Omar: Typ inget vi killar bara tråkar och undrar om vi kan komma över?
Jag:Jag vet inte om det är en sån bra ide....
Omar: Jag vet vad som har hänt och jag vill bara träffa Josfine!
Jag:Okej vänta.
Jag gick till Josefine som hade tappat sitt glas med dricka och höll hårt i sin mobil, undra vad som hänt?
Jag: Josefine vad har hänt?
Josefine räckte mig bara hennes mobil. Nu förstod jag varför hon var som hon var....... Det var Marys fel!
Det började vibrera och komma in massa sms, några från Mary där det bland annat stod
"kom hit eller så får du ta konsekvenserna" "kommer du hit!" "NU!" "jag har folk ser vad du gör!"
Jag blev genast rädd, någon såg vad Josefine gjorde!
Det vibrerade i hennes mobil igen och efter som att jag höll i hennes mobil såg jag vad det stod. "Isac, Ge Josefine hennes mobil och säg åt den lilla horan och sluta gråta!"
Jag tog bort meddelandet och gav Josefine hennes mobil.
Josefine's P.O.V
Ett okänt nummer ringde till mig, det vad en hes röst som svarade men den lät som Kajsa min döda syster, bara som att hon var hes, väldigt hes!
(K=Kajsa J=Josefine)
K:Hej, saknar du mig?
J:Öööh hej, vem är det?
K:Kajsa, din syster som "dog" i en bil olycka när hon var på väg hem från sjukhuset då hon hade blivit skadad.
J:Men, men, men dog inte du? Du dog! Hur kan du prata i telefon!
K:Jaaa, jag har mina trix! Men saknar du mig eller inte? Vill du att jag ska komma tillbaka till världen?
J:Jaa! Såklart! Du vet inte hur mycket jag saknar dig!
K:Haha jo det vet jag!
J: Kajsa sluta du skrämmer mig!
K:Haha nä såklart inte.
J:Snälla?
K:Men om du vill ha tillbaka mig till världen så måste du göra en sak först!
J:VAD!
K:Lyssna nu, noga!
J: Ja jag lyssnar noga.
K:Gå till ditt rum och se till så att du är ensam.
Jag går till mitt rum och Isac tittar förvånat på mig.
J:Ja nu är jag ensam.
K:Bra! Du ska gå till kyrkogården, men först! Ta på dig svarta kläder och svarta kläder du inte är rädd om!
Undra varför jag ska ha kläder jag inte är rädd om? Och svarta kläder?
J:Vad ska jag göra nu? Jag har tagit på mig kläderna.
K:Du ska gå till kyrkogården och ta med dig en spade, och snacka med personen som har ljus gröna kläder! Bara den personen.
J:Okej, jag ska börja gå nu.
Kajsa mumlade någonting ohörbart till svar men jag tror det var "Okej bra." eller nå sånt.