

Jag vaknade sen efter att jag hade skrikit det och blev lättad över att han var kvar. Jag var helt kallsvettig och jag grät. Oscar låg och kollade på mig med ögon stora som tennisbollar. Jag såg sen att Omar, Jossan,Isac och Ogge åxå stod och kollade på mig

K:Varför kollar alla på mig?

J:Vi hörde skrik och när vi kom hit så låg du och grät.

O:Vad hände, vill du berätta?

K:Jag drömde att jag och Oscar sprang på en äng, vi var tillsammans. Och när det var kvar några få meter kvar mellan oss så försvann han. Jag var helt ensammen.

Oscar kollade konstigt på mig, är det nå problem med att jag drömde om han och att vi var tillsammans?

Han kanske inte har känskor för mig.

Vad vet jag? Han kanske inte ens är singel, jag tror inte att han är de. En sån här snygg kille kan inte vara singel. Det är omöjligt!

K:Oscar, vad är klockan?

Enis: Klockan är...

Han sträckte sig efter sin mobil.

Enis:Halv nio.

K:Okej. Tack.

Jag vände på mig så jag låg med ryggen mot Oscar och försökte sen sova.

-------------------------------------

KORT OCH TRÅKIGT KAPITEL MEN JAG VAR TVUNGEN ATT UPPDATERA!

KOMMER MER SEN EFTER SKOLAN NÅN GÅNG!

Remember me? (The Fooo/Isac Elliot)Where stories live. Discover now