Bahagian 2 : Amri

3K 146 18
                                    


"Amri!!" Amri menoleh memandang ke arah suara yang memanggilnya. Dia hanya memandang sekilas sebelum menyambung perjalanannya membiarkan gadis yang memanggilnya itu mengejarnya.

"Awak, nantilah dulu."ujar gadis itu lagi sambil cuba menyaingi langkah Amri.

"Awak, tunggulah dulu." panggil gadis itu lagi. Amri akur dan memberhentikan langkahnya.

"kenapa awak tak berhenti?"soal gadis itu lagi sebaik berjaya mendapatkan Amri.

"saya nak pergi kelas ni, lambat dah."ucap Amri selamba.

"awak, sekejaplah, saya nak cakap sikit dengan awak."

"awak nak cakap apa?"

"awak, kenapa awak tak jawab bila saya call, kenapa awak tak balas mesej-mesej saya?"soal gadis itu.

"saya sibuklah...tak ada masa nak blas mesej-mesej awak tu."

"awak, bukan awak je yang sibuk, orang lain pun sibuk juga, tapi masih boleh nak jawab call , balas mesej."

"awak nak apa sebenarnya ni? "soal Amri yang mula rasa rimas.

"awak, kenapa dengan awak ni? kenapa awak jadi lain. Dingin je dengan saya?"

"awak? awak nak cakap apa sebenarnya ni, saya dah lambat nak pergi kelas ni."Amri bersuara tegas.

"okey, macam ni, saya nak bagitahu awak satu benda ni. Saya dah tinggalkan Syafiq."ucap Gadis itu lagi sambil memandang wajah Amri seakan mengharapkan sesuatu. Amri menoleh dan memandang Gadis itu sambil tersenyum sinis.

"jadi?"soal Amri sinis. Gadis tadi mengerutkan dahi seakan tak percaya dengan apa yang diucapkan oleh Amri.

"jadi?..jadi..kita bolehlah..."

"kita bolehlah apa?"

"kita bolehlah teruskan hubungan kita yang..."

"hubungan apa? seingat sayalah, saya tak pernah ada apa-apa hubunngan dengan awak."ujar Amri dingin.

"awak!!..apa awak cakap ni?"

"Zana, saya tak rasa akan ada apa-apa antara kita. Saya tak pernah janji apa-apa pun dengan awak."

"Awak!!, tapi saya dah tinggalkan Syafiq, semata-mata untuk awak!"ucap Zana sedikit tegas.

"kalau awak boleh tinggalkan Syafiq untuk saya, apa jaminan awak tak akan tinggalkan saya untuk lelaki lain?"soal Amri kembali.

"Tapi awak yang goda saya, awak yang suruh saya tinggalkan Syafiq!!!"

"ya!, memang saya yang goda awak, saya yang suruh awak tinggalkan dia. Syafiq tu kawan baik saya, awak ingat saya ni suka-suka je nak rampas teman wanita kawan baik saya sendiri? Saya sengaja buat macam tu sebab nak tahu sejauh mana awak serius dengan dia. Tapi ternyata awak memang tak serius langsung. Saya baru goda awak sikit je, awak dah tinggalkan dia untuk saya. Perempuan jenis apa awak ni?"

"Awak!!"Zana kini sudah mula mengalirkan air mata. Amri memandang Zana dalam. Timbul pula sedikit rasa kasihan di dalam hatinya.

"Zana, awak carilah lelaki lain dan kalau awak dah jumpa, cubalah untuk setia. Saya buat semua ni untuk kawan baik saya tu. Saya tak mahulah dia terluka kerana perempuan macam awak." ucap Amri lembut sebelum berlalu pergi. Benar, Amri yang menggoda Zana dulu. Sengaja dia berbuat begitu. Zana bukanlah yang pertama, Zana adalah teman wanita Syafiq yang kelima yang dia 'rampas'. Dalam erti kata lain, dia adalah punca Syafiq kecundang dalam kelima-lima percintaannya dulu. Benar, menguji kesetian gadis-gadis itu memang salah satu sebab kenapa dia berbuat begitu, tapi sebab sebenar dia atas tindakannya itu adalah dia rasa cemburu. Dia tidak suka kalau Syafiq ada hubungan dengan orang lain. Baginya, Syafiq adalah untuk dirinya sahaja.

Our Love StoryWhere stories live. Discover now