KAPITOLA 3

382 21 0
                                    

Na druhý deň za mnou neprišla Trajnna, ktorú som očakávala. Úplne mi vypadlo, že som ju prepustila. Neprítomne som sa zasmiala.
Obliekla som si sýtočervené šaty s odhalenými ramemani aj chrbtom, a vybrala sa na raňajky.
Otec už sedel pri stole, pred sebou mal nedojedený toast a pohrúžený do seba čítal noviny.
Matka sa nervózne obzerala okolo seba, a keď ma zbadala, gestom mi naznačila, aby som si rýchlo sadla vedľa nej.
Akonáhle som tak urobila, mama sa ku mne naklonila a začala hovoriť:,, Naozaj to chceš spraviť? Čo ak ti ublížia? Tí chlapci nie sú hodní vôjsť do paláca. Nikto sa nevie chovať slušne. Prečo-''

,,Ach, mama. Už nie som malé dieťa. A nejakým spôsobom si manžela nájsť musím. Uvidíme, kto bude schopný vládnuť po mojej pravici.''

Rozžiarili sa mi oči, pretože so dostala ďalší nápad na priebeh výberu manžela. A to som nič nerobila.

,,Pozri... Niekoho z uchádzačov si vyberiem, a strávim s ním celý týždeň. Budem ho neustále kontrolovať a všímať si, ako sa stavia k povinnostiam vládnutia a podobne. Ak bude u mňa neúspešný, vylúčim ho z mesta. Neschopných chlapcov tu nepotrebujeme.''

Oslnivo som sa na mamu usmiala.
'Samozrejme... vylúčim...' preblesklo mi hlavou, a musela som sa zaškeriť.

,,Čo to máš za výraz tváre...?'' zhrozil sa otec.
,,Ešteže tu nie je fotograf. To by si si pokazila pekne vybudovanú povesť.'' povedal prísne.

V tichostu sme sa najedli a ja som sa vrátila do izby, aby som sa so slúžkou porozprávala o večierku a mojom pláne.

Šialená princezná ✅Donde viven las historias. Descúbrelo ahora