Balo

29 4 0
                                    

Mezuniyet günü gelmişti.Ben siyah dantelli elbise nisanur ise ayni elbisenin mor-mürdüm renginini almıştı.Çok güzel olmuştuk.Makyaj yapmayı hiç mi hiç sevmem.Ama bugün önemli bir gündü.Babamın arabasıyla mekana girdik.Bu gece uyumsuzluk sırası değil.Sakin sakin anlaşıcaz seninle tamam mı Nisa?diye sordum.Nisa o iş bende sistır diyip gözünü kırptı.Heralde uyumsuzluk yapmazdı.Çünkü bu gece onun sevdiği oğlancıkta olacaktı.Ona sırılsıklam aşık.Onu görünce gözleri kalp kalp oluyo,aşk saçıyo.Oğlan bundan hoşlanıyo mu bilmem ama bizim deli çok aşık buna.Bizim tayfanın gece boyunca tek konumuz bu olacağa benziyor.Derken nisa kendi tayfasın yanına süzülüyor.Ben ise oturup benim kanka grubunungelmesini gelmesini bekliyorum.Uzun süre bekledikten sonra Sude yanımdaki koltuğa kuruluyor.Uzun süre ikimize has çakma haraketini tekrarladıktan sonra nisanur konusunu konuşmaya başlıyoruz.Bizim tayfada herkesin sevdiği bir çocuk var.Sude hariç,o bizim değil çok farklı.Sessiz sakin bir kız.Yani dışarıdan öyle.Onu tanıyıp,içine girince nasıl çılgın biri olduğu anlaşılıyor.Omuzlarına dayanan kısacık saçları yüzünden bir nur tanesi gibi  parlayan simsiyah gözleri esmer teninin ardından pembe pembe yanaklarıyla en tatlımızdı.

Gece çok heyecanlı geçiyordu.En azından şimdilik.Nisanur arkadaşlarıyla sohbete başlamıştı bile.Ben ise oturmuş tüm tayfanın gelmesini bekliyorduk.Birazdan  büşra geldi ve beni görür görmez boynuma sarıldı.Onunla bayadır görüşmüyorduk.Çünkü okulun son haftası köydeydi.Bende sarıldım ona sımsıkı.Oda uçlarını sarıya boyadığı kıvırcık saçlarını düzleştirmiş,periler gibi olmuştu.Hepsi sevdiği oğlancığın dikkatini çekmek içindi.Öyleki solgun tonundaki göz rengini saklamak için açık maviye çalan lensini bile takmıştı.Oturup onunlada konuşmaya başladıktan sonra tayfa yavaş yavaş dökülmeye başladı.Kimsenin okuldaki halinden eser yoktu.Hepsi farklı bir insana bürünmüş,prenseslere benzemişlerdi.Eminenin beline uzanan kumral saçları dalgalandırılıp dağınık bir biçimde topuz olmuştu.Zeynep koyu sarı saçlarının,maviye boyadığı kısmını kapattırmış,bukle bukle yapmıştı.Grubumuzun kapalı arkadaşı Melek,koyu renk başörtüyü özene bezene takmış,yüzünde fondöten,ruj sürüp makyajı fazla abartmamayı doğru bulmuştu.Bunun yanı sıra yarasa kollu feracesi bu kombini tamamlıyordu adeta.

Tayfa toplanmıştı.Şimdi sıra doğru düzgün müzik açılıncaya kadar sınıftaki gıcık olduğumuz kişiler hakkında konuşmak olucaktı.Nisanurda yanımıza geldi tayfafıyla.Hemen yanımızdaki masaya kuruldular.Benim kulağıma Mertcan'ım geliyo diye fısıldaşmaya başladı.Bizim tayfa olacakları heyecanla izliyordu.Hepimiz gözlerimizi açmış mertcanın görmesini bekliyorduk.Bizim deli nisa ise inşallah dansa kaldırır diye dua etmeye başlamıştı.Mert gelip herkesi selamlamaya başlamıştı.Nisa benide selamlazın diye kalkmaya yeltenirken durdurdum onu.Sakin ol sıra sanada gelcek acele etme dedim.Oturup derin nefes alıp mertcanın onu zamanlamasını bekledi.Mertcan onuda selamyıp uygun bir yere oturdu.

Balonun ortasına doğru mertcan nisanur dansa kaldırdı.Biz sırıtarak izliyorduk olanları.Nisanuru ilk defa böyle mutlu görüyorduk hepimiz gözleri ışıldıyordu.Dans bitince heyecandan ölecekmiş bir biçimde oturdu.Donup kalmıştı hemen abarta kabarta anları mutluluğunu.

Kısaca çok güzel geçmişti balo.İlk defa bu kadar eğlenmiştik.Ben ve nisa.Nisa dansa kaldırılmasınının ardından donup kalsada mutlu gözüküyordu.Hemde çok.Öyle mutluyduk ki...

...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin