kapitel 2

433 5 0
                                    

Jag sprang åt det hållet jag hörde skriket ifrån och då såg jag en tjej i Jossans ålder stå med en kniv mot Jossans hals och Jossan grät! Jag sprang mot dom men tjejen som då borde vara Mary sa

Mary: Om du tar ett steg närmare kastar jag kniven på dig och dödar dig och Josefine!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag:Vad ska jag göra för att du ska släppa hon och inte kasta kniven på mig?

Marys P.O.V

Ha! Nu kommer jag få som jag vill! Isac kommer uppträda på min fest,jag och Isac kommer att hänga,bli kompisar,börja dejta,bli tillsamans,jag dödar Josefine utan att Isac vet. Allt går som planerat!

Jag:Du ska uppträda på min fest som är på fredag!

Isac's P.O.V 

Uppträda på en fest? Inga problem!

Jag: Hmmm.... Får jag bara fråga Josefine en sak först?

Mary:Okej! Men det ska gå snabbt!

Jag: Ja det går snabbt! Jossan kom nu!

Josefines P.O.V

Jag och Isac gick iväg en liten bit så att Mary inte skulle höra oss.

Jag:Isac vad gör du!

Isac: Kom nu så springer vi hem så berättar jag där!

Jag: Men.... Hon kommer komma tilbaka! Bara för att vi springer iväg nu så betyder inte det att vi blir av med hon! 

Isac: Hemma kan vi ringa polisen!

Jag:Isac.... Jag....Kan......Inte........

Isac: Jossan du kan visst! Okej jag vet att det kanske känns konstigt och polisanmäla sin bästa kompis men ibland måste man göra saker som man inte vill!

Jag: Isac...Du förstår inte... Vi har känt varandra sen innan jag lärde känna Felix och han har jag känt sen vi började dagis! Marys mamma kände min mamma och Marys mamma var som en till mamma till mig! Efter att dom har varit så snälla mot mig kan jag inte göra nånting så taskigt mot Mary! Jag...Jag kan inte...... Vi är som syskon!! Sen min mamma dog har jag bott hos Mary och hennes mamma men jag for på en resa och precis hade flyttat dit själv får jag kotakt med pappa och sen så flyttade jag tilbaka hit och jag vet inte vad som har hänt med Mary! Vi svor på att en kille aldri skulle få komma i mellan våran vänskap men hon har kanske glömt....

Isac: Ge mig din telefon!

Jag: Vad ska du göra med den Isac?

Isac:Jag ska ringa Marys mamma och säga hur hon behandlar dig!

Jag: Isac snälla gör inte det!!

Isac:Varför inte? Om hon får reda på hur Mary är så kanske Mary får nå straff och då kanske hon slutar!

 Jag tänkte ett tag och det hade ju varit bra om Mary fick ett straff nån gång och hon borde ju få eft straff för att nästan knivhuggit mig!

Jag: Okej ring henne då! Men ska du uppträda på hennes fest?

Isac: Tack och om hon inte visste det så koster det GANSKA mycket att ''hyra'' en kändis! Så nej.

Jag: Okej och kan vi gå hen nu jag vill inte vara här mer....

Isac's P.O.V 

Jag: Mmmm.. Kom vi går hem nu.. Eller vänta ska bara ringa först....

jag gick iväg och ringde till Marys mamma. Hon svarade efter fem signaler.

Isac: Hej det är Josefines storebror Isac här!

Marys mamma (Emma): Ja hej vad vill du? Jag är lite upptagen jag söker efter min dotter!

Isac:Ja det var om hon jag ringde! Jag vet var hon är!

Emma:VAR ÄR HON!!!???

Isac:Hon är i parken vid backen!

Emma:Okej jag kommer!

Isac:Okej men de är en sak du måste veta om Mary....

Emma: Kan det vänta tills jag kommer?

Isac:Ehhh ja det är nog bäst att ta det face 2 face...

Emma:Okej jag kommer så fort jag kan!

Isac:Okej bra hej då....

Emma:Hej då

Jag gick tillbaka till Josefine och gav hon telefonen. Josefines P.O.V

Isac:Vi skulle stanna här till Emma kommer!

Jag suckade och gled ner längs ett träd och satt där och Isac höll koll på Mary så att hon skulle sticka. Jag satt och spelade på min mobil till Emma kom och då reste jag mig upp och sprang fram till hon gråtandes.

Emma:Vad har hänt gumman?

Jag: Mary........hot....ade,,,,,mig,,,,,med,,,,en...k...niv!

Grät jag fram,Emma stod som förstenad i tio sekunder och sen gick hon med snabba steg mot Mary och bad Isac ringa polisen och han gjorde det.

Remember me? (The Fooo/Isac Elliot)Where stories live. Discover now